Kolarstwo: Lista startowa dla Giro d'Italia 2019 jest zakończony. W sobotę ośmiu Niemców, trzech Szwajcarów i dwóch Austriaków zmierzy się z pierwszą Grand Tour roku. Większość niemieckojęzycznych profesjonalistów ma przed sobą trzy ciężkie tygodnie jako pomocnicy. Nasze nadzieje na zwycięstwo etapowe pokładane są przede wszystkim w dwóch niemieckich kolarzach. Poniżej przyjrzymy się wszystkim 13 wymienionym profesjonalistom i wyjaśnimy ich zadania.
Pascal Ackermann z szansami na zwycięstwo w sprincie masowym
Łącznie ośmiu Niemców zmierzy się w sobotę w Giro d'Italia 2019 w Bolonii. Na realne szanse na zwycięstwo możemy liczyć co najmniej do 11. etapu. Z Pascala Ackermanna (Bora – hansgrohe) niemieccy kibice dopingują jednego z najsilniejszych sprinterów w stawce. Dopóki więc odcinki są płaskie, warto trzymać kciuki za mistrza Niemiec. Ale oczekiwań nie należy stawiać zbyt wysoko. Ponieważ Pascal Ackermann bierze udział w swoim pierwszym wielkim tourze. Całkiem możliwe, że wyjdzie po jedenastym etapie. Potem robi się bardzo pagórkowato i tak naprawdę sprinterzy mają tylko jedną szansę.
Którą scenę chciałby pan mieć, panie Denz?
Nawet jeśli Giro d'Italia 2019 stanie się nieco pagórkowaty, Niemcy nie są bez szans na zwycięstwo. Nico Denza (AG2R La Mondiale) udowodnił w zeszłym roku, że potrafi ukończyć sekcje o wysokim profilu wymagań z dużym wyprzedzeniem. Szczególnie powinny mu odpowiadać etapy #6 i #7. Po kilku masowych sprintach w pierwszych dniach jest szansa, że grupa uciekinierów da radę. Z wyjątkowo dobrymi nogami Nico Denz mógł również celować w sekcje #12, #15 i #17. Etap 18 będzie ciekawy tylko wtedy, gdy najsilniejsi sprinterzy już się pożegnają. Tak czy inaczej: Nico Denz może spojrzeć na wiele możliwości. Którą scenę chciałby pan mieć, panie Denz?
Niemiecki pojedynek w sprincie: Kluge vs. Schwarzmann & Selig
Oprócz Nico Denza i Pascala Ackermanna, sześciu innych niemieckich startujących może oczywiście wygrać etap w Giro d'Italia. Jakość jest, inaczej nie byłoby żadnej nominacji. Ale następujących specjalistów wybrano głównie do ważnych usług pomocniczych. Michaela Schwarzmanna (Bora – hansgrohe) i Rudiger Seliga (Bora – hansgrohe) są głównie odpowiedzialni za ruch sprinterski Pascala Ackermanna. Jeśli wykonają dobrą robotę, szanse na wygraną mistrzów Niemiec ogromnie wzrosną. ma to samo zadanie Rogera Kluge'a (Lotto – Soudal) – ale dla australijskiego zawodnika Caleba Ewana. Ten duet można rozpoznać głównie po różnych rozmiarach ciała. Ze swoim 1,93 m Roger Kluge może przekazać dużo strumienia powietrza swojemu kapitanowi sprintu Calebowi Ewanowi, który ma zaledwie 1,65 m wzrostu. W sprintach masowych Roger Kluge będzie ostatnim przed starterem Jasperem De Buystem.
Sütterlin, Knees & Martens wspierają swoich kierowców klasowych
Jasha Sütterlin (Movistar), Christian Knees (Ineos) i Paul Martens (Jumbo – Visma) mają do wykonania nieco inne zadania. W ich zespołach nie ma sprinterów. Zamiast tego zespoły polegają na klasyfikacji generalnej. Jasha Sutterlin pojawi się za każdym razem, gdy będzie musiał wspierać Mikela Landę i Richarda Carapaza. Ponieważ hiszpańska drużyna była bardzo ciężka w górach, Jashę Sütterlin można niemal opisać jako szlachetnego pomocnika na płaskim terenie. Niemiec liczy na dobre wyniki dla siebie w trzech jeździe na czas. Paweł Martens z drugiej strony, jako pomocnik na poziomie, nie jest tak całkiem sam. Wraz z Josem van Emdenem i Tomem Leezerem będzie najważniejszym człowiekiem dla kapitana Primoza Roglica na płaskich odcinkach. Nawet jeśli robi się trochę pagórkowato, Słoweniec może liczyć na niezawodne usługi Paula Martensa. W tym roku bardzo specjalne zadanie Chrześcijańskie kolana wypełnić. Podczas swojej 20. wielkiej trasy 38-latek będzie potrzebny przede wszystkim jako mentor. Bez niego skład Ineos miałby średni wiek nieco ponad 23 lata. Szczególnie często będzie go można również zobaczyć na płaskich scenach.
