Test: Scott Foil RC Disc to jeden z najbardziej wszechstronnych aerobike'ów na rynku. Zespół Michelton Scott od lat polega na usługach modelu premium. W wersji RC przetestowaliśmy jego młodszego brata z wysokiej jakości komponentami Syncros i mechanicznym Dura-Ace.
Dysk Scott Foil RC — rama
Rama roweru Scott Foil RC Disc oparta jest na tej samej konstrukcji co model World Tour Premium. Ta aerodynamicznie zoptymalizowana rama z włókna węglowego HMX zapewnia nie tylko szybkość, ale także wygodę i sztywność przy niskiej wadze. Główka Scott Foil RC została wyposażona w profil aerodynamiczny na całej powierzchni, aby poprawić aerodynamikę, szczególnie przy niskich kątach natarcia. Kształt krawędzi natarcia został zoptymalizowany dzięki dodatkowym warstwom węgla. Opatentowana przez Scotta technologia produkcji karbonu i specjalna struktura warstwy karbonu umożliwiają uzyskanie ekstremalnie sztywnego suportu. Mimo całej sztywności, przesunięte w dół wsporniki siodełka powinny przyczyniać się do komfortu, aby szybka jazda była przyjemna i zrelaksowana.
Widelec został przy tym opracowany w taki sposób, aby asymetryczne siły z hamulca tarczowego były optymalnie rozłożone i zagwarantowany optymalny przepływ powietrza wokół zacisków hamulcowych. Wewnętrzne prowadzenie kabli pozwala na szczególnie duży prześwit, który pozwala oponom o szerokości do 30C.
Scott Foil RC Disc – funkcje
Ramki do zdjęć | TARCZA Z FOLII HMX |
widelec amortyzowany | TARCZA Z FOLII HMX |
wirniki | Syncros Meritt 1.0 50 płyt |
opona | Osłona Schwalbe ONE V 28 mm |
przerzutka tylna | As Shimano Dura |
dźwignia zmiany biegów | As Shimano Dura |
korba | Shimano Dura Ace 53/39 |
przerzutka | As Shimano Dura |
Hamulec | Tarcza Shimano Dura Ace |
sztyca | Syncros FOIL aero carbon |
siodło | Syncros Belcarra 1.0 |
trzon | Kombinacja folii Syncros Carbon |
Lenker | Kombinacja folii Syncros Carbon |
Kokpit został również opracowany wraz z ramą. Syncros Carbon Foil Combo zawiera kierownicę i mostek w jednym i przyczynia się do jeszcze lepszej aerodynamiki. Nawiasem mówiąc, kokpit zapewnia również pełną integrację i czysty wygląd. Zwrócono również uwagę na szczegóły i wykonano małe wycięcie na kierownicy, aby zapewnić płynne przejście między taśmą kierownicy a przyczepną górą, gdzie taśma kierownicy nie jest potrzebna.
Co więcej, Scott Foil RC Disc jest wyposażony w wewnętrzne części Syncros, takie jak siodło i koła z włókna węglowego o wysokości obręczy 50 milimetrów, które dobrze pasują do ogólnego obrazu. Naszym zdaniem jednak nie robisz sobie wielkiej przysługi z mechanicznym Shimano Dura-Ace. Oczywiście jest to bardzo wysokiej jakości i precyzyjnie zmienia biegi, ale jego cena jest znacznie wyższa niż wersja Ultegra Di2, która naszym zdaniem zapewnia lepszą wydajność. Naprawdę szkoda tak wspaniałego zawodnika.
Scott Foil RC Disc – jak się jeździ
Scott Foil RC Disc ma coś do zaoferowania na każdą sytuację. Dzięki niskiej masie całkowitej wynoszącej 7,3 kg może również mieć wpływ na góry i jest zaledwie o pół kilograma powyżej limitu UCI wynoszącego 6,8 kg. Na bardziej stromych odcinkach ciężarowi sprzyja również dobre przenoszenie mocy, ponieważ można robić duże postępy podczas pedałowania z siodełka. Pomimo całej sztywności w obszarze suportu, komfort jest nadal atrakcyjny, co jest nie tylko zasługą wsporników siodełka i sztycy, które wykonują dobrą robotę i umożliwiają wygodną jazdę nawet po kilku godzinach jazdy.
Ale możesz też dobrze się bawić z Foil RC na poziomie. Nie bez powodu model nazywa się Aerobike, którego dopełnieniem są solidne karbonowe koła Syncros. Z przełożeniem 53/39 zębów na zębatkach i 11-30 zębów na kasecie, jesteś wystarczająco „gruby”, aby nadepnąć na gaz. Jak już wspomniano, mechaniczny Dura-Ace robi naprawdę świetną robotę, ale nadal wolelibyśmy wariant Di2. Nadal uważamy, że nieporęczne dźwignie są bardzo niewygodne i denerwujące.
Na zjazdach hydrauliczne tarcze, każdy o średnicy 160 milimetrów z przodu iz tyłu, w połączeniu z dobrymi oponami Schwalbe, zapewniają najlepsze bezpieczeństwo, aby jazda była jeszcze przyjemniejsza. Decydującą rolę odgrywa tu również dobra ergonomia kokpitu, ponieważ kierownicę łatwo się trzyma i można nią precyzyjnie sterować. Szczególnie ładne jest wewnętrzne prowadzenie kabli, które są poprowadzone w ramie za pomocą przemyślanego systemu.
testy: Test roweru szosowego Aero 2019: 8 razy high-end do 12.000 XNUMX euro
Test rowerów szosowych Aero 2019: W ciągu ostatnich kilku tygodni przyjrzeliśmy się bliżej 8 wysokiej klasy zawodnikom aero. To, co zauważyliśmy podczas okresu testowego, które motocykle nas zaskoczyły oraz nasze podsumowanie całego testu można znaleźć tutaj. Aero Road Bike Test 2019 – Wniosek nr 1: Reklamacja na wysokim poziomie! Nawet po tym, jak wszyscy […]
Schreibe einen Kommentar