Test: amerykański producent Pivot regularnie sprawia, że oczy ludzi błyszczą podczas prezentacji produktów, podobnie jak nowy Pivot Switchblade 2020. To elastyczny, elastyczny i bardzo mocny rower na szlaki. Switchblade jest oferowany w trzech wariantach – Race, Pro i Team – w ramach tych wariantów nadal można zmieniać grupy napędowe i podwozie (Fox Live Valve – tylko z Team) oraz rozmiary kół.
Dlatego dla każdego rowerzysty i na każdą kieszeń powinien być odpowiedni rower. Cena wyjściowa to sugerowana cena detaliczna 6.699 euro. Jednak przetestowaliśmy wersję Pro wyposażoną w Fox Kashima z wyposażeniem XT / XTR i 29-calowymi kołami. Jak duży jest entuzjazm i czy znaleźliśmy punkty krytyczne, można znaleźć tutaj.
Pivot Switchblade 2020: Rozpakowany i skonfigurowany.
Pivot Switchblade dotarł do redaktorów wstępnie zmontowany i jak w przypadku każdego Pivota, który pojawia się na naszej drodze, uderza nas dbałość o szczegóły. W ten sposób wyrównana jest czapka Ahead, etykiety opon są wyrównane z zaworami i oczywiście zawsze jest świeżo serwisowany. Również nowy kolor Zielona linia drzew z czarnymi naklejkami, które zauważyliśmy od razu. Subtelny matowy lakier w nowoczesnej i prostej zieleni. Czy to „kolor kamuflażu” to niedopowiedzenie i zapowiedź jednocześnie? Kalkomanie widelca amortyzowanego Fox 36 zostały również dobrane tak, aby pasowały do koloru ramy. Matowa czerń, matowa zieleń i błyszcząca neonowa zieleń powtarzają się w kolorach nowych uchwytów Phoenix firmy Pivot.
Pierwsze wrażenie jest zazwyczaj doskonałe, a ważne komponenty, takie jak podwozie, hamulce i napęd, są cenione. Oczekiwanie i podekscytowanie rosną, gdy Switchblade 2020 sprawdza się na szlakach.
Pivot Switchblade 2020: Nowa konstrukcja ramy z amortyzatorem stojącym
Zacznijmy od serca, ramy. Pivot otwiera nowe możliwości dzięki konstrukcji ramy Switchblade 2020, a jej wyraźniejsze linie sprawiają, że wydaje się mocniejszy niż jego poprzednik. Kolejną nowością jest amortyzator, który jest teraz ustawiony pionowo. Jak dotąd i we wszystkich obecnych modelach Pivot nadal znajduje się w trójkącie ramy i pochłania siłę uderzenia. Dzięki nowo opracowanemu ugięciu Pivot może teraz ustawić amortyzator w pozycji pionowej bez utraty właściwości jezdnych. Wręcz przeciwnie, tylny koniec DW-Link działa tutaj, zgodnie z wrażeniem z jazdy, jeszcze bardziej żywy i zabawny.
Pivot Switchblade 2020: Zoptymalizowana obudowa Fox
Ponadto Amerykanie polegają na specjalnie opracowanym standardzie Super Boost 157 mm, który zapewnia jeszcze większą sztywność nawet podczas przyspieszenia bocznego. Na tylnym trójkącie zastosowano amortyzator Fox Factory Float DPX2 ze wskaźnikiem ugięcia typowym dla Pivot, zoptymalizowany przez Pivot we współpracy z Fox. Dzięki tym optymalizacjom amortyzator idealnie dopasowuje się do tylnego końca DW-Link Pivot Switchblade dzięki swoim właściwościom tłumiącym. Oczywiście amortyzator Fox Float DPX 2 można elastycznie regulować i optymalizować pod osobiste preferencje każdego kierowcy.
Z przodu zastosowano sprawdzoną oponę Fox Factory 36 z powłoką Kashima, która podobnie jak tylny trójkąt oferuje miejsce na duże 29-calowe koła, a także koła 27,5+. Oba warianty oferowane są fabrycznie. W widelcu Foxa pracuje wkładka Fox Grip 2, która oferuje wiele możliwości regulacji.
