Test: Fuji Jari Carbon 1.1 na pierwszy rzut oka sprawia wrażenie bardzo wysokiej jakości dzięki matowemu czarnemu wykończeniu i eleganckim złotym detalom. Dzięki różnym opcjom mocowania ten rower szutrowy powinien czuć się bardzo komfortowo w naszej kategorii turystycznej. Tutaj możesz dowiedzieć się, jak się jeździ i co zauważyliśmy.
Fuji Jari Carbon 1.1: fakty
Materiał ramy: Węgiel
Rozmiar kół: 700c (mobilny 650b)
Maksymalny prześwit opony: 47 mm / 2,2″ (650b)
Wymiary osi (v/h): 12×100/142×12
Oczka błotnika: Ja
Oczka do bagażnika (v/h): Tak / Tak
uchwyt na butelkę: Dolna rura w górę, dolna rura w dół, rura podsiodłowa
Sonstiges: Bento box na górnej rurze
Obciążenie kół v/h/total (z oponami i tarczami hamulcowymi): 1.550g/1.725g/3.275g
Waga kompletnego roweru bez pedałów (rozmiar M): 9,24 kg
Cena: € 2.999
Fuji Jari Carbon 1.1: od importera do producenta
Japońska firma powstała w 1899 roku pod nazwą "Nichibei Fuji" (Nichibei znaczy japońsko-amerykański) jako importer rowerów amerykańskich i angielskich. Jednak w 1919 roku firma rozpoczęła produkcję własnych rowerów i przez lata, dzięki ścisłej współpracy z drużynami i sportowcami, możliwe było prowadzenie innowacyjnych badań i inicjowanie procesów projektowych w celu opracowania wysokiej jakości rowerów dla klienta końcowego.
Fuji Jari Carbon 1.1: Przygoda przed nami!
Na pierwszy rzut oka z boku karbonowa monokokowa rama Fuji Jari Carbon 1.1 pojawia się w eleganckiej matowej czerni, która jest ozdobiona złotymi detalami. Te złote elementy konstrukcyjne zapewniają szlachetny i wysokiej jakości dotyk i rozciągają się od ramy do widelca i kół, aż po osprzęt, taki jak siodełko i taśma na kierownicę. Jeśli chodzi o materiał ramy, Fuji po raz pierwszy zastosowała włókno węglowe C15 w Jari, aby umożliwić jeszcze sztywniejszy rower niż model aluminiowy. Karbonowy widelec jest już znany z Fuji Jari 1.1 w wersji aluminiowej.
Niezależnie od konstrukcji, rowery szutrowe są często trudne do oceny na pierwszy rzut oka, ponieważ ich wszechstronne możliwości sprawiają, że nie można ich przypisać tylko do jednego jasno określonego obszaru użytkowania. Ale nie Fuji Jari 1.1, który szybko pokazuje, gdzie powinien iść. Ponieważ dzięki pierwszorzędnej kompatybilności z akcesoriami i obfitości opcji montażu, Jari staje się bardziej przyjaznym w podróży urządzeniem turystycznym niż czysto sportowym urządzeniem.
Geometria została również zaprojektowana tak, aby pasowała. Ponieważ Fuji Jari 1.1 zapewnia bardziej wyprostowaną pozycję siedzącą, którą można dostosować, aby była do pewnego stopnia bardziej sportowa, ale nadal jest bardziej skierowana do turystów. Niemniej jednak, przy nieco bardziej stromym kącie skrętu kierownicy i nieco bardziej stromym kącie siedzenia, nadal chcesz stworzyć odrobinę sportowego charakteru, a tym samym zaoferować przyjemną mieszankę komfortu i żywotności. Rower szutrowy jest dostępny w rozmiarach 52 cm, 54 cm, 56 cm i 58 cm, przy czym długość główki ramy i górnej rury zwiększa się o 10 i 20 mm.
