Tylny silnik był prawdopodobnie najczęściej instalowanym napędem we wczesnych latach e-rowerów, ale po niedawnym wycofaniu się kanadyjskiego producenta BionX z rynku europejskiego, szwajcarski producent napędów GO Swiss Drive ostatecznie się poddaje.
Od ostatniego zgromadzenia akcjonariuszy podjęto decyzję o rozwiązaniu obu spółek GO SwissDrive AG i GO SwissDrive GmbH. Jedyny udziałowiec, niemiecka Grupa Ortlinghaus, zdecydował o zakończeniu wszelkiej działalności związanej z elektromobilnością. W komunikacie prasowym czytamy: „Nadal jesteśmy przekonani do systemu napędowego GO SwissDrive. Z drugiej strony dalszy rozwój dzięki nowym funkcjom i połączeniom z aplikacjami, których klienci segmentu premium oczekują dziś i w przyszłości, wymaga coraz większego wysiłku.W otoczeniu rynkowym wrażliwym na ceny te dodatkowe inwestycje są trudne do zrealizowania odzwierciedlać ekonomicznie w dłuższej perspektywie. Żałujemy tego kroku i chcielibyśmy podziękować wszystkim producentom, dealerom i klientom końcowym za zaufanie, jakim obdarzyli markę GO SwissDrive”.
Jaki to ma wpływ na gwarancję i zakup części zamiennych?
Po 11.2.2019 lutego 2019 r. zamówienia na części zamienne, usługi serwisowe i naprawy można składać jak dotychczas w GO SwissDrive AG w Gams (Szwajcaria) i GO SwissDrive GmbH, Wermelskirchen, do grudnia 2020 r. włącznie. Od stycznia XNUMX r. wszystkie gwarancje - oraz zapytania serwisowe w okresie gwarantowanym umową za pośrednictwem firmy Ortlinghaus GmbH z siedzibą w Gams (Szwajcaria).
Uporządkowana likwidacja zamiast upadłości.
Według Ortlinghaus Group GO SwissDrive AG i GO SwissDrive GmbH mają zostać rozwiązane w uporządkowany sposób w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy. Spółka matka podkreśla, że nie jest to niewypłacalność. „Będziemy wypełniać nasze zobowiązania umowne, a także wykonywać usługi serwisowe i gwarancyjne w okresie gwarantowanym umową. Dodatkowo oferujemy możliwość składania ostatnich zamówień z 12 miesięczną gwarancją. Wymagane materiały można jeszcze zamawiać do 11 lutego 2019 r. pod adresem e-mail sales@go-swissdrive.de. Zamówienia na części zamienne, prace serwisowe i naprawcze można składać po 11 lutego 2019 r.
Knut Spate mówią
My w YouMo również głęboko żałujemy tej decyzji, ale chcielibyśmy również zapewnić, że wszystkie gwarancje i usługi dla silnika Go Swiss naszych eCruiserów są nadal gwarantowane.
Zapewniamy również gwarancję, serwis, części zamienne oraz naprawy modeli, które są jeszcze w sprzedaży i posiadają ten napęd.
Więc nic się nie zmienia dla naszych klientów!
Prowadzimy już także rozmowy z alternatywnymi dostawcami i jesteśmy przekonani, że znajdziemy silnik, który odpowiednio zastąpi napęd Go Swiss i równie spójnie dopełni naszą koncepcję YouMo.
Jeśli masz jakiekolwiek pytania, oczywiście zawsze chętnie pomożemy!
Pozdrowienia od zespołu YouMo
Berlincrosser mówią
Tylny silnik to tak naprawdę lepszy układ napędowy! Zwłaszcza do wszystkiego, co nie jest MTB. Szkoda tylko, że nie jest napisane Bosch, wtedy klienci wypróbowaliby go z tak cudownie bezgłośnym i niewymagającym konserwacji napędem.
enzo magliocco mówią
Absolutnie tak, gdyby Bosch miał tylny silnik e-roweru, tylnego wysięgnika byłby nie do zatrzymania, ale niestety tylne silniki wciąż wymagają ulepszenia, w zasadzie tylko motoreduktory są naprawdę przydatne, ale nadal są czasami zbyt głośne, mimo że robią się cichsze niż prawie każdy środkowy silnik, silnik z bezpośrednim biegiem to szepczący majstersztyk, ale Nm wciąż jest za duży, ale w końcu i tak przyjdą, bo napęd na tylne koła jest po prostu najlepszy dla rower.
Juergen już mówią
Po zakupie mojego piątego e-roweru kilka tygodni temu, dwóch z tylnymi silnikami BionX, dwóch z Boschem (już 2010) i nowego z silnikiem yamaha, prawdopodobnie całkiem dobrze mogę porównać różne systemy napędowe. Każdy, kto chce po prostu dostać się z punktu A do punktu B, zwykle lepiej radzi sobie z silnikiem umieszczonym z tyłu, zwłaszcza jeśli ma on funkcję rekuperacji. Drugą dużą zaletą jest (nieistniejący) hałas. Jednak zmiana opony to inne wyzwanie niż przy centralnym silniku, sam miałem tam złe doświadczenia, ale przede wszystkim dlatego, że pracowałem niechlujnie.
Jednak tylny silnik nie zgaśnie, jest na to po prostu o wiele za dobry, zwłaszcza w przypadku szybkich pedeleków.
Michaela Vogelsanga mówią
Dzień dobry! Pech chciał... Chciałem wyjechać moim Bullsem E45 po kilku tygodniach postoju i co się stało. Nic, wyświetlacz jest martwy i wszystkie diody na akumulatorze zapalają się jednocześnie. Byłem wtedy dzisiaj, 22.10.21 u mojego zaufanego sprzedawcy zegów i powiedział mi, że nic nie może zrobić. Brak oprogramowania do odczytu błędów, w tym momencie nie wiedziałem, że Go Swiss się zamyka. Po długiej rozmowie telefonicznej mam nadzieję, że sprzedawca ZEG w Hanowerze może mi pomóc. Rower jest z 2012 roku, ale tylko 14000km... Byłoby to bardzo denerwujące.
Osobiście muszę powiedzieć, że naprawdę daje radę z tylnym silnikiem...
Mam nadzieję, że uzyskam pozytywną pomoc...