E-Performance: Trzy lata temu producent rowerów Merida dodał potężny e-model do swojej popularnej serii enduro ONE-SIXTY. Wyposażony w nowoczesną geometrię, 160 milimetrów skoku zawieszenia i napęd Shimano Steps E8000, e-rower górski jest skierowany przede wszystkim do rowerzystów zorientowanych na downhill, którzy nie byli przeciwni wbudowanemu systemowi wahadłowemu. Po trzech latach sukcesów marka prezentuje teraz całkowicie zmienioną nową Meridę eONE-SIXTY.
Trzy lata to długi czas w sektorze e-rowerów. Wiele się wydarzyło, dalej rozwijane technologie i nowe standardy charakteryzują nową generację E-MTB. Obejmuje to również w pełni zintegrowaną baterię, bez której większość marek – przynajmniej w modelach z wyższej półki – już się nie obejdzie. Więc oczywiście nadszedł czas, aby Merida zaktualizowała eONE-SIXTY. Dziś jest ten dzień: Merida prezentuje publiczności nowy eONE-SIXTY.
Karbonowa rama z kanałami wylotu powietrza na akumulator
Merida używa włókna węglowego do budowy ramy e-enduro. Powodem tego są wysokie wartości sztywności i stabilność przy niskiej wadze. Jednym z problemów podczas projektowania był jednak duży otwór na baterię w ramie. Aby zapewnić sztywność ramy również tutaj, Merida opiera się na specyficznej strukturze warstw podczas konstruowania ramy z włókna węglowego. Merida opracowała również Thermo Gate dla optymalnego chłodzenia baterii. Dzięki efektowi komina ciepłe powietrze jest odprowadzane na zewnątrz przez otwory w pobliżu główki ramy.
Projektanci byli również kreatywni podczas opracowywania Energy Guard, dwuskładnikowej ochrony baterii. Powinno to z jednej strony chronić akumulator, az drugiej zapewniać bezpieczny dostęp do akumulatora. Według producenta gniazdo akumulatora jest całkowicie pozbawione grzechotek. Podwójny mechanizm blokujący Shimano powinien również zapobiegać przypadkowemu zwolnieniu akumulatora. Jeśli chodzi o napęd elektryczny, Merida polega na sprawdzonym systemie Shimano Steps E8000 w połączeniu z bardzo kompaktowym akumulatorem 504 Wh Shimano 8035.
Dwa różne rozmiary kół dla większej wydajności
Wybierając rozmiar kół, Merida stosuje mieszankę 29" i 27,5". Przednie koło 29"x2.5" powinno zapewniać lepsze prowadzenie i pewne pokonywanie zakrętów, a tylne 27,5"x2,6" maksymalną przyczepność i zabawne prowadzenie. Mniejszy kąt skrętu nowej Meridy eONE-SIXTY z obniżonym suportem obiecuje lepszą kontrolę przy dużych prędkościach. Nowy model przeznaczony jest do ramion korby o długości 165 mm. Wszystkie pociągi poruszają się wewnątrz ramy, co zapewnia schludny wygląd. Zintegrowany ogranicznik skrętu chroni dolną rurę w przypadku upadku.
Merida eONE-SIXTY jest dostępna w pięciu rozmiarach i czterech różnych konfiguracjach. Nawet najmniejszy rozmiar ramy (XS) powinien zapewnić miejsce na bidon o pojemności 0,75 litra. Wszystkie cztery poziomy wyposażenia mają tę samą ramę ze skokiem 160 mm, ten sam silnik i ten sam akumulator. W zależności od wyposażenia cena waha się od 5.000 10.000 do 2019 XNUMX euro. Najwyższy model wyposażony jest w komponenty Shimano XTR i Fox Factory. Nowa Merida eONE-SIXTY będzie dostępna od października XNUMX r.
Schreibe einen Kommentar