Tabela geometrii Fuji Jari Carbon 1.1
S | M | L | XL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 520 | 540 | 560 | 580 |
Pozioma rura górna (w mm) | 535 | 545 | 560 | 575 |
główka ramy (w mm) | 140 | 150 | 170 | 190 |
tylny trójkąt (w mm) | 435 | 435 | 435 | 435 |
Rozstaw osi (w mm) | 1022 | 1016 | 1027 | 1037 |
Kąt skrętu (w °) | 71,0 | 71,5 | 72,0 | 72,0 |
Kąt siedziska (w °) | 74,0 | 73,0 | 72,5 | 72,0 |
Zasięg (mm) | 375 | 370 | 379 | 383 |
Stosy (mm) | 560 | 572 | 592 | 609 |
Hak wideł (mm) | 45 | 45 | 45 | 45 |
Fuji Jari Carbon 1.1: Wszystko jest możliwe, nic nie jest obowiązkowe!
Jak już wspomniano, Fuji Jari Carbon 1.1 wyraźnie pokazuje swoją wszechstronność. Ponieważ Gravel Tourer, z ogromną liczbą oczek i opcji mocowania, zapewnia wyjątkowo dobrą kompatybilność z akcesoriami. Masz więc łącznie do pięciu różnych sposobów mocowania bidonu lub narzędzi. W zestawie znajduje się również mały „pojemnik na bento”, który jest przykręcony do górnej rury. Jest tu miejsce na różne przybory, które często przeszkadzają w kieszeni koszulki i są tutaj bezpiecznie schowane.
Dzięki wystarczającej liczbie połączeń śrubowych i oczek na ramie oraz możliwości zamocowania bagażnika z dodatkowymi torbami, Fuji Jari Carbon jest odpowiednim towarzyszem na wielodniowe wycieczki i wyprawy rowerowe. Oprócz porządnego bagażu na dłuższą wyprawę można do niego dołączyć kompaktową torbę podróżną. Dodatkowo istnieje możliwość mocowania do widelca różnych akcesoriów, również tutaj, dzięki wielu punktom mocowania.
Aby kable i przewody nie przeszkadzały podczas instalacji akcesoriów, są one prawie całkowicie ułożone w ramie i wychodzą z ramy tylko wtedy, gdy muszą. Jest to nie tylko na wagę złota z czysto funkcjonalnego punktu widzenia, ale także zapewnia nowoczesny i czysty wygląd.
Fuji Jari Carbon 1.1: Zaawansowany sprzęt do jazdy po szutrze
Fuji Jari Carbon 1.1. W zestawie z przerzutkami i hamulcami Shimano. Tutaj w miarę możliwości zastosowano komponenty Shimano Ultegra. Z tylną przerzutką Shimano Ultegra RX, dzięki technologii Shadow RD+, masz amortyzator cierny znany z sektora MTB, który hamuje ruch tylnej przerzutki do przodu i do tyłu. To znacznie zmniejsza ryzyko uderzenia i spadnięcia łańcucha w trudnym terenie.
Koła WTB KOM Light TCS 2.0 w połączeniu z Panaracer Gravel King uzupełniają wyposażenie. Zarówno wirnik, jak i opony mają dobre właściwości toczne, co powinno być szczególnie korzystne dla kierowcy na dłuższych trasach, a zwłaszcza podczas „pokonywania dystansu”. Jednak opony mają stosunkowo gładki profil, który szybko osiągnie swoje granice w bardziej ekstremalnym użytkowaniu w terenie. Jednak ta konfiguracja powinna być całkowicie wystarczająca na normalne trasy szutrowe.
W zależności od ciśnienia powietrza opony zapewniają również bardzo dobre tłumienie własne i niezbędny komfort na dłuższych trasach. Jeśli podoba Ci się jeszcze wygodniej, możesz założyć opony 650b o szerokości do dwóch cali na odpowiednie koła.
Inne dodatkowe części, takie jak sztyca, siodło, mostek i kierownica, pochodzą od naszej własnej marki Oval Concepts. Kierownica i mostek są wykonane z aluminium, sztyca z połączenia aluminium i węgla, a wsporniki siodełka ze stali CrMo.
