Test: enduro, rower terenowy, rower XC i wiele innych. W ostatnich latach coraz więcej kategorii zostało wymyślonych na nowo. Ale klasyczny rower turystyczny został nieco zapomniany. W naszym teście Storck Adrenic Pro okazał się rzadkim i nieoczekiwanym przedstawicielem tego gatunku.
Storck Adrenic Pro: Rama
Kiedy po raz pierwszy zetkniesz się z Storck, wyjątkowy kolor natychmiast przyciągnie twoją uwagę. Storck nazywa to Frosted Pepper. Opisalibyśmy go jako liliowo-bladoszary. Odcień gdzieś pomiędzy szarym a fioletowym. Świetny kolor, który nadaje motocyklowi bardzo klasyczny i elegancki wygląd z białymi akcentami. Rury ramy są bardzo delikatne jak na karbonową ramę. Tylny koniec opiera się na systemie VPP, w którym wahacz nie obraca się wokół punktu obrotu, ale wokół wirtualnego punktu obrotu za pomocą dwóch przegubów. Powinno to znacznie zmniejszyć kołysanie tylnego końca. Jeśli chodzi o materiał, rama główna, wahacz i tylny trójkąt są wykonane z najlepszego włókna węglowego. Zmniejsza to wagę ramy do nieco ponad 2 kg (bez amortyzatora).
Storck Adrenic Pro: Geometria
W czasach bardzo dzikich koncepcji geometrii Storck pozostaje konwencjonalny i polega na zrównoważonej, zwinnej geometrii turystycznej. W zależności od rozmiaru ramy, kąt skrętu wynosi około 70°, czyli jest dość stromo i dlatego idealnie nadaje się na rower turystyczny. Umiarkowanie stromy kąt siodełka zapewnia dobre właściwości wspinaczkowe. Pozostałe dane geometrii dają spójny rower turystyczny bez zauważalnych wartości.
Storck Adrenic Pro
S | M | L | XL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 380 | 400 | 440 | 480 |
Pozioma rura górna (w mm) | 549 | 568 | 584 | 602 |
główka ramy (w mm) | 90 | 95 | 100 | 105 |
tylny trójkąt (w mm) | 460 | 460 | 460 | 460 |
Kąt skrętu (w °) | 69,5 | 70 | 70 | 70,5 |
Kąt siedziska (w °) | 73 | 73 | 73 | 73 |
Zasięg (mm) | 393 | 405 | 434 | 446 |
Stosy (mm) | 564 | 560 | 576 | 601 |
Storck Adrenic Pro: Funkcje
Storck oferuje kilka różnych konfiguracji wyposażenia Adrenic, ale uwzględniane są również życzenia klientów, a wyposażenie można dostosować do potrzeb. W naszym teście przetestowaliśmy wariant podstawowy z konfiguracją 2×11 Shimano XT. Jak możesz sobie wyobrazić, Storck wykorzystuje solidny i sprawdzony system przerzutek Shimano XT z dwoma zębatkami z przodu i 11 zębatkami z tyłu. Zębatki z 28 i 38 zębami są zamontowane na korbie. Kaseta posiada gradację 11-40. Niezbyt sprawni jeźdźcy mogą preferować korbę z mniejszą liczbą zębów. Dopasowane do biegów hamulce są również wyposażone w XT firmy Shimano. Tarcza 180 mm jest zamontowana z przodu, a tarcza 160 mm z tyłu, przy czym nasz rower testowy wykorzystuje duże tarcze z przodu iz tyłu. Zawieszenie dla Adrenica pochodzi od Foxa. Z przodu pracuje Fox Float 32 o skoku 140 mm.
Z tyłu Fox Float DPS ujarzmia tylne zawieszenie o skoku 120 mm. Jeśli chodzi o koła, Storck polega na DT Swiss DT Swiss XM1501. Na rowerze testowym zamontowano koła o szerokości obręczy 35 mm. Idealny do szerokich opon. Dzięki temu Schwalbe Rocket Rons w wersji 2,6″ można zamontować bez problemu. Kierownica i mostek są wykonane we własnym zakresie. Przy 760 mm kierownica ma wygodną szerokość na wycieczki. Storck pomyślał również o regulowanej sztycy i zainstalował Magura Vyron eLect z bezprzewodowym pilotem z kierownicy.
Ramki do zdjęć | Storck Adrenic Pro G1 |
widelec amortyzowany | Chwyt FOX F32 |
niemy | Wydajność FOX Float DPS |
wirniki | DT Swiss XM1501 / 35mm |
Opona VR | Schwalbe Rocket Ron 2,6 |
Tętno opon | Schwalbe Rocket Ron 2,6 |
przerzutka tylna | ShimanoXT |
dźwignia zmiany biegów | ShimanoXT |
korba | ShimanoXT |
przerzutka | ShimanoXT |
Hamulec | ShimanoXT |
tarcze hamulcowe | 180 / mm 180 |
sztyca | Magura Vyron eLekt |
siodło | Selle Italia Monolink SLS |
trzon | Storck ST115 aluminium |
Lenker | Storck LRB220 Carbon |
Storck Adrenic Pro: Na szlaku
Przez pierwsze kilka metrów motocykl sprawiał wrażenie bardzo sportowego i dynamicznego dzięki płynnie pracującym oponom i lekkim kołom. Nie zauważyłeś, że rower miał widelec 140 mm z przodu. Pozycja siedząca była bardzo wygodna i szybko poczułeś się bardzo komfortowo na rowerze.
Pierwszy podjazd potwierdził sportowe wrażenie motocykla, widelec można częściowo lub całkowicie zablokować na kierownicy. Niestety nie dotyczy to amortyzatora, więc zawsze trzeba sięgać w dół jedną ręką. Jest to trochę irytujące w niektórych sytuacjach, zwłaszcza że zdalną obsługę można również doposażyć. Lekka konfiguracja przydaje się na podjazdach. Przy wadze 12,2 kg Storck stworzył bardzo dobry ogólny pakiet. Pomimo widelca Fox 140 mm, przód pozostaje bardzo niski, a motocykl bardziej przypomina wyścig w pełni niż w pełni turystyczny lub all-mountain.
Sprzyja temu również umiarkowanie stromy kąt siodełka, który pozwala rowerowi dobrze pedałować. W dwóch trybach otwartego amortyzatora występowało pewne odbicie pedału podczas pedałowania z siodełka, ale jest to znany problem z zawieszeniami z wirtualnymi czopami. Jednak tylny koniec działa ogólnie bardzo niezawodnie. Na trudnych technicznie podjazdach tylny trójkąt stabilizował rower i można było również podjeżdżać pod strome wzniesienia. Wewnętrzne uchwyty Storck były słabe. Grubo porowata struktura zawsze po pewnym czasie powoduje ucisk na dłoni, nawet w cienkich rękawiczkach.
Rower bardzo dobrze spisywał się na podjazdach. Oczywiście przetestowaliśmy również downhill Storck Adrenic i poznaliśmy solidny rower. Prawdopodobnie nie znajdzie przyjaciół wśród awanturników, którzy chcieliby mieć mniejszy kąt skrętu i większy zasięg, aby płynniej biegać. Jednak Storck to bardzo zwrotna konfiguracja dla jeźdźców turystycznych, która nadal zapewnia bezpieczeństwo na trudnych przejściach. Siedzisz centralnie na rowerze, a następnie wywierasz wystarczający nacisk na przednie koło przez cały czas. 140 mm z przodu i opuszczana sztyca Magura Vyron zapewniają dodatkowe rezerwy na trudne przejazdy. Hamulce Shimano XT są również niezawodnymi hamulcami, nawet na długich zjazdach, dzięki tarczom hamulcowym 180 mm.
Niektórzy będą się zastanawiać, dlaczego zastosowano widelec Fox 140 mm z goleniami 32 mm. W teście nie znaleźliśmy słabych punktów przy masie ciała 80 kg. Możemy jednak sobie wyobrazić, że ciężsi jeźdźcy lub jeźdźcy przyzwyczajeni do widelców z większymi goleniami chcieliby na przykład zainstalować tutaj Foxa 34. Połączenie szerokich na 35 mm obręczy Dt Swiss i szerokich na 2,6″ opon Schwalbe Rocket Ron dobrze współgra. Nawet przy niskim ciśnieniu opona prawie nie przechyla się na feldze. Jeśli tylne koło zablokuje się podczas zjazdu, Rocket Ron ma tendencję do skręcania na boki. Bardzo zabawne w niektórych sytuacjach, ale czasami zaskakujące.
Schreibe einen Kommentar