Nowości produktowe: jakiś czas temu Szwabowie z Centurion dodali lekki rower z napędem Fazua do swojego już bogatego portfolio e-rowerów, wprowadzając Overdrive. Nowość była początkowo dostępna tylko z kierownicą opuszczaną i oponami szutrowymi lub ulicznymi, ale od teraz dostępny jest również wariant z płaską kierownicą do miasta i wypoczynku z Centurion Overdrive City.
Rowery elektryczne to świetna sprawa. Wsparcie zapewniane przez silnik sprawia, że jazda jest mniej męcząca, bardziej komfortowa, a przeszkoda przy wsiadaniu na rower jest mniejsza. Szczególnie osoby dojeżdżające do pracy lub ci, którzy chcą szybko dostać się z punktu A do punktu B w mieście, docenią dodatkowe waty napędu elektrycznego. Jednak nie każdy potrzebuje pełnej mocy potężnego silnika umieszczonego centralnie i jego ogromnej baterii. Chociaż ta kombinacja zapewnia dużą moc i zasięg, sprawia również, że motocykl jest dość ciężki. Nic więc dziwnego, że bawarski producent Fazua ze swoim lekkim napędem stał się integralną częścią rynku e-rowerów. Chociaż kompaktowa jednostka napędowa dostarcza „tylko” 55 Nm, a akumulator ma pojemność tylko 250 Wh, rowery Fazua są ogólnie znacznie lżejsze i dlatego można nimi pedałować bardzo wygodnie przy mniejszym wsparciu lub w ogóle.
Nadbieg typu flatbar do miasta
Wraz z Overdrive, Centurion również wskoczył tej wiosny na modę Fazua. Sportowy rower wyścigowy, który jest również dostępny z oponami Gravel jako alternatywa, ma dyskretnie sportową pozycję siedzącą i całkowitą masę roweru od 13,7 kg (model z włókna węglowego). W roku modelowym 2020 południowoniemiecka firma uzupełnia serię Overdrive o Overdrive City: rama jest oparta na dobrze znanym Overdrive, jest wykonana z aluminium, ale jest połączona z płaską kierownicą z przodu. W połączeniu z dostępnym opcjonalnie pełnym wyposażeniem (błotniki, bagażnik itp.) e-wyścigowy rower staje się prawdziwą miejską przejażdżką.
W swoich podstawowych funkcjach overdrive pozostaje nadbiegiem: nawet w wersji miejskiej napęd Fazua zapewnia do 60 Nm momentu obrotowego i jest zasilany kompaktowym akumulatorem 250 Wh. Z przodu sztywny widelec wykonany z włókna węglowego. Aby jednak nie zaniedbywać komfortu, Centurion stosuje opony o szerokości 42 mm, których objętość niweluje wibracje i małe dziury. Na uwagę zasługuje również waga: 15,3 kg (dane producenta) w wersji „gołej” i 17,1 kg z pełnym wyposażeniem, czyli niewiele więcej niż konwencjonalny rower trekkingowy. Nowością na rok modelowy 2020 jest pilot Fazua zintegrowany z górną rurą, który zastępuje dobrze znanego, nieporęcznego i niezbyt ergonomicznego pilota na kierownicy.
W pełni wyposażone za niewielką dopłatą
Początkowo Centurion Overdrive City będzie dostępny tylko w jednym poziomie wyposażenia. Oprócz zmiany biegów Sram Apex 1 dostępne są hydrauliczne hamulce tarczowe Tektro i koła Alexrims. Nowy Centurion E-Urban Bike kosztuje 3.499 euro – wersja EQ z bagażnikiem Racktime i błotnikami Hebie kosztuje dodatkowo 150 euro. To stawia Overdrive City na poziomie porównywalnych motocykli Fazua, takich jak Bergamont E-Grandurance czy Corratec E-Allroad.
Schreibe einen Kommentar