Nowości produktowe: Dzięki Orbea Orca Aero Hiszpanie wprowadzili pierwszy rower do profesjonalnego peletonu, który nie przestrzegał już tak zwanej zasady 3:1. W związku z tym należy poprawić aerodynamikę, aby mieć jeszcze szybszy rower.
Orbea Orca Aero – Rama
Orbea była pierwszym producentem, który opracował profesjonalną ramę z rurami przekraczającymi maksymalne przełożenie 3: 1 po zniesieniu tej zasady przez UCI we wrześniu 2016 r. Ostatecznie zaowocowało to Orbea Orca Aero, na którym jeździły już profesjonalne zespoły Cofidis i Vital Concept. Podczas projektowania można było wiele wydobyć z tylnych widełek i widelca, ponieważ można było je teraz obniżyć i spłaszczyć dzięki zasadzie 3:1. Dzięki szerszemu otwarciu widelca tzw. widelec Free Flow zmniejsza ciśnienie przepływu powietrza między oponą a widelcem oraz opór o 4 waty. Kolejną zaletą aerodynamiczną ma być osiągnięcie stosunkowo krótkiego ogona, ponieważ można tu zastosować bardziej płaskie rurki, co z kolei zmniejsza przepływ powietrza w uchwytach na butelki. Aby uzyskać dobrą sztywność oprócz najlepszej aerodynamiki, połączenia układu kierowniczego, suportu i rozpórki w Orbea Orca Aero zostały zoptymalizowane pod kątem poprawy odporności na skręcanie. Dla każdego rozmiaru ramy przekroje poprzeczne są zoptymalizowane w celu uzyskania sztywniejszej konstrukcji.
Wizualnie pracujesz z wieloma krzywymi i szerokimi przejściami, które wzajemnie się uzupełniają lub łączą. Naszym zdaniem świetnym rozwiązaniem jest zacisk siodełka, do którego można łatwo sięgnąć z boku i bez problemu go wyregulować. Niemniej jednak wpisuje się to w ogólny system i nie jest niepotrzebnie zauważalne.
Skoro już jesteśmy przy temacie integracji, musimy jeszcze przejść do tzw. systemu ICR. Specyficzna konstrukcja umożliwia łatwiejszą regulację zintegrowanej kierownicy i gwarantuje najbardziej ekonomiczne wewnętrzne poprowadzenie linek bez tarcia przy łatwym montażu i niskich kosztach konserwacji. System ICR Plus jest kompatybilny zarówno z mechanicznymi jak i elektronicznymi oraz bezprzewodowymi systemami transmisji. W naszym rowerze testowym złącze Di2 zostało zintegrowane bezpośrednio z ramą, co sprawiało proste wrażenie i jest bardzo funkcjonalne.
Orbea Orca Aero – Cechy
Ramki do zdjęć | Orbea Orca Aero carbon OMR |
widelec amortyzowany | Orbea Orca Aero carbon OMR |
wirniki | DT ER 1600 Splajn DB 32 CL |
opona | Hutchinson Fusion 5 Cały sezon 25 mm |
przerzutka tylna | Shimano Dura Ace Di2 |
dźwignia zmiany biegów | Shimano Dura Ace Di2 |
korba | Shimano Dura Ace Di2 34/50 |
przerzutka | Shimano Dura Ace Di2 |
Hamulec | Tarcza Shimano Dura Ace |
sztyca | Orbea Aero OMR |
siodło | Prologo Wymiar T4,0 |
trzon | Wizja Metron 5D Compact |
Lenker | Wizja Metron 5D Compact |
Nasz rower testowy Orbea Orca Aero był wyposażony w wysokiej jakości sprzęt. Shimano Dura-Ace Di2, DT Swiss ER 1600 Spline DB 32 CL z obręczą o wysokości 32 milimetrów i kompaktowym kokpitem Vision Metron 5D.
Korba Dura-Ace ma zęby 50/34 i jest uzupełniona kasetą 11-28. Dla nas to trochę mało, jeśli weźmiesz pod uwagę, że chcesz być naprawdę szybki z Orbea Orca Aero. W każdym razie pod górę raczej nie powinieneś mieć problemów z tym tłumaczeniem. Hydrauliczne tarcze zapewniają niezbędne bezpieczeństwo w każdych warunkach. Orca Aero jest uzupełniona oponami Hutchinson i siodełkiem Prologo.
Orbea Orca Aero – Tak się jeździ
Jeśli słowo aero jest już w nazwie, naturalnie zakładasz, że to naprawdę szybki rower. Oczywiście nie chcieliśmy tego po prostu zaakceptować, chcieliśmy to przetestować. Już na samym początku naszego testu zdecydowanie zauważyliśmy pierwszorzędną sztywność, która zamienia każdy krok w napęd. Jednak komfort trochę ucierpi na bardzo nierównych i niespokojnych odcinkach.
Ale jeśli chodzi o szybsze sekcje, Orbea Orca Aero czuje się jak w domu. Niezależnie od tego, czy jest płaski, czy zjazdowy, na tym rowerze możesz naprawdę przyspieszyć. Jedynym ograniczeniem jest zębatka z zaledwie 50 zębami, która powoli, ale zdecydowanie staje się za mała przy prędkości około 45 km/h. Na zjazdach kontrola jest precyzyjna i dobra, co zapewne wynika również z nieco niższych karbonowych obręczy, bo jest tu mniejszy boczny wiatr. W przypadku bardzo szybkich odcinków, a także optycznie, życzylibyśmy sobie wyższych obręczy.
Orca Aero zapewnia solidne osiągi pod górę i zdecydowanie może skorzystać na przełożeniu. Mimo to szybko zdajesz sobie sprawę, że ten rower nie jest rowerem do wspinaczki.
Właściwie niewiele można powiedzieć o wyposażeniu. Z Dura-Ace Di2 nie musisz iść na żadne kompromisy i masz wszystko, czego możesz sobie życzyć na torze. Kokpit robi dobre wrażenie, ale jest bardzo twardy i wymaga przyzwyczajenia. Opony Hutchinson są solidne, ale można rozważyć ich wymianę na modele wyższej jakości.
testy: Test roweru szosowego Aero 2019: 8 razy high-end do 12.000 XNUMX euro
Test rowerów szosowych Aero 2019: W ciągu ostatnich kilku tygodni przyjrzeliśmy się bliżej 8 wysokiej klasy zawodnikom aero. To, co zauważyliśmy podczas okresu testowego, które motocykle nas zaskoczyły oraz nasze podsumowanie całego testu można znaleźć tutaj. Aero Road Bike Test 2019 – Wniosek nr 1: Reklamacja na wysokim poziomie! Nawet po tym, jak wszyscy […]
Schreibe einen Kommentar