Test: Specialized Venge od wielu lat jest jednym z najszybszych motocykli na rynku. Najnowsza wersja została nie tylko ulepszona pod względem aerodynamiki, ale także znacznie lżejsza, aby stworzyć jeszcze bardziej kompletny aerobike. Jak przystało na topowy model S-Works, Specialized oczywiście dostarcza również najwyższej klasy sprzęt, w tym miernik mocy i Dura-Ace Di2.
Specialized Venge — rama
Specialized Venge jest i zawsze był synonimem aerodynamiki i szybkości. Ale sama aerodynamika i prędkość nie czynią idealnego roweru. Podczas opracowywania ważne były również takie obszary, jak waga, obsługa, szybkość i złożoność. W porównaniu z poprzednim modelem obecny Specialized S-Works Venge mógł być szybszy w każdym terenie dzięki jednoczesnej poprawie aerodynamiki, zmniejszeniu masy oraz poprawie responsywności i sterowności. Na przykład według naszych własnych testów jest szybszy niż Venge Vias i lżejszy niż Tarmac SL5.
Można to osiągnąć przede wszystkim dzięki nowym kształtom rur, które wyłoniły się z dużego zbioru danych o nazwie FreeFoil Shape Library. Konstrukcja Rider-First Engineered firmy Specialized ma na celu zapewnienie, że każda rama działa bez zarzutu, niezależnie od rozmiaru. Osiągnięto to dzięki połączeniu obszernego gromadzenia danych, opinii ekspertów od profesjonalnych jeźdźców i skrupulatnego podejścia do konstrukcji z włókna węglowego. Zapewnia to doskonałe prowadzenie dla każdego rozmiaru ramy. Rama Venge waży niecałe 960 g +/- 30 g w rozmiarze 56 cm w kolorystyce „Satin Black / Holographic Foil”.
Specialized Venge — kokpit
Opracowany we współpracy z profesjonalnymi zespołami, stało się coraz bardziej jasne, że sztywność mostka jest bardzo ważna dla jeźdźców, zwłaszcza potężnych sprinterów. Całkowicie nowy Aerofly II jest szybszy, lżejszy i sztywniejszy niż najlepsze modele WorldTour, a powierzchnie mają teksturowany wzór dla dodatkowej przyczepności i kontroli. Zintegrowany ogranicznik taśmy sprawia, że taśma wygląda super profesjonalnie i sprawia, że owijanie jest dziecinnie proste. Miłym efektem ubocznym jest oczywiście czysty wygląd.
Specialized Venge – Wyposażenie
Ramki do zdjęć | Zemsta S-Worksa |
widelec amortyzowany | S-Works FACT 11r Carbon |
wirniki | Dysk Roval CLX 64 |
opona | Specjalistyczna bawełna Turbo 26 mm |
przerzutka tylna | Shimano Dura Ace Di2 |
dźwignia zmiany biegów | Shimano Dura Ace Di2 |
korba | Shimano Dura Ace Di2 |
przerzutka | Shimano Dura Ace Di2 |
Hamulec | Tarcza Shimano Dura Ace |
sztyca | Zemsta S-Worksa |
siodło | Moc S-Works |
trzon | S-Works Aerofly II |
Lenker | S-Works Aerofly II |
Naprawdę niewiele można powiedzieć o funkcjach modelu Specialized Venge S-Works. Z elektronicznym Shimano Dura-Ace Di2 jesteś już dobrze przygotowany. Uzupełnieniem wyścigówki są autorskie koła Roval CLX 64, które, jak sama nazwa wskazuje, mają wysokość obręczy 64 mm. Do tego dochodzi własna opona Specialized Turbo Cotton o średnicy 26 mm, która jest jedną z najszybszych opon drutowych na rynku.
Dodatkową atrakcją Specialized S-Works Venge jest korba miernika mocy, która służy do pomiaru mocy i może być podłączona do wszystkich popularnych systemów. Zęby 52 i 36 są tutaj zainstalowane jako tarcze. Są one uzupełnione o 11-28 zębów z tyłu.
Specialized Venge – jak to działa
Teoria to oczywiście jedno i na początku brzmiała przekonująco, ale oczywiście naprawdę można ocenić rower tylko wtedy, gdy samemu się nim jeździ. Ale tyle można przewidzieć, Specialized Venge był w stanie w pełni przekonać również w praktyce. Już na pierwszych kilku metrach widać, jak rower dosłownie pcha się do przodu i naprawdę chce przyspieszyć. Po krótkim okresie przyzwyczajania się po prostu pozwoliliśmy mu działać i mogliśmy naprawdę cieszyć się zaletami prędkości. W lekko nachylonych przejściach cały system doskonale się uzupełnia i jest super wydajny. W szczególności Roval CLX 64 spisuje się tutaj świetnie i oferuje imponującą płynność i aerodynamikę.
Ale Specialized Venge był w stanie przekonać nas nie tylko na płaskim terenie przy dużych prędkościach. Z całkowitą wagą 7,1 kilograma dla 56-centymetrowego S-Works Venge z Dura-Ace Di2 w kolorze Satin Black / Holo Silver, to prawdziwy dowód na aerobike. Mogliśmy więc jechać pod górę górskimi przełęczami wokół Bolzano i zbierać metry wysokości. Ze względu na niską wagę i dużą sztywność znacznie łatwiej jest też przyspieszyć po każdym zakręcie, kiedy trzeba zacząć od nowa.
Wydajność na zjeździe jest gigantyczna. Pierwszorzędne prowadzenie i zachowanie hamulców tarczowych odgrywają tu ważną rolę, ponieważ pozwalają one dozować każdy zakręt i zbliżyć się do niego z optymalną prędkością. Na szczęście trzeba powiedzieć, że podczas jazdy próbnej padał deszcz, więc mogliśmy w pełni korzystać z zalet hamulców tarczowych. Zapewniają one niezbędne bezpieczeństwo, nawet na mokrej nawierzchni na szybkich i technicznych zjazdach.
Prawdziwą atrakcją jest również nowy kokpit z powlekaną kierownicą, która zapewnia dobrą przyczepność nawet bez taśmy na kierownicę i pomimo wilgoci. Reszta wyposażenia pasuje, jak przystało na topowy model, jak ulał. Dzięki Roval CLX 64, Shimano Dura-Ace Di2, Turbo Cottons i siodełku SWorks Power nic nie stoi na przeszkodzie szybkiej i zróżnicowanej jeździe.
testy: Test roweru szosowego Aero 2019: 8 razy high-end do 12.000 XNUMX euro
Test rowerów szosowych Aero 2019: W ciągu ostatnich kilku tygodni przyjrzeliśmy się bliżej 8 wysokiej klasy zawodnikom aero. To, co zauważyliśmy podczas okresu testowego, które motocykle nas zaskoczyły oraz nasze podsumowanie całego testu można znaleźć tutaj. Aero Road Bike Test 2019 – Wniosek nr 1: Reklamacja na wysokim poziomie! Nawet po tym, jak wszyscy […]
Schreibe einen Kommentar