Test Triumph E-Bird Plus: własna marka Zweirad Stadler odnosi sukcesy z prądem Bosch Aktywna Linia Plus . Jedź, aby przełamać barierę 1.800 euro. A to nawet nie wymaga wielkich kompromisów, czego dowodem jest solidny, przyzwoicie wyposażony trekkingowy e-rower firmy Triumph.
Stadler, największe centrum jednośladów w Niemczech, chce kupić rower elektryczny Triumph E-Bird Plus za mniej niż 1.800 euro. Bez wątpienia ta oferta budzi ciekawość, ponieważ dyskretnie zaprojektowany rower trekkingowy może oferować atrakcyjny wariant silnika: Triumph jest wyposażony w Bosch Active Plus, rozpoznawalny po znacznie większej zębatce z przodu w porównaniu z innymi silnikami Bosch. Oznacza to, że nie ma potrzeby stosowania dodatkowego stopnia przekładni wewnątrz silnika, co w praktyce oznacza mniejsze tarcie i płynniejszą pracę. Jest to szczególnie zauważalne powyżej 25 km/h: tam, gdzie większość napędów e-rowerów z zauważalnym oporem zapewnia, że prawie nie wyjdziesz poza zakres kontroli, E-Bird Plus można również poruszać bez wspomagania silnika. A każdy, kto toczy się z łatwością z prędkością 26 lub 28 km/h, chroni także akumulator – przy 400 watogodzinach jest nieco mniejszy niż obecnie. Jednak szeroko zakrojone pomiary laboratoryjne wykazały, że wada zasięgu w porównaniu z akumulatorem 500 Wh firmy Bosch jest do opanowania; Odległości do 80 kilometrów są z łatwością możliwe, co wielokrotnie wykazały liczne testy zasięgu przeprowadzone przez zespół redakcyjny Velomotion.
Triumph E-Bird Plus może również zapewnić komfort!
Jako klasyczny rower trekkingowy, Triumph E-Bird Plus doskonale nadaje się do turystyki: sakwy można przymocować z boku solidnego bagażnika; opony 40 mm nie ślizgają się nawet po luźnym podłożu, a amortyzowany widelec z ugięciem sprężyny 63 mm amortyzuje również nierówności na drodze. Nie zabrakło też porządnego oświetlenia oraz – nieodzownego, zwłaszcza w przypadku obładowanego roweru turystycznego – stabilnej stopki bocznej.
Dość wyprostowana pozycja siedząca jest wygodna podczas wycieczek i praktyczna w ruchu miejskim, co dodatkowo łagodzi zakrzywiona w stronę kierowcy końcówka kierownicy. Kokpit jest uporządkowany: po prawej stronie znajduje się dźwignia zmiany biegów, za pomocą której obsługuje się osiem szeroko rozstawionych biegów przerzutki; po lewej kompaktowa jednostka sterująca napędu z małym wyświetlaczem Purion i dość ograniczonym zakresem informacji. Każdy, kto korzysta z urządzenia GPS na wycieczkach lub nawiguje za pomocą smartfona, oczywiście nie będzie tym przejmował się.
Bateria, która nie jest w pełni zintegrowana, ma również zalety!
Oczywiście nie należy oczekiwać misternie zaprojektowanej ramy ze zintegrowanym akumulatorem w cenie znacznie poniżej 2.000 euro. Akumulator na dolnej rurze może wydawać się purystom nieco staroświecki, ale to mocowanie ma tę zaletę, że akumulator można łatwo wyjąć — czy to w celu naładowania, czy też zabrania go do pomieszczenia, gdy temperatura jest niska. Jeśli chodzi o dopasowanie, żadne kompromisy nie są konieczne: Stadler oferuje trzy kształty ram i trzy rozmiary każdy; na ramie Wave z niskim prześwitem akumulator jest umieszczony na bagażniku.
E-Bird ma również wiele do zaoferowania wizualnie. Widelec jest zaprojektowany w kolorze ramy; Żółte akcenty kolorystyczne i komponenty, które są konsekwentnie czarne, emanują jakością. Ponadto wszystkie pociągi, linki i kable biegną w dolnej rurze, która wygląda ładnie i schludnie. Ostatecznie wrażenie pakietu oszczędnościowego nie powstaje – dlatego Triumph E-Bird Plus polecany jest wszystkim, którzy chcą jeździć niedrogim, ale nowoczesnym motorowerem elektrycznym.
Rudolfa Bettermana mówią
Witaj Velomotion,
Jestem zainteresowany pedelekiem takim jak Triumpf e-Bird Plus z ramą trapezową iw miarę możliwości z kołami 26″.
Oczywiście chciałbym kupić lokalnie. Pożądana byłaby również jazda próbna i ewentualna porada oraz późniejsza kontrola.
Mam 83 lata, 174 cm wzrostu (ze względu na rozmiar ramy), ważę 80 kg, lubię jeździć na weekendowe wypady z żoną w tym samym wieku max 60 km.