Ramki do zdjęć | Jednoczęściowy karbon C15 |
widelec amortyzowany | FC-440 Cross Carbon |
wirniki | WTB COM Light i23 |
opona | Panaracer GravelKing SK 43mm |
przerzutka tylna | Shimano Ultegra RX |
dźwignia zmiany biegów | Shimano Ultegra |
korba | FSA Energy Modular 46/30 |
przerzutka | Shimano Ultegra |
Hamulec | Dysk Shimano Ultegra |
sztyca | Pojęcia owalne 905 27,2 |
siodło | Owalne koncepcje X38 |
trzon | Pojęcia owalne 707 |
Lenker | Oval Concepts 325 Flare 25° |
Fuji Jari 1.1 – Let's Gravel
Już na pierwszy rzut oka Fuji Jari 1.1 przyciąga wzrok dzięki swoim złotym elementom konstrukcyjnym. Ale nie tylko w samej ramie, ale także w różnych mocowaniach widać dużą dbałość o detale. Tutaj na przykład nyple lub ściana opony zostały dopasowane kolorystycznie do projektu. Z taką samą dbałością o szczegóły poświęcono kompatybilność z akcesoriami i opcjami montażu, które wyraźnie predestynują rower do określonego obszaru zastosowania.
Pionowa pozycja siedząca na Fuji Jari Carbon 1.1 zapewnia komfort jazdy.Ta orientacja została również potwierdzona, gdy pozwolono nam po raz pierwszy usiąść na Jari Carbon. Dzięki swojej geometrii zapewnia również w praktyce wyprostowaną i krótką pozycję siedzącą, co powinno być dla nas szczególnie korzystne na dłuższych trasach, ponieważ na pierwszych kilku metrach byliśmy dość zrelaksowani.
Jeśli chodzi o zrelaksowaną jazdę, oczywiście nie można zaniedbywać komfortu jazdy. Na szczęście Fuji Jari Carbon 1.1 zaskoczył nas pierwszorzędnym komfortem. Prawdopodobnie dzięki specjalnej konstrukcji i zakrzywionemu kształtowi tylnej części, mocne uderzenia mogą być lepiej pochłaniane i nie trafiają bezpośrednio w kierowcę. Wydaje się, że aluminiowo-węglowa sztyca również spełnia swoją rolę i całkiem sporo znosi. Więc siedzisz wygodnie i możesz wytrzymać przez długi czas na Jari.
Dobre właściwości toczenia i płynna praca Jari Carbon są szczególnie przyjemne podczas dłuższych podróży. Oba zapewniają przyjemne wrażenia z jazdy i zapewniają ogromne wsparcie na dłuższych dystansach. Ale nawet gdy robi się trochę szybciej, szutrowy rower Fuji naprawdę nie musi się chować. Stromy układ kierowniczy i kąt siodełka nadają motocyklowi sportowy charakter, co znajduje odzwierciedlenie w zwinnym kierowaniu jak na motocykl turystyczny.
Niemniej widać wyraźnie, że ten typ gravera nie jest super sportowcem i musieliśmy pójść na kilka kompromisów w kwestii przyspieszenia. Chociaż całkowita waga nie byłaby nawet tak wysoka przy 9,2 kilograma, Fuji po prostu nie podnosi się tak dobrze i potrzebuje trochę czasu, aby przyspieszyć.
Mocno poszerzona kierownica wydawała się nieco niezwykła. Naprawdę nie możesz się pomylić z wewnętrznymi nasadkami owalnymi, zawsze mieliśmy dobre doświadczenia z owalnymi częściami. Jednak ekstremalny kształt i ergonomia kierownicy sprawiły, że początkowo dźwignie hamulca wydawały się nieco dziwne w dłoni. Zdecydowanie można się do tego przyzwyczaić, a jeśli masz niewielkie lub żadne doświadczenie w wyścigach, prawdopodobnie nie przeszkadza ci to tak bardzo, ale na początku było to dla nas bardzo niezwykłe.
Miłym detalem, który zauważyliśmy dopiero podczas jazdy, jest zintegrowany element silikonowy o grubości około dwóch milimetrów w trójkącie ramy bezpośrednio na spodniej stronie górnej rury. Fuji Jari Carbon można również wygodnie nosić na ramieniu w stylu roweru przełajowego. To po raz kolejny pokazuje, że Fuji chce być przygotowany na każdą przygodę z Jari, a także nie chce wykluczać przeprowadzania przejść.
Schreibe einen Kommentar