Ponieważ rozmiar kół jest teraz nauką samą w sobie, Pivot oferuje również flip-chip w tylnym trójkącie w nowym Switchblade, w geometrii ramy do 29 cali, 27,5+ cali, a nawet mullet (przód 29″; tył 27,5+ cali) dostosować.
Pivot Switchblade 2020: Geometria
Możesz samodzielnie wpływać na geometrię za pomocą flip chipa, dlatego Pivot udostępnia również dwie tabele geometrii: wariant z niskim BB i wariant z wysokim BB.
Geometry Pivot Switchblade 2020 (niski suport)
XS | SM | MD | LG | XL | |
---|---|---|---|---|---|
rura podsiodłowa (w mm) | 342 | 368 | 393 | 431 | 469 |
Pozioma rura górna (w mm) | 569 | 592 | 620 | 638 | 661 |
główka ramy (w mm) | 85 | 90 | 102 | 108 | 120 |
Kąt skrętu (w °) | 66 | 66 | 66 | 66 | 66 |
Kąt siedziska (w °) | 75.5 | 75.5 | 75.5 | 75.5 | 75.5 |
tylne widełki (w mm) | 431 | 431 | 431 | 431 | 431 |
Wysokość suportu (w mm) | 346 | 346 | 346 | 346 | 346 |
Rozstaw osi (w mm) | 1147 | 1169 | 1193 | 1216 | 1241 |
Zasięg (mm) | 410 | 430 | 455 | 470 | 490 |
Stosy (mm) | 610 | 614 | 625 | 630 | 641 |
Geometry Pivot Switchblade 2020 (wysoki BB)
XS | SM | MD | LG | XL | |
---|---|---|---|---|---|
rura podsiodłowa (w mm) | 342 | 368 | 393 | 431 | 469 |
Pozioma rura górna (w mm) | 568 | 590 | 619 | 636 | 660 |
główka ramy (w mm) | 85 | 90 | 102 | 108 | 120 |
Kąt skrętu (w °) | 66.5 | 66.5 | 66.5 | 66.5 | 66.5 |
Kąt siedziska (w °) | 76 | 76 | 76 | 76 | 76 |
tylne widełki (w mm) | 430 | 430 | 430 | 430 | 430 |
Wysokość suportu (w mm) | 352 | 352 | 352 | 352 | 352 |
Rozstaw osi (w mm) | 1146 | 1168 | 1192 | 1215 | 1240 |
Zasięg (mm) | 415 | 435 | 460 | 475 | 495 |
Stosy (mm) | 606 | 611 | 621 | 627 | 638 |
Pivot Switchblade 2020: Kompletny pakiet wyposażenia
Zasadniczo Pivot Switchblade jest oferowany w różnych konfiguracjach. Istnieje wiele możliwości od 6.549 euro do 13.999 01 euro. Jednak Pivot Switchblade PRO, który jest dostępny z komponentami Shimano XT/XTR lub SRAM Eagle/XXNUMX, wydaje się być najbardziej rozstrzygający i rozsądny.
Jest przesuwany za pomocą kombinacji komponentów Shimano XT i XTR. Tylna przerzutka pochodzi z serii XTR, a kaseta, łańcuch i spust z serii Shimano XT. Powszechnie wiadomo, że komponenty są kompatybilne, a kombinacja pokazuje również nacisk, jaki Pivot kładzie na Switchblade Pro XT/XTR: precyzja przed wagą.
Połączona korba jest dostarczana z 32-zębową tarczą od Raceface i jest wykonana w całości z aluminium.
Koła są również wykonane z aluminium. Koła DT Swiss M1700 w z piastą DT-Swiss wykazują przyzwoity stosunek ceny do wydajności i nadal plasują się w czołówce pod względem osiągów. Ale oczywiście karbonowe koła byłyby sztywniejsze i bardziej bezpośrednie, w porównaniu z aluminiowymi zapewniają większy komfort.
