Test: Magic Eight City marki własnej Stadlera Dynamics to wszechstronny rower taki jaki powinien być - wygodna rama, solidne wyposażenie, w pełni nadający się do codziennego użytku w atrakcyjnej cenie. Cieszy fakt, że podczas naszego testu nie było prawie żadnych punktów ujemnych.
Nawet jeśli wszyscy mówią o obecnym boomie na e-rowery, hulajnogi elektryczne trafiają na pierwsze strony gazet, a konwencjonalne rowery prawie nie pojawiają się już w mediach: „analogowy” rower jest daleki od śmierci! Szczególnie w przedziale cenowym od 500 do 800 euro, niezmotoryzowane rowery są nadal bardzo popularne. Poszukując solidnego, ale niezbyt drogiego towarzysza na co dzień, wiele osób szukających jednośladów wybiera koła, takie jak Magic Eight City marki własnej Stadler Dynamics: Nie rzucający się w oczy z solidnym wyposażeniem i wszystkimi dodatkami, które ułatwiają codzienne życie - od bagażnika po błotniki do instalacji oświetleniowej. Fakt, że za cały pakiet należy zapłacić znacznie mniej niż 1000 euro, osładza umowę; w przypadku Magic Eight City ogólny pakiet jest zdecydowanie właściwy.
Rower Stadler ma wiele niedopowiedzeń i minimalistyczny wygląd zewnętrzny. Sercem Magic Eight jest czarna aluminiowa rama i sztywny widelec, ten ostatni również wykonany z aluminium. Cieszymy się, że nie zainstalowano tutaj amortyzowanego widelca. Amortyzowane widelce, które są powszechne w tym przedziale cenowym, oferują tylko niewielki wzrost komfortu, ale zwiększają wagę i nakłady na konserwację. Zwłaszcza, że opony Schwalbe o szerokości 42 mm w Magic Eight są w stanie zauważalnie tłumić nierówności przy odpowiednio dobranym ciśnieniu powietrza.
Dynamics Magic Eight chce być beztroskim towarzyszem na co dzień, między innymi z 8-biegową piastą Nexus, w tym zamkniętym Hebie Chainglider. Uniwersalne, udane połączenie — po prawidłowym ustawieniu rzadko wymaga ponownego smarowania, nawet przy złej pogodzie, a osłona łańcucha chroni również nogawki spodni przed nieestetycznymi plamami oleju. Zasięg obwodu Shimano Nexus 8 jest wystarczający dla większości wymagań. Jeśli jednak jesteś w domu w bardzo pagórkowatym lub nawet górzystym terenie, powinieneś najpierw wykonać rzut próbny.
Nieco zaskakująca w tym przedziale cenowym około 700 euro jest decyzja o rezygnacji z hamulców tarczowych i zamiast tego o zastosowaniu sprawdzonych mechanicznych hamulców typu V-brake. Jesteśmy jednomyślni: tak, szczególnie przy złej pogodzie hamulce szczękowe nie dorównują nowoczesnym hamulcom tarczowym. Niemniej jednak zainstalowane tutaj hamulce Tektro spełniają większość wymagań i zawsze bezpiecznie zatrzymują w pełni załadowany rower i rowerzystę. Ponadto są łatwiejsze w obsłudze podczas konserwacji i wymiany klocków i nie zwiększają niepotrzebnie ciężaru. Więc światło i cień. To samo dotyczy wbudowanych plastikowych błotników. Oczywiście modele wykonane z metalu byłyby znacznie lepszą opcją pod względem czucia, ale z drugiej strony wbudowane błotniki robią swoje, również dzięki dobrej długości. Jednak na szczególnie złych drogach mają tendencję do grzechotania tu i tam. Podobnie jak solidny bagażnik, oświetlenie LED jest rzucające się w oczy. Torby rowerowe można łatwo przymocować dzięki odpowiedniej relingu.
Jak radzi sobie w życiu codziennym Dynamics Magic Eight City? Pierwszą rzeczą, która rzuca się w oczy, jest niezwykle wygodna i wyprostowana pozycja siedzenia. Jednak dzięki trzpieniowi z regulacją kąta można to jeszcze trochę wyregulować. W przeciwnym razie rower działa doskonale jako ogólny system, nie wypychając się na pierwszy plan: wsiadaj, jedź, dojedź. Bez wielkich fanfar, bez wielkiego mrugnięcia okiem. Przerzutki w piaście Nexus niezawodnie zmieniają biegi, a hamulce Tektro zawsze zwalniają w odpowiednim czasie. Jedynym prawdziwym punktem krytyki są dla nas wbudowane uchwyty: chociaż mają dość wygodny kształt, skręcają się zbyt łatwo, szczególnie w wysokich temperaturach. Zalecamy wymianę ich na parę o wyższej jakości przy zakupie.
Schreibe einen Kommentar