#Giro102 @Zespół INEOS >> pic.twitter.com/tFHJYrcaUl
— Tao Geoghegan Hart (@taogeoghegan) 7. może 2019
Zwycięzcy etapów ze Szwajcarii i Austrii są mało prawdopodobni
Szwajcarzy i Austriacy nie są licznie reprezentowani na Giro d'Italia 2019 z odpowiednio trzema i dwoma zawodnikami. W związku z tym wygranie etapu powinno być trudne. Żaden z pięciu zarejestrowanych kierowców nie kwalifikuje się również do koszulek klasyfikacyjnych. Zamiast tego są potrzebni w swoich zespołach jako pomocnicy. Podobnie jak niemieccy zawodowcy, widuje się ich głównie na płaskim terenie.
Prawie żadna wolność dla 5 Austriaków i Szwajcarów
Szwajcarzy Danilo Wyss (Dimension Data) może służyć jako pomoc dla sprintera Giacomo Nizzolo na płaskich etapach lub jako ochraniacz dla kolarza klasyfikacyjnego Bena O'Connora. Podobną rolę obejmie jego rodak Reto Hollensteina i Austriak Marco Hallera w drużynie Katusha – Alpecin. Stanowią ważne wsparcie dla lidera Ilnura Zakarina w podejściu do gór, a także mogą umożliwić Enrico Battaglinowi wykonanie mocnego sprintu. Tomek Bohli (UAE Team Emirates) ze Szwajcarii również został nominowany do przygotowania sprinterskiego. Ma idealnie ustawić kapitana Fernando Gavirię i jego kierowcę Juana Sebastiana Molano. Austria Michał Gogl cieszy się chyba największą swobodą w zespole Trek – Segafredo. W górach zarządzanie drużyną opiera się na Bauke Mollemie, a na płaskim terenie na sprinterze Matteo Moschettim, ale Michaela Gogla na pewno zobaczymy w ucieczce na lekko pagórkowatym terenie.
numer startowy | Kierowca | Zespół zarządzający | narodowość | Zadania |
---|---|---|---|---|
8 | jasha Sutterlin | Movistar | Niemcy | - Pomocnicy na poziomie dla Landy i Carapaza - Zapewnij dobre próby czasowe |
14 | Nico morze | AG2R La Mondiale | Niemcy | - Pomocnicy na pagórkowatym terenie dla Gallopin & Vuillermoz - Swoboda zwycięstw etapowych na pagórkowatym terenie |
62 | Pascal Ackermann | Bora-hansgrohe | Niemcy | - Kapitan w sprintach grupowych |
67 | Michał Schwarzmanna | Bora-hansgrohe | Niemcy | - Pomocnicy na poziomie dla Majka & Ackermann - Ważny element pociągu sprinterskiego Ackermanna |
68 | Rüdiger Selig | Bora-hansgrohe | Niemcy | - Pomocnicy na poziomie dla Majka & Ackermann - Ważny element pociągu sprinterskiego Ackermanna |
126 | zrozumiałem Kluge | Lotto – Sudal | Niemcy | - Pomocnicy na poziomie dla Ewan & Co. - Ważny element sprintu Ewana |
158 | Danilo Wyss | Dane wymiaru | Szwajcaria | - Pomocnicy na płaskim i pagórkowatym terenie dla Nizzolo & O'Connor |
164 | chrześcijański Kolana | Ineos | Niemcy | - Pomocnicy na poziomie dla Sosy, Sivakova i Geoghegana Harta - Mentor w bardzo młodym zespole |
176 | Paweł Martens | Jumbo–Visma | Niemcy | - Pomocnicy w terenie płaskim i pagórkowatym dla Roglic |
184 | struktura Haller | Katusha-Alpecin | Austria | - Pomocnicy na poziomie dla Zakarina i Battaglina |
187 | Reto Holensteina | Katusha-Alpecin | Szwajcaria | - Pomocnicy na poziomie dla Zakarina i Battaglina |
206 | Michał Gogl | Trek-Segafredo | Austria | - Pomocnicy na płaskim i pagórkowatym terenie dla Mollema & Moschetti |
212 | Tomek Wszyscy | Emiraty drużynowe ZEA | Szwajcaria | - Pomocnicy na poziomie dla Gavirii - Ważny element w pociągu sprinterskim Gavirii |
Schreibe einen Kommentar