E-Performance: Wraz z Bosch Powertube 625 i Powertube 400, południowoniemiecki gigant e-rowerów prezentuje dwa nowe zintegrowane akumulatory na rok modelowy 2020. Podczas gdy wariant 625 Wh jest nieco większy i cięższy niż dobrze znany Powertube 500, wariant Powertube 400 jest w pełni kompatybilny wstecz.
Ilekroć mówi się i pisze o napędach e-rowerów, silnik jest zwykle w centrum uwagi. Tajemniczymi gwiazdami show są jednak akumulatory: jeśli nie dostarczają one niezawodnie wystarczającej ilości energii, nawet najlepszy silnik nagle traci oddech i wycieczka kończy się przedwcześnie. Wymiary, waga i montaż również decydują o obsłudze całego systemu i dają projektantom ram większą lub mniejszą swobodę. Zintegrowane akumulatory Powertube firmy Bosch są równie popularne wśród kierowców i producentów — przynajmniej po przezwyciężeniu początkowych wąskich gardeł w dostawach. Jednak do tej pory miały one jedną małą wadę: była tylko jedna opcja pojemności, a mianowicie Powertube 500 z 500 Wh. Zmieni się to teraz w 2020 roku i oprócz baterii 625 Wh dostępna jest również mniejsza alternatywa 400 Wh.
Bosch Powertube 625: Większa pojemność, większe wymiary, większa waga
Podczas prezentacji nowego akumulatora 625 Wh, dyrektor generalny Bosch eBike Systems, Claus Fleischer, opowiedział również ogólnie o akumulatorach litowo-jonowych stosowanych obecnie w rowerach elektrycznych. Technologia jest wyczerpana technicznie do granic możliwości, dlatego w najbliższym czasie nie należy spodziewać się większych skoków rozwojowych. Dlatego większa pojemność nieuchronnie idzie w parze z większą masą i dodatkową przestrzenią montażową. Znajduje to również odzwierciedlenie w nowym Powertube 625: przy długości 41,6 cm jest o ponad 6 cm dłuższy niż akumulator Powertube 500 i waży o 600 g więcej (3,5 kg). Oznacza to również: poprzednie rowery z akumulatorem Powertube 500 nie mogą być doposażone w akumulator 625 Wh.
Bosch Powertube 400: Kompatybilny z poprzednią baterią Powertube
Wersja 400 Wh jest nieco inna: jest taka sama jak dobrze znana bateria Powertube pod względem wagi i wymiarów, dlatego może być również instalowana w istniejących rowerach elektrycznych ze zintegrowanym akumulatorem Bosch. Oczywiście jest to również niedroga alternatywa dla producentów rowerów dla stylowych rowerów miejskich i miejskich, które i tak są najczęściej używane na krótkich dystansach. Ze względu na zauważalnie niższą cenę na rynku wtórnym, nowy akumulator jest również atrakcyjną opcją jako drugi lub zamienny akumulator.
Nowości Bosch E-Bike 2020: Wszystkie nowości w skrócie:
Nowości produktowe: Bosch E-Bike 2020: Nowy silnik CX, napęd cargo i nie tylko
E-Performance: Firma Bosch przygotowała wiele nowości na rok modelowy 2020 — od nowego silnika CX i własnego napędu ładunkowego po lepszą łączność, większe akumulatory i zdecydowane środki przeciwdziałające tuningowi. Przedstawiamy przegląd nowości Bosch E-Bike 2020. Minęło już dziesięć lat, odkąd gigant motoryzacyjny i elektronarzędziowy […]
Schreibe einen Kommentar