Nowości / krótki test: Rok po prezentacji Seria kół z włókna węglowego Synthesis kalifornijski producent Crankbrothers przedstawia tańszą alternatywę w postaci felg Synthesis Alloy. Trzy serie modeli powinny obejmować tereny Cross Country/Trail, Enduro i E-MTB. Testowaliśmy już wersję dla E-MTB.
W przeszłości koła Crankbrothers były natychmiast rozpoznawalne jako takie. Charakterystyczny projekt szprych był niepowtarzalny. Wraz z wprowadzeniem kół Synthesis Carbon ten wyjątkowy optyczny punkt sprzedaży przeszedł do historii, ale nie do funkcji. Felga z 28 szprychami na przednim kole ma wybaczać błędy podczas jazdy dzięki swojej elastyczności, zwiększać przyczepność na zakrętach i gwarantować większy komfort kierowcy. Według Crankbrothers obręcz tylnego koła, która jest spleciona z wyższym napięciem i ma 32 szprychy, jest celowo sztywniejsza niż przednie. W rezultacie siła powinna zostać optymalnie przekształcona w napęd i powinna zostać zwiększona stabilność kierunkowa.
W nowo wprowadzonych modelach Synthesis Alloy Kalifornijczycy opierają się na tej samej filozofii: bardziej miękkie koła z przodu, sztywne koła z tyłu. Efekt ten uzyskuje się poprzez naprężenie szprych, wagę szprych, liczbę szprych, szerokość i wagę obręczy. Koła aluminiowe są podzielone na trzy kategorie: Synthesis XCT Alloy do Cross Country/Trail, Synthesis E Alloy do Enduro, a zwłaszcza do rowerów E-MTB Synthesis E-MTB Alloy.
Crankbrothers Synthesis XCT Alloy: dla rowerzystów terenowych
Do jazdy cross country i trailowej Crankbrothers zaleca wersję XCT Alloy. Opcjonalnie i za dopłatą koła dostępne są z eleganckimi piastami Industry Nine. Wewnętrzna szerokość obręczy, które są dostępne tylko w rozmiarze 29 cali, wynosi 26,5 mm na przednim kole i 24,5 mm na tylnym kole.
Dane:
- rozmiar koła: 29 "
- Szerokość obręczy przód: 26,5 mm
- Szerokość obręczy tylnej: 24,5 mm
- Liczba szprych: 28 przód / 32 tył
- Szerokość instalacji: Doładowanie (przód 15×110 / tył 12×148)
- Dostępne korpusy wolnobiegu: XD / HG / Mikro Splajn
- piasty: Industry Nine czy Crankbrothers
- Waga: 831 g (przód) / 978 g (tył) każdy z piastami Industry Nine
- Cena: FW: 299 EUR / 239 EUR, RW: 499 EUR / 359 EUR (piasty Industry Nine / Crankbrothers)
Crankbrothers Synthesis E Alloy: Do trudnych zastosowań enduro
Dzięki zestawowi kół Synthesis E Alloy opracowanemu dla jeźdźców enduro, klient może wybrać pomiędzy 27.5 ″ lub 29 ″. Szerokość obręczy to 31,5 mm z przodu i 29,5 mm z tyłu. Podobnie jak w przypadku modelu XCT Alloy, koła można zamówić z piastami Industry Nine o wyjątkowo niskim kącie zazębienia wynoszącym 4 stopnie. Ze wszystkimi popularnymi wolnobiegami (HG, XD i Micro Spline) każdy powinien znaleźć odpowiedni zestaw kołowy.
Dane:
- rozmiar koła: 29 ″ / 27.5 ″
- Szerokość obręczy przód: 31,5 mm
- Szerokość obręczy tylnej: 29,5 mm
- Liczba szprych: 28 przód / 32 tył
- Szerokość instalacji: Doładowanie (przód 15×110 / tył 12×148)
- Dostępne korpusy wolnobiegu: XD / HG / Mikro Splajn
- piasty: Industry Nine czy Crankbrothers
- Waga: 865 g (29″ VR) / 1048 g (29″ RW) każdy z piastami Industry Nine
- Cena: FW: 299 EUR / 239 EUR, RW: 499 EUR / 359 EUR (piasty Industry Nine / Crankbrothers)
Crankbrothers Synthesis E-MTB Alloy: Zestaw kołowy specjalnie do E-MTB
Dostępne są trzy wersje dla e-rowerów górskich. 27.5″ lub 29″ o szerokości wewnętrznej 31,5 mm lub wersja na opony Plus o szerokości 35,5 mm. W przeciwieństwie do klasycznych wersji, szerokość obręczy kół Synthesis E-MTB Alloy jest identyczna z przodu iz tyłu. Szlachetne huby Industry Nine nie są już opcją.
Dane:
- rozmiar koła: 29" / 27.5" / 27.5+"
- Szerokość obręczy przód: 31,5 mm lub 35,5 mm (27.5+")
- Szerokość obręczy tylnej: 31,5 mm lub 35,5 mm (27.5+")
- Liczba szprych: 28 przód / 32 tył
- Szerokość instalacji: Doładowanie (przód 15×110 / tył 12×148)
- Dostępne korpusy wolnobiegu: XD / HG / Mikro Splajn
- piasty: Bracia nakrętni!
- Waga: 980 g (29″ przód) / 1238 g (29″ tył)
- Cena: FW: 259 EUR, RW: 389 EUR
Pierwszy test: Crankbrothers Synthesis E-MTB Alloy
Mieliśmy okazję wcześniej przetestować koła z serii Synthesis E-MTB Alloy. Obecny Specialized Turbo Levo służył jako rower testowy. Oryginalne opony Specialized Butcher (29) lub Eliminator (31,5) zostały zamontowane na 2.6-calowych kołach o szerokości wewnętrznej 2.3 mm.
Bezdętkowy montaż opon okazał się absolutnie nieskomplikowany. Świeżo po wyjęciu z pudełka koła Synthesis E-MTB Alloy były już oklejone taśmą do zastosowania bezdętkowego, a nawet zawory były wstępnie zamontowane. Załóż opony, wlej uszczelniacz i pompuj, aż zacznie działać zadowalająco. Montaż opon rzadko kiedy był tak łatwy.
Pierwsze kilka metrów pokazało, że koła prawdopodobnie jeszcze nie zostały zepchnięte. Po lekkim skrzypieniu i trzaskaniu można było rozpocząć błotnistą jazdę. Nawiasem mówiąc, brak odpychania w żaden sposób nie wpłynął na koncentryczność kół.
Wiedząc o celowo wyższym komforcie na przednim kole i sztywniejszym tylnym kole według Crankbrothers, naturalnie starasz się zwracać na to uwagę na szlaku. Przechodząc od razu do sedna: niezwykle trudno było wyczuć różnicę w stosunku do „zwykłych” felg aluminiowych. Z jednej strony wynikało to z faktu, że błotnista pogoda ostatnich tygodni utrudniała warunki testowe. Z drugiej strony wciąż mamy do pokonania kolejne kilometry testowe. Jednak większy komfort w porównaniu do (często zbyt) sztywnych karbonowych kół był wyraźnie zauważalny. Po kilku przebiciach felgi jak dotąd są bezwgniecione i niezawodnie utrzymują powietrze w oponach.
Cicho czy głośno — gusta różnią się, jeśli chodzi o odgłosy pracy piasty. Wewnętrzny hub Crankbrothers znajduje się pośrodku. Zazębienie zapadek jest wyraźnie słyszalne podczas kołowania. Hałas nie jest jednak w żaden sposób niepokojący i brzmi przyjemnie delikatnie i technicznie.
Jesteśmy ciekawi, jak felgi poradzą sobie na dalszych testowych kilometrach!
Schreibe einen Kommentar