Test: Chociaż pedały zatrzaskowe już dawno trafiły do wyścigów zjazdowych i rowerzystów hobbystów, liczba odpowiadających im pedałów jest nadal całkiem łatwa do opanowania. Oprócz klasyków, takich jak Crankbrothers Mallet i Shimano DX, pedały HT również stały się w ostatnich latach coraz bardziej popularne, co może być również spowodowane sukcesem Aarona Gwina, Troya Brosnana i innych profesjonalnych jeźdźców, którzy byli w stanie wspinać się niejeden podium właśnie na tym pedale. Z tego powodu przykręciliśmy aktualny pedał zatrzaskowy HT X2 DH Race do roweru w tym sezonie i sprawdziliśmy go.
Testowanie pedałów HT X2 DH Race:
Pedał HT X2 DH Race z dużą platformą o wymiarach 85 x 94 mm jest stosunkowo cienki i ma zaledwie 14 mm. Otwarta konstrukcja powinna zapewniać jak najmniejszą powierzchnię styku brudu, a tym samym zapewniać samooczyszczanie w błotnistych warunkach. Oprócz wewnętrznego systemu zatrzaskowego, 5 pinów z każdej strony zapewnia dodatkowe wsparcie. Mechanizm zatrzaskowy jest regulowany z obu stron, co pozwala samodzielnie określić napięcie sprężyn. HT X2 DH ze stalową osią waży zaledwie 460 g na parę. Jeśli nadal jest to dla Ciebie za ciężkie, za niemałą dopłatą dostępny jest również model HT X2T z tytanową osią.
HT oferuje również wybór różnych wariantów bloków. Dołączone standardowe knagi X1 zapewniają 4° bocznej swobody ruchu. Jeśli chcesz poruszać się nieco swobodniej, dostępny jest X1F 8°. Kąt wypinania wynosi 13° niezależnie od bloków. Aby móc optycznie dopasować pedał do swojego roweru, do wyboru jest pięć szlachetnych anodowanych kolorów. Masz wybór między czernią, szarością, czerwienią, jabłczaną zielenią i błękitem.
Po technicznym preludium, sprawy stają się poważne, a pedały są na rowerze. System zatrzaskowy HT działa bardzo precyzyjnie i sprawdza się nawet w błotnistych warunkach. Knagi są przekonujące, materiał jest wyjątkowo stabilny i prawie się nie zużywa. Zakres regulacji mechanizmu zatrzaskowego jest bardzo duży i oferuje początkującym, którzy nie mają jeszcze dużego doświadczenia w klikaniu, możliwość zapoznania się z systemem. Uszczelnienie osi jest wysokiej jakości i jak dotąd nie było żadnych luzów, na które można by narzekać. Jak widać na zdjęciach, niezliczone kamienne kontakty nie mogły w ogóle wykonać pedału. Jak dotąd tylko szpilki musiały to znosić i albo się obcinały, albo gubiły. Jednak dołączone są wymienne piny, które można łatwo wymienić.
Sieć
Schreibe einen Kommentar