Test E-MTB: podstawowe e-MTB za około 2.000 euro to prawdopodobnie najlepiej sprzedające się elektryczne rowery górskie na rynku. Wraz z popularnym Copperhead E1, Bulls wprowadza ekscytujący e-hardtail z napędem Bosch Performance na rok 2020. W związku z niektórymi cenami księżycowymi przekraczającymi 10.000 2.000 euro, pojawia się uzasadnione pytanie: co może zrobić hardtail E-MTB dla każdego za 1 euro? Testowaliśmy Bulls Copperhead E1.999 za XNUMX euro.
Seria modeli Bulls Copperhead od lat kojarzy się z wysokiej jakości i jednocześnie atrakcyjnymi cenowo rowerami. Różnorodność modeli w ramach modeli Copperhead znacznie wzrosła. Czy to klasyczny hardtail – jak Bulls Copperhead 3 – E-Fully lub E-Hardtail, Copperheads są bardziej wszechstronne niż kiedykolwiek.
Na rok 2020 Bulls opracował wszechstronny e-hardtail z Copperhead E1. Z najnowszą generacją napędów Bosch Performance Line, baterią PowerPack (400 lub 500 Wh) i kilkoma ulepszeniami technicznymi zaczyna się od 1.999 euro.
Bulls Copperhead E1: W skrócie
- Materiał ramy: aluminium
- Napęd: Linia Bosch Performance (65 Nm)
- Akku: Bosch PowerPack (400 lub 500 Wh)
- rozmiar koła: 29 cali
- Waga: 24,5 kg
- Rozmiary ramek: 44, 48, 54, 60
- Cena: 1.999 euro (400 Wh), 2.199 euro (500 Wh)
Bulls Copperhead E1: różnorodność modeli
Copperhead E1 jest dostępny w różnych wariantach ramy, kolorystyki i wyposażenia, tak aby trafić do jak najszerszej grupy nabywców i różnych osobistych preferencji. Czy jako klasyczny e-rower górski w rozmiarze 27.5 lub 29 cali, w pełni wyposażony w błotniki, stopkę boczną i system oświetlenia, czy też jako e-MTB z przekrokiem. Na każdy gust powinien znaleźć się odpowiedni rower. Do testu mieliśmy do dyspozycji Copperhead E1 29 w kolorze „anodized blue”.
W naszej pierwszej dziesiątce znajdziesz jeszcze więcej topowych hardtaili E-MTB:
Top 10: Najlepsze e-MTB hardtaile 2021 – atrakcyjna grupa z marginesu
Nowości produktowe / E-MTB: Jeśli chodzi o E-MTB, większość ludzi automatycznie myśli o rowerach z pełnym zawieszeniem i zapomina o hardtailach, które nie tylko zdobywają punkty pod względem wagi, ale także dlatego, że są łatwe w utrzymaniu. Przedstawiamy najlepsze hardtaile E-MTB 2021 roku! Najbardziej ekscytujące (e)rowery 2021 roku w 17 kategoriach W ramach wyboru naszych czytelników 2020/2021 […]
Bulls Copperhead E1: Wszechstronna i wysokiej jakości rama
W przypadku podstawowych rowerów elektrycznych można by pomyśleć, że kompromisy w obróbce ramy, wyglądzie i funkcjach będą musiały zostać zaakceptowane. Ale Bulls Copperhead E1 imponująco udowadnia coś przeciwnego.
Pięknie wykończona aluminiowa rama jest ukryta za przyciągającym wzrok niebieskim lakierem. Szwy spawalnicze wydają się być wysokiej jakości, a wyraźne linie są atrakcyjne. Kształty rur są harmonijne, dzięki czemu obszerna rura dolna jest prawie niezauważalna. Wewnętrzne prowadzenie kabli z pewnością również przyczynia się do schludnego wyglądu ramy. Wszystkie kable znikają przy obszernej, zwężającej się główce ramy w ramie i wychodzą dopiero w miejscu docelowym. Oprócz czystego wyglądu powinny być również chronione przed wpływami środowiska i zapewniać długotrwałą funkcjonalność. Praktyczny i sprytny: w naszym rowerze testowym zainstalowano już obudowę linki do sztycy regulowanej (sztyca podsiodłowa o regulowanej wysokości z kierownicy). W cenie około 2.000 euro nie można oczywiście oczekiwać fabrycznej sztycy regulowanej, co jest tym bardziej odświeżające, że Bulls myśli o jak najprostszym doposażeniu tej przydatnej funkcji - świetnie!
Aby osiągnąć jak największą wszechstronność, rama Bulls Copperhead E1 została wyposażona w szereg punktów mocowania. Istnieje możliwość zamontowania stopki bocznej bezpośrednio na haku z szybkozamykaczem. Z pewnością pozycja obowiązkowa dla wielu użytkowników. Ale doposażenie w bagażnik lub błotniki również nie stanowi problemu. Odpowiednie gwinty znajdują się już w ramie. Koszyk na bidon Fidlock MonkeyLink jest instalowany fabrycznie do dostarczania wody podczas wycieczki. Kliknij odpowiednią butelkę i gotowe!
Bulls Copperhead E1: integracja silnika i akumulatora
Najnowsza wersja Bosch Performance Line jest używana jako układ napędowy w Copperhead E1. Przechodząc od razu do sedna: napęd wyjątkowo dobrze pasuje do E-MTB! Ale o tym więcej w teście praktycznym. Silnik 65 Nm współpracuje z akumulatorami Bosch PowerPack. Dostępne są tutaj 400 lub 500 watogodzin. Akumulator jest przymocowany do dolnej rury, ale dzięki częściowej integracji nie wygląda jak irytujące ciało obce.
Kolejna zaleta umiejscowienia baterii: Magazyn energii można łatwo wymienić lub usunąć. E-rowerzyści, którzy nie mogą załadować swoich rowerów na parkingu, z pewnością docenią łatwą obsługę. Jeśli nadal chcesz ładować bezpośrednio na rowerze - nie ma problemu - gniazdo ładowania jest łatwo dostępne na dolnej rurze nad akumulatorem.
Silnik idealnie wpasowuje się w ramę i jest w dużej mierze osłonięty plastikowymi osłonami. Chociaż Bosch Performance Line jest podobny do silników Active (Plus) Line pod względem wymiarów i funkcjonalności, jest to rasowy silnik E-MTB. W związku z tym można również wybrać dobrze znany tryb E-MTB. To zawsze prawie idealnie dopasowuje podparcie do danych warunków lub siły nacisku na pedał. Koneserzy docenią ten praktyczny tryb!
Wszystkie istotne informacje są wyświetlane na kompaktowym wyświetlaczu Bosch Purion. Intuicyjny w obsłudze, łatwo dostępny po lewej stronie kierownicy i wyświetla podstawowe informacje, takie jak prędkość, pozostały zasięg, poziom naładowania akumulatora, poziom wspomagania i przebieg w łatwy do odczytania sposób. Jeśli to ci nie wystarczy, możesz przełączyć się na inteligentne wyświetlacze, takie jak Kiox lub Nyon, za pośrednictwem wyspecjalizowanych sprzedawców detalicznych.
Bulls Copperhead E1: Niedrogi, ale solidny sprzęt
Ramki do zdjęć | aluminium |
widelec amortyzowany | SR Suntour XCM-DS HLO |
napęd | Linia wydajna Bosch |
akumulator | 400 lub 500 Wh |
niemy | - |
wirniki | Formuła DC 20/22 - DDM-2 |
Opona VR | Skórka STYX Ace of Pace Trail |
Tętno opon | Skórka STYX Ace of Pace Trail |
przerzutka tylna | Shimano Alivio RD-M4000-SGS, 9-rzędowa |
dźwignia zmiany biegów | Shimano Alivio SL-M4000 |
korba | FSA CK-220, 38T |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | Tektro HD-M275 |
tarcze hamulcowe | 180 mm |
sztyca | SP-368, 30.9x350mm |
siodło | Bulla 2059DRN |
trzon | MonkeyLink AS-ML3 |
Lenker | Kalloy HB-RB12L-ENM |
Biorąc pod uwagę atrakcyjną cenę 1.999 euro, wyposażenie Copperhead E1 jest solidne. Amortyzowany widelec SR Suntour o skoku 100 mm zapewni niezbędny komfort. Stalowa sprężyna nie daje wielu możliwości regulacji, ale można ją zablokować na koronie widelca.
Za hamowanie odpowiada hydrauliczny 2-tłokowy hamulec tarczowy firmy Tektro. Tarcze hamulcowe o średnicy 180 mm z przodu i z tyłu przenoszą siłę hamowania na 29-calowe koła. Zmiana biegów odbywa się za pomocą 9-biegowej grupy przełączania Shimano Alivio. Gradacja kasety 11-36 zębów w połączeniu z tarczą 38 powinna zapewnić wystarczający zakres.
Prawdziwa atrakcja wyposażenia: zintegrowany Interfejsy MonkyLink! Zintegrowane z mostkiem i zaciskiem siodełka, oferują najprostszy możliwy sposób modernizacji systemu oświetlenia. Po prostu kliknij lampę kompatybilną z MokeyLink i jesteś gotowy na ciemność. Najważniejsze: zasilanie jest dostarczane przez duży akumulator Bosch.
Bulls Copperhead E1: test terenowy
Mieliśmy okazję dokładnie przetestować Bulls Copperhead E1. Głównymi obszarami testowymi były Las Bawarski i ścieżki Izary na północy Monachium.
Po pierwszym siadaniu od razu czujesz się jak w domu. Pozycja siedząca jest bardziej wyprostowana niż rozciągnięta, aw połączeniu z wygodnym siodłem i ergonomicznymi uchwytami nawet długie dni na rowerze można wygodnie znosić. Kokpit jest uporządkowany, a elementy sterujące, takie jak przerzutki, hamulce i wyświetlacz, są łatwo dostępne. Na naszym testowym rowerze zamontowano korby o długości 165 mm; W E-Fully ma to sens ze względu na dynamikę w tylnej części, ale w E-Hardtail przy umiarkowanym użytkowaniu wolelibyśmy nieco dłuższe korby.
Obsługa Copperhead E1 okazała się wyjątkowo dobroduszna. E-MTB można poruszać ze stoickim spokojem i nigdy nie wydaje się nerwowy. Z pewnością odpowiadają za to 29-calowe koła i wyważona geometria. Amortyzowany widelec SR Suntour bardzo dobrze spełnia swoje zadanie. Oczywiście przydałoby się więcej możliwości regulacji - zwłaszcza dopasowania do wagi jeźdźca - ale biorąc pod uwagę atrakcyjną cenę to jak najbardziej w porządku. Układ hamulcowy Tektro zawsze zapewnia bezpieczeństwo przy umiarkowanym tempie, a przy tym jest przyjemnie cichy. Ciężcy jeźdźcy powinni nadal rozważyć doposażenie w większe tarcze hamulcowe.
Największe wrażenie wywarł jednak doskonały silnik Bosch Performance Line. Dzięki płynnemu, prawie bezgłośnemu, a jednocześnie potężnemu przyspieszeniu idealnie pasuje do Bulls Copperhead E1. Na szczególną uwagę zasługuje tutaj poziom wsparcia „E-MTB”. W zależności od wciśnięcia pedału silnik automatycznie zapewnia odpowiednie wsparcie; zatem zmiana poziomów wsparcia jest prawie zbędna. Ponadto Copperhead E1 można swobodnie pedałować powyżej 25 km/h na płaskim terenie: zapewnia to nie tylko niezakłóconą przyjemność z jazdy, ale także niewyobrażalne zasięgi. Nawet z „małym” akumulatorem o pojemności 400 W nigdy nie odczuwaliśmy potrzeby posiadania większego magazynu energii podczas umiarkowanych wycieczek. Ale jeśli dużo się poruszasz w górzystym terenie, lepiej dla pewności użyć 500 Wh.
Bulls Copperhead E1 na filmie
Podsumowując, dzięki Copperhead E1, Bulls stworzył świetny ogólny pakiet w niezwykle atrakcyjnej cenie. Dzięki solidnemu sprzętowi, wysokiej jakości wykonaniu i przemyślanym detalom – takim jak interfejsy MonkeyLink – nie ma co krytykować. Doskonały silnik Bosch Performance Line jest stworzony do przygód E-MTB w umiarkowanym terenie. Każdy, kto szuka e-roweru, aby wejść do świata e-MTB, jest w dobrych rękach dzięki Bulls Copperhead E1!
Schreibe einen Kommentar