Test / E-MTB: Dawno minęły czasy, kiedy rowery elektryczne były nieporęczne i dawały mało frajdy. Elektryczne rowery górskie, takie jak Cube Stereo Hybrid 120 HPC TM 500, udowadniają, że rowery z napędem silnikowym mogą być lekkie jak piórko na szlaku. W Cube skrót TM oznacza sprzęt do jazdy po szlakach. Rower jest wyposażony w przedni widelec o skoku 130 mm, sztycę regulowaną i szerokie opony 2,6″. Rower mogliśmy gruntownie przetestować.
Test Cube Stereo Hybrid 120 HPC TM 500: rama, silnik i akumulator
Sercem Stereo Hybrid jest rama z monokokową ramą główną z włókna węglowego i aluminiowym tylnym trójkątem. Rower ma matowe szare wykończenie z czarnymi i pomarańczowymi detalami. W połączeniu z dopasowanymi kolorystycznie komponentami daje to spójny i wysokiej jakości całościowy obraz. Akumulator Bosch 500 Wh jest dobrze zintegrowany z dolną rurą i dostarcza silnikowi Bosch CX (3. generacji) niezbędną moc z momentem obrotowym 75 Nm. Podczas budowy roweru położenie silnika zostało zoptymalizowane tak, aby był jak najlepiej zintegrowany z ramą, a rower zapewniał wystarczający prześwit.
W tylnej konstrukcji Cube wykorzystuje system FSP4Link, 4-przegubowy tylny system konstrukcyjny, który powinien pozostać w dużej mierze bez wpływu napędu i hamowania. Linie na rowerze, w tym te na sztycę regulowaną, są dyskretnie ułożone w ramie i nie musisz rezygnować z nowoczesnych standardów, takich jak tylny trójkąt Boost 148 mm. Abyś mógł cieszyć się piękną karbonową ramą przez długi czas, Cube umieścił na dolnej rurze oraz w innych miejscach aplikacje zabezpieczające przed odpryskami kamieni.
Recenzja Cube Stereo Hybrid 120 HPC TM 500: Geometria
Cube opisuje geometrię Stereo Hybrid jako „Agile Trail Geometry”. Przy 68° kąt główki ramy jest dość stromy jak na rower na szlaki, a umiarkowanie stromy kąt rury podsiodłowej wynoszący 73,2° zapewnia dobre właściwości podjazdowe. Zasięg został wydłużony, aby zapewnić płynniejszą pracę. Tylne widełki są stosunkowo długie i mają 490 mm, co pomaga na podjazdach, ponieważ rower podjeżdża później, ale powinno trochę odebrać rowerowi zwinność. Jeśli spojrzeć na dane jako całość, można zauważyć tendencje w kierunku dłuższego i bardziej płaskiego trendu, ale dane na kostce są nieco bardziej umiarkowane. Z jednej strony sprawia to, że rower jest nieco bardziej zwrotny, a przede wszystkim mniej doświadczeni rowerzyści nie są całkowicie przytłoczeni rowerem i jego właściwościami jezdnymi. Przy czym są też niezbędne rezerwy dla szybkich, doświadczonych kierowców.
Cube Stereo Hybrid™
16 " | 18 " | 20 " | 22 " | |
rura podsiodłowa (w mm) | 380 | 420 | 460 | 500 |
Pozioma rura górna (w mm) | 573,5 | 593 | 611 | 629 |
główka ramy (w mm) | 105 | 110 | 120 | 140 |
tylny trójkąt (w mm) | 476,5 | 490 | 490 | 490 |
Rozstaw osi (w mm) | 1152 | 1193 | 1212 | 1232 |
Kąt skrętu (w °) | 68,5 | 68 | 68 | 68 |
Kąt siedziska (w °) | 73,7 | 73,2 | 73,2 | 73,2 |
Zasięg (mm) | 406 | 418 | 433 | 445 |
Stosy (mm) | 595 | 603 | 612 | 631 |
Recenzja Cube Stereo Hybrid 120 HPC TM 500: cechy
W Cube TM oznacza Trail Motion. Rowery z tym skrótem mają wyposażenie, które zostało specjalnie dobrane pod kątem lepszego wykorzystania na szlaku. Tak więc rower jest wyposażony w widelec Fox 120 Float 130 mm zamiast widelca 34 mm. Dopasowany jest amortyzator Fox Float DPS EVOL, który ujarzmia 120 mm z tyłu. Stereo Hybrid TM jest również fabrycznie wyposażony w regulowaną sztycę. Ponadto zamontowane są obręcze Cube EX30 o szerokości 30 mm, które z łatwością pomieszczą również opony Schwalbe Hans Dampf o szerokości 2,6 cala. Hamulce Shimano XT z czterema tłokami, odpowiednie do jazdy po szlakach, są zainstalowane w Cube Stereo Hybrid 120 HPC TM.
