Test: Intend Bicycle Components to bardzo mała firma, jednoosobowa działalność. Za nim stoi Cornelius Kapfinger, który od kilku lat pasjonuje się opracowywaniem części do rowerów górskich. Między innymi tarcze hamulcowe Intend Aero. Velomotion przetestował wersję 203 mm tarczy hamulcowej Intend Aero, która ma grubość 2,25 mm.
Firma Intend Bicycle Components ma siedzibę we Freibug im Breisgau i została założona przez Corneliusa Kapfingera. Cornelius urodził się w Regensburgu i dorastał w pięknym Lesie Bawarskim. Ukończył studia w zakresie inżynierii przemysłowej na Politechnice w Wiedniu. W pewnym momencie zaczął budować odwrócone widelce amortyzowane. W międzyczasie Cornelius zyskał bardzo dobre imię dzięki swojej firmie Intend i amortyzowanemu widelcowi Edge. Ale Kapfinger oferuje nie tylko widelce amortyzowane typu upside-down. Od założenia Intend BC opracował również różne mostki, korby, tzw. Stiffmaster, drobne części, takie jak zaciski siodełek czy stery oraz tarcze hamulcowe Intend Aero. Wszystkie części opracowywane przez Corneliusa są produkowane w Niemczech i, jeśli to konieczne, montowane w jego małym wspólnym pokoju.
Firma Intend BC to:
Intend Aero jest produkowany we współpracy z firmą BrakeSTUFF, która ma długą historię i doświadczenie w produkcji tarcz hamulcowych. BrakeSTUFF oznacza również Made in Germany, małe ilości i uczciwą produkcję. Idealny dostawca tarcz Intend Aero.
Tarcze