Obecne czterotłoczkowe zaciski hamulcowe z serii Shimano XT z odpowiednimi dźwigniami służą do zwalniania, dociskając tłoki klocków hamulcowych Ice-Tech z wystarczającą siłą do nowych tarcz hamulcowych Ice-Tech 2020. Z przodu są one większe i mają 203 mm niż 180 mm na tylnym kole.
Sprytnie połączono również sztycę z powłoką Fox Transfer Kashima o skoku 150 mm. Połączenie z dźwignią Raceface jest absolutnie praktyczne, a dźwignię można łączyć z dźwigniami hamulca Shimano.
Cały kokpit wygląda wyjątkowo schludnie dzięki opcji Shift-Mix, więcej jest możliwe tylko w wariancie SRAM AXS. W przeciwieństwie do poprzednika zamontowano nowe klamki, co oznacza mały spadek komfortu w stosunku do wersji wydanej w 2018 roku. Tutaj wyraźnie wraca do standardu, aby zaoferować więcej możliwości w zakresie indywidualizacji. W naszym testowym rowerze w rozmiarze M zamontowano karbonową kierownicę Pivot Phoenix o szerokości 780 mm, która zapewnia wystarczającą kontrolę nawet na nierównych trasach.
Kolejnym nowym szczegółem jest nowo opracowana przez Pivot ochrona tylnego trójkąta. Tak jak robią to już inni producenci, falisty kształt redukuje hałas łańcucha do minimum, a cała jazda jest znacznie cichsza.
Pivot Switchblade 2020: Przegląd funkcji
Rozmiar Pro XT/XTR 29 cali M | Odchylenia zależne od rozmiaru | |
---|---|---|
materiał ramy | Węgiel | |
rozmiar koła | 29 cali | Dostępne również w rozmiarze 27,5+ cala |
niemy | Pływak Fox Factory DPX2 | |
widelec | Fox Factory 36 29", offset 44mm, GRIP2 - 160mm | |
Słuchawki | Pivot Precision Sealed Cartridge | |
przerzutka tylna | Shimano XTR SGS 12 biegów | |
przełączający spust | Shimano XT M8100 ISPEC 12 biegów | |
w Kassetten | Shimano XT M8100 10-51T | |
korba | Efekt Race Face R 32T | |
łańcuch | Shimano CN-M8100 12 biegów | |
Lenker | Niski wzrost karbonowy Phoenix Team — 780 mm (SM-LG) | Phoenix Team Low Rise Carbon — 760 mm (XS), 800 mm (XL) |
Uchwyty | Fabryczna blokada Phoenix włączona | |
trzon | Phoenix Team Enduro/Trail — 45 mm (SM-XL) | Phoenix Team Enduro/Trail — 35 mm (XS) |
sztyca | Transfer fabryczny Fox 150mm | Transfer fabryczny Fox 100 mm (XS), 125 mm (SM), 175 mm (LG-XL) |
siodło | Phoenix WTB Pro Vigo (MD-XL) | Szlak Phoenix WTB Pro Hightail (XS-SM) |
wirniki | DT Swiss M1700 z piastą DT Swiss 350 i grzechotką Star 36T 30mm - 29" | DT Swiss M1700 z piastą DT Swiss 350 i grzechotką Star 36T 40 mm - 27.5"+ |
Koła (opcjonalna aktualizacja) | Reynolds Blacklabel Enduro Wide Trail z piastą Industry Nine, 34mm - 29" | Reynolds Blacklabel 27.5 Plus z piastą DT Swiss, 40mm - 27.5"+ |
opona | Maxxis Minion DHF 29" x 2.5" WT, TR, 3C, EXO, MAXXTERRA Maxxis Minion DHRII 29" x 2.4" WT, TR, 3C, EXO, MAXXTERRA | Maxxis Rekon 27.5"+ x 2.8" TR, 3C, EXO, MAXXTERRA, SilkShield Maxxis Rekon 27.5"+ x 2.8" TR, 3C, EXO, MAXXTERRA, SilkShield |
hamulce | Shimano XT M8120 4-tłoczkowy | |
tarcze hamulcowe | Blokada centralna Shimano XT — 203 mm Blokada centralna Shimano XT — 180 mm |
Pivot Switchblade 2020: Pewny siebie na podjazdach
Ale dość szczegółów technicznych, bo ostatecznie wszystko sprowadza się do pytania: „Jak samolot się jedzie?”, a odpowiedź może być krótka i słodka: „Doskonale!”.
Pierwsze jazdy testowe zaczynamy z szerokim uśmiechem na twarzy, bo to, co zrobił poprzednik wypuszczony w 2018 roku, obecny Pivot Switchblade 2020 powinien być w stanie zrobić co najmniej równie dobrze. Kąt skrętu stał się prawie o jeden stopień bardziej płaski, więc 66,5° ma pozytywny wpływ na właściwości jezdne. Pivot Switchblade 29 cali przebiegł w teście bardzo płynnie i zrobił bardzo dobre wrażenie nawet na stromych podjazdach.
Połączenie 29-calowych opon i 32-zębowej tarczy jest dość wyczerpujące. Tutaj opcja mniejszej zębatki byłaby zdecydowanie zalecana dla rowerzystów hobbystów. Z drugiej strony kierowcy wyścigowi są dobrze obsługiwani przez wyposażenie fabryczne. Komponenty przerzutki Shimano XT/XTR zapewniają doskonałe rezultaty zmiany przełożeń nawet pod obciążeniem. Tylko napięcie linki musiało być nieco wyregulowane na naszych około 150 kilometrach testowych, aby utrzymać idealny wynik zmiany przełożeń.
Kąt siodełka również nie jest zbyt luźny przy 76°, więc na podjazdach siedzisz wyprostowany i wygodny.Rozkład obciążenia jest zawsze zrównoważony bez podnoszenia przedniego koła. Nasz rower testowy miał rozmiar M i wzrost 180 cm. Sprawiało to wrażenie, że rower jest ciut za mały, ale nie znalazło to potwierdzenia w osiągach zjazdowych. Tak więc osobiste preferencje są tutaj wymagane.
Pivot Switchblade 2020: gwarantowana zabawa na zjazdach
Wejdź na szlak i ciesz się! Tak można krótko podsumować osiągi zjazdowe. Przetestowaliśmy Pivot Switchblade Pro XT/XTR 2020 na naszych domowych szlakach oraz w Vinschgau. Dolina jabłek już na początku roku oferuje najlepszą pogodę rowerową na nasłonecznionych stokach. Duże 20-calowe opony płynnie toczą się po suchej jak pył drodze piasku, żwiru i kamieni i konsekwentnie zapewniają najlepszy kontakt z podłożem. Opony Maxis Minion oferują idealny kompromis między oporami toczenia a przyczepnością. Nawet na mokrych i błotnistych trasach opony Maxxis nie są przytłoczone.
Stosunkowo krótki tylny trójkąt Pivot Switchblade zachęca do zabawy bez konieczności przyzwyczajania się. Oko od razu wypatruje małych naturalnych kickerów lub okazji do maksymalnego wykorzystania terenu. Ale poczucia bezpieczeństwa nigdy nie brakuje. Dzięki 142 mm z tyłu i 160 mm z przodu, rezerwy są wystarczające, a rower górski wybacza nawet większe błędy. Tutaj ponownie staje się jasne, jak dobrze harmonizuje się różnica skoku wiosennego.
Podczas szybkich i nierównych przejazdów tylne koło dosłownie przykleja się do podłoża, a hamulce często pozostają otwarte. Jeśli pozwolisz rowerowi pracować pod sobą, pokonasz nawet najbardziej wymagającą przeszkodę. Ogromna zwinność spotyka się tutaj z niesamowitą płynnością. MTB robi dokładnie to, czego chce rowerzysta na zakrętach i nie musi być wciskany w zakręt z niepotrzebną siłą, ale nie reaguje przesadnie na impulsy, które rowerzysta daje rowerowi.
Rekomendacja zakupu jest zdecydowanie skierowana do tych, którzy mają 7.649 euro na wysokim poziomie.
Wszystkie informacje i warianty Pivot Switchblade są dostępne pod adresem: www.pivocycles.com
Schreibe einen Kommentar