Test: Z Meride Reacto Team-E mieliśmy ze sobą rower Vincenzo Nibali i jego kolegów z Team Bahrain-Merida. Mimo że niektóre z naszych motocykli aerodynamicznych biorą udział w wyścigach WorldTour, Merida Reacto była jedyną repliką modelu na naszym polu testowym.
Merida Reacto Team-E – Rama
Zintegrowany kokpit Vision Metron uzupełnia ramę również pod względem aerodynamiki. Oprócz czystego wyglądu oferuje to również najlepszą funkcjonalność, a nawet ukrywa gniazdo Di2.
Merida Reacto Team-E – Wyposażenie
Ramki do zdjęć | Płyta Reacto CF4 |
widelec amortyzowany | Płyta Reacto CF4 |
wirniki | DT Swiss PRC1400 Spline DB65 |
opona | Grand Prix Kontynentalne 4000S |
przerzutka tylna | Shimano Dura Ace Di2 |
dźwignia zmiany biegów | Shimano Dura Ace Di2 |
korba | Shimano Dura Ace Di2 52/36 |
przerzutka | Shimano Dura Ace Di2 |
Hamulec | Tarcza Shimano Dura Ace |
sztyca | Zespół Meridy CW |
siodło | Prolog Zero II |
trzon | Wizja Metrona 6D |
Lenker | Wizja Metrona 6D |
Jak przystało na profesjonalny rower, Merida Reacto Team-E jest wyposażony w najwyższej klasy wyposażenie. Nawet jeśli chłopaki z Bahrain-Merida wybierają tu i ówdzie różne konfiguracje lub muszą jeździć na sponsorach, to naprawdę nie możemy narzekać na nasz rower testowy. Z kompletną 2-rzędową przerzutką Shimano Dura-Ace Di11 masz na starcie jedną z najlepszych elektronicznych grup osprzętu, która nie pozostawia nic do życzenia. Korba ma 52/36 zębów i jest uzupełniona 11-28 zębami z tyłu. Aby uzyskać dodatkową siłę hamowania, z przodu iz tyłu zastosowano tarcze hamulcowe o średnicy 160 mm. Zastosowano tutaj również specjalnie opracowaną funkcję. Element z kutego aluminium pod obydwoma zaciskami rozprasza ciepło za pomocą frezowanych CNC żeberek chłodzących. Testy przeprowadzone przez firmę Merida wykazały spadek temperatury o około 35%. Ponadto hamulce ochładzają się szybciej, aby zapewnić stałą skuteczność hamowania nawet na krętych zjazdach i po wielu hamowaniach z rzędu.
Jeśli chodzi o koła, DT Swiss PRC1400 Spline DB65 stawia wszystko na mapie aerodynamiki i oferuje prawdziwą broń dzięki wysokości obręczy 65 mm. Ponadto dostępne są sprawdzone opony Allrounder 4000II firmy Continental.
Merida Reacto Team-E – Jak to jeździ
Oczywiście byliśmy ciekawi, czy jedyny „Profirad” w polu testowym różni się od innych modeli, ponieważ w końcu inne modele można znaleźć tu i ówdzie w WorldTour, choć w innych kolorach lub z innym wyposażeniem. Ale szybko staje się jasne, dlaczego dzięki Reacto osiągnięto już tak wiele sukcesów. Ogólne wrażenie jest po prostu pierwszej klasy, co wynika nie tylko z dobrych właściwości toczenia dzięki najwyższej aerodynamice wyścigówki. Koła DT Swiss również wykonują świetną robotę i naprawdę popychają cię do przodu. Jednak przy bocznym wietrze trzeba ostrożnie trzymać kierownicę.
Nawet gdy idzie pod górę, Renner może mieć coś do powiedzenia. Tutaj do gry wchodzi imponująca masa całkowita wynosząca zaledwie 7,2 kg. W połączeniu z dobrą sztywnością Merida Reacto nie tylko dobrze przyspiesza, ale także nie ma powodów do obaw na dłuższych i bardziej stromych podjazdach. Ale tutaj zauważyliśmy, że kokpit w cięgno górnym jest dość dziwny w dotyku i dość długo zajęło nam przyzwyczajenie się do tego, aby dobrze się z nim dogadać.
Jeśli chodzi o skuteczność hamowania, Merida może rzeczywiście skorzystać z żeberek chłodzących na poziomie hamulca. Dzięki temu serpentynowe zjazdy, takie jak te, które znaleźliśmy w Południowym Tyrolu, są o wiele przyjemniejsze do jazdy.
Niestety siodło Prologo wydaje się trochę dziwne i wydaje się trochę śliskie ze względu na materiał wierzchni. Oczywiście to kwestia gustu i przyzwyczajenia.
testy: Test roweru szosowego Aero 2019: 8 razy high-end do 12.000 XNUMX euro
Test rowerów szosowych Aero 2019: W ciągu ostatnich kilku tygodni przyjrzeliśmy się bliżej 8 wysokiej klasy zawodnikom aero. To, co zauważyliśmy podczas okresu testowego, które motocykle nas zaskoczyły oraz nasze podsumowanie całego testu można znaleźć tutaj. Aero Road Bike Test 2019 – Wniosek nr 1: Reklamacja na wysokim poziomie! Nawet po tym, jak wszyscy […]
Schreibe einen Kommentar