E-Performance / Nowości produktowe: Batavus z Heerenveen w Holandii produkuje rowery od ponad 100 lat. Od pewnego czasu wyraźnie koncentruje się na obszarach miejskich, a segment e-rowerów również stale rośnie. Nic więc dziwnego, że właśnie z tego regionu pochodzą nowości Batavusa na rok 2020 – dwa wygodne motocykle turystyczne i do codziennego użytku z silnikami Bosch.
Nowości produktowe: Batavus - tradycja jednośladów z Holandii
Nowości produktowe: Jako jeden z największych producentów rowerów w Holandii, Batavus może poszczycić się ponad 100-letnią historią. Nawet jeśli jesteś dumny ze swojej własnej tradycji, obecne modele pokazują, że przybyłeś do teraźniejszości. Heerenveen niekoniecznie jest centrum świata. Jednak w rowerowym kosmosie 50.000-tysięczne miasto w holenderskiej Fryzji gra […]
Batavus Finez E-go: komfortowy tourer z silnikiem Bosch
Batavus Finez E-Go to zupełna nowość na nadchodzący rok. To pierwszy e-rower w portfolio holenderskiej firmy z akumulatorem Powertube zintegrowanym z ramą. W topowej wersji znalazło się nawet miejsce na nowy akumulator 625Wh w dolnej rurze, co powinno dać tourerowi ponadprzeciętny zasięg. Akumulator zasila sprawdzony silnik Bosch Active Line Plus — nasz ulubiony dla wszechstronnych urządzeń, takich jak Finez E-Go. Nie tylko dostarcza wystarczającą moc na asfalt, ale także wykonuje tę pracę wyjątkowo cicho. Kolejna zaleta silnika turystycznego Bosch: gdy jest wyłączony lub jedziesz powyżej limitu 25 km/h, nie ma wewnętrznego oporu, a rower można lekko pedałować.
W momencie wprowadzenia na rynek Finez E-Go będzie dostępny w dwóch kształtach ramy i dwóch lub trzech wariantach wyposażenia. Oprócz klasycznej ramy typu step-through o pięknych liniach dostępna jest również rama w kształcie rombu z poziomą górną rurą. Oba zostały opracowane na podstawie spostrzeżeń z Delft University of Technology. Jest to mile widziane, ponieważ przemyślana konstrukcja jest niezbędna zwłaszcza w przypadku nart przejściowych, aby zapobiec nieprzyjemnemu trzepotaniu.
Oba warianty wyposażenia różnią się przede wszystkim pojemnością akumulatora, zmianą biegów oraz układem hamulcowym. Podczas gdy topowy model Finez E-Go Power Exclusive oprócz wspomnianego akumulatora 625Wh oferuje napęd paskowy Gates i hydrauliczne hamulce tarczowe, tańsza wersja wykorzystuje akumulator 500Wh, hydrauliczne hamulce szczękowe i konwencjonalny napęd łańcuchowy. Pod względem ceny pomiędzy tymi dwoma wariantami znajduje się 500 euro – Finez E-Go Power Exclusive kosztuje 3.699 euro, odpowiednio E-Go Power 3.199 euro. W obu przypadkach zmiana biegów odbywa się za pomocą 8-biegowej piasty Shimano Nexus, a Finez E-Go Power jest również dostępny opcjonalnie z tylnym pedałem.
Batavus Suerte E-Go: Spokojny codzienny towarzysz z napędem paskowym
Drugim nowicjuszem w Batavus na sezon 2020 jest Suerte E-Go. Tutaj również jest moc silnika Bosch, ale zamiast Active Line Plus zastosowano nowy silnik Performance Line. Zapewnia to nieco większą moc bez utraty zalet, takich jak zintegrowany wolnobieg lub niski poziom hałasu w tle. Akumulator 500 Wh Suerte E-Go jest umieszczony na zewnątrz na dolnej rurze - optycznie może mniej elegancki niż pełna integracja, ale łatwiejszy w obsłudze w życiu codziennym ze względu na prosty demontaż.
Najważniejszym elementem Suerte E-Go jest z pewnością napęd paskowy, dzięki któremu rower jest wyjątkowo łatwy w utrzymaniu, a napęd wyjątkowo cichy. Za 3.299 euro, które kosztuje Suerte E-Go, otrzymujesz również hydrauliczne hamulce szczękowe, amortyzowany widelec i przerzutkę w piaście Shimano Nexus 8. Niezwykle atrakcyjny pakiet całościowy.
Schreibe einen Kommentar