Test: Bulls Six50 E1 to idealne wprowadzenie do sportowych modeli E-MTB firmy Bulls. Dzięki mocnemu napędowi Bosch Performance Line, Shimano Deore i innym wysokiej jakości funkcjom ten aluminiowy rower zapewnia najlepsze warunki w prawie każdym terenie.
Bulls Six50 E1 – Rama
Rama Bulls Six50 E1 jest bardzo podobna do modeli Bulls Copperhead pod względem geometrii i wykonania. Aluminiowa rama przekonuje wysoką jakością wykonania i solidnością, do której przywykłeś od Bulls, co również powinno korzystnie wpłynąć na długowieczność Six50 E1. Dzięki 27,5-calowemu rozmiarowi Six50 E1 oferuje swobodną geometrię ramy, która zapewnia lekko wyprostowaną pozycję siedzącą, co powinno być szczególnie zauważalne pod względem komfortu podczas dłuższych tras. Niemniej jednak Bulls Six50 E1 oferuje dość sportową platformę, która powinna być szczególnie odpowiednia dla początkujących i wszechstronnych.
Bulls Six50 E1 – Sprzęt
Sercem Bulls Six50 E1 powinien być oczywiście mocny napęd Bosch Performance Line. Dzięki udanej integracji i sportowemu designowi nie tylko przyciąga wzrok, ale ma również dużą moc i zapewnia 250 watów wsparcia o pojemności 400 lub 500 Wh, co powinno odpowiadać zakresowi prawie 200 kilometrów.
Do tego dochodzi 9-biegowy obwód Shimano Deore, który zapewnia precyzyjne i solidne przełączanie. Amortyzowany widelec SR Suntour o skoku 100mm, hydrauliczne hamulce tarczowe oraz porządne opony z dobrym bieżnikiem zapewniają niezbędne bezpieczeństwo nawet na nierównym terenie.
Niewielką atrakcją są wewnętrzne mocowania Monkey-Link. Przednie i tylne światła są łatwe do zamocowania, można je zdjąć jednym ruchem nadgarstka i zapewniają dobrą widoczność, szczególnie w ciemnych porach roku. Koszyk na butelki Monkey-Link zapewnia łatwą obsługę dzięki mechanizmowi magnetycznemu.
Bulls Six50 E1 - Elektryzująca zabawa w terenie
Bulls Six50 E1 wzbudził w nas ciekawość od samego początku. Dlaczego? Dobrze wyposażony hardtail z przerzutkami Shimano i wysokiej jakości aluminiową ramą, a do tego silnik Bosch Performance Line. Oczywiście, że zostaniesz ukłuty. Cena 2.299 euro jest nieprzekupna, zwłaszcza w przypadku tego wariantu wyposażenia, i robi wrażenie.
Oczywiście chcieliśmy od razu przetestować E-MTB i przekonać się, do czego naprawdę jest zdolny. Nieco luźniejsza geometria ramy zapewnia bardzo przyjemne wrażenia z jazdy, dodatkowo wsparte dobrym komfortem. Niemniej jednak możesz naprawdę dodać gazu z Bulls Six50 E1 i być szybkim na drodze. Tutaj napęd Bosch umiejętnie wspiera i oferuje pełne 250 watów wsparcia, które powinno wystarczyć na prawie 200 kilometrów. Shimano Deore robi zwykle solidne wrażenie i oferuje solidną i precyzyjną zmianę przełożeń. Dobrze wyprofilowane opony i hydrauliczne hamulce tarczowe idealnie nadają się do szybkiej, a przede wszystkim bezpiecznej jazdy na zjazdach. Amortyzowany widelec o skoku 100 mm zapewnia płynną jazdę, a także dobrze radzi sobie z mocnymi uderzeniami.
Tomasz Eder mówią
Cześć ludzie,
czy chcesz popełnić ten sam błąd co przemysł motoryzacyjny?! Wyimaginowane zakresy i wyimaginowana obietnica zużycia w warunkach laboratoryjnych. Ponad 200 km to wręcz śmieszny iw praktyce niemożliwy promień działania. Jest na to zbyt wiele zmiennych. Proszę być realistą!
Marcusa Degena mówią
Witaj Tomaszu, masz całkowitą rację! Możliwe są zasięgi około 200 km, ale to szara teoria.
Nasze liczne testy praktyczne i laboratoryjne wykazały, że przy „normalnym” użytkowaniu zdecydowanie możliwe jest przejechanie ok. 100 kilometrów. Na przykład, jeśli pokonujesz w szybkim tempie 500-procentową stromą górę z napędem Bosch CX i akumulatorem 6 Wh, możesz pokonać około 1.200 metrów wysokości, czyli około 20 km.