Ramki do zdjęć | Cube Stereo Hybrid C:62 Monocoque Advanced Twin Mould Technology, aluminium 6061 T6 Tylny trójkąt |
widelec amortyzowany | Fox 34 Float, 3-pozycyjny tłumik GRIP z mikroregulacją, zwężany, zoptymalizowany pod kątem rowerów elektrycznych |
napęd | Jednostka napędowa Bosch Performance CX Generacja 2 (75 Nm) |
akumulator | Bosch PowerTube 500Wh |
niemy | Fox Float DPS EVOL |
wirniki | Shimano XT/CUBE EX30 |
Opona VR | Schwalbe Hans Dampf 2.60, Addix Speedgrip, Apex, Tubeless Easy |
Tętno opon | Schwalbe Hans Dampf 2.60, Addix Speedgrip, Apex, Tubeless Easy |
przerzutka tylna | ShimanoXT |
dźwignia zmiany biegów | ShimanoXT |
korba | Efekt Race Face, 15T, 170mm |
przerzutka | |
Hamulec | Shimano XT BR-MT8020/BR-M8000 |
tarcze hamulcowe | Shimano XT 203/180mm |
sztyca | Regulowana sztyca CUBE |
siodło | Aktywny wyścig Natural Fit |
trzon | Ewolucja Newmana 318.4 |
Lenker | Ewolucja Newmana 318.20 |
Cube nie eksperymentuje również z innymi komponentami i polega na sprawdzonych komponentach. Zmienia się za pomocą manetki Shimano XT i tylnej przerzutki. Korba jest dostarczana z systemem Aeffect firmy Race Face i porusza przez łańcuch kasetę SLX z przełożeniem 11-46. Kokpit składa się z mostka i kierownicy Newmen Evolution oraz uchwytów SDG Slater. Jako siodło zastosowano Cube Natural Fit Active Race.
Test Cube Stereo Hybrid 120 HPC TM 500: Na szlaku
Lekkość jak na tę kategorię E-MTB jest zauważalna już na pierwszych metrach. Rower dobrze toczy się nawet bez podparcia, a pierwsze wzniesienia pokonuje się bez problemu w trybie Eco. Jeśli robi się trochę bardziej stromo, możesz zmienić tryb za pomocą łatwo dostępnego wyświetlacza Bosch Purion na lewym uchwycie kierownicy. Oprócz trybu Eco dostępne są również tryby Tour, E-MTB i Turbo do bardziej stromych podjazdów. W teście byliśmy głównie w trybie Eco i trybie E-MTB. Ten ostatni był zdecydowanie naszym ulubionym trybem. Silnik reaguje na polecenia kierowcy za pomocą pedałów i intuicyjnie reguluje moc silnika. Szczególnie na technicznych odcinkach o małej przyczepności można bardzo dobrze regulować moc silnika w trybie E-MTB i zapobiegać buksowaniu opon. Ogólnie rzecz biorąc, cały pakiet Cube Stereo Hybrid sprawuje się bardzo dobrze na technicznych podjazdach. Szerokie opony Schwalbe Hans Dampf zapewniają dobrą przyczepność, a długie tylne widełki zapobiegają podnoszeniu się przodu. Z drugiej strony zwinna geometria i szeroka kierownica stawiają kierowcę w centralnej pozycji, co ułatwia zachowanie kontroli nad rowerem. Przełożenie zębatek 11-46 XT jest dobrze dobrane, a przełożenie nie gaśnie nawet na stromych podjazdach.
Zdecydowanie zdał egzamin pod górę – ale jak rower z wyposażeniem na szlaki radzi sobie na zjazdach? Na pierwszych kilku metrach zjazdu zauważasz, że rower niekoniecznie należy do tych bardziej zabawnych. Przyczyną tego są prawdopodobnie dłuższe tylne widełki i bardziej stromy kąt skrętu. Z drugiej strony Stereo Hybrid 120 TM zapewnia duże bezpieczeństwo. Większy rozstaw osi kompensuje bardziej stromy kąt skrętu i zapewnia naprawdę płynną jazdę. Szerokie na 2,6″ opony Hans Dampf to także radość na szlaku, bo nawet w mokrych warunkach nie mieliśmy żadnych problemów z oponami. Kiedy zrobiło się trochę trudniej, cieszyliśmy się z dodatkowych centymetrów skoku widelca, który wraz z tylnym trójkątem i amortyzatorem Fox bardzo dobrze wygładził nierówności i pozostawił rower płasko na szlaku. Jak zwykle hamulce imponowały również dobrą sterownością i niezbędną rezerwą na gwałtowne manewry hamowania. Tylko tarcza hamulcowa o średnicy 180 mm z tyłu mogła osiągnąć swoje granice w przypadku ciężkich kierowców. Regulowana sztyca Cube oferowała nieco więcej swobody w technicznych przejściach i działała bardzo dobrze przez cały okres testowy.
Ogólne wrażenie motocykla jest takie, że jest to sportowy motocykl turystyczny z niezbędnymi rezerwami na jeden lub drugi trudniejszy pojedynczy szlak. Dzięki mniej agresywnej geometrii rower jest łatwy w prowadzeniu dla mniej doświadczonych jeźdźców i jest dobrym towarzyszem długich wycieczek. Doświadczeni rowerzyści również mogą się dobrze bawić na rowerze, ale będzie im brakować trochę zabawy.
Schreibe einen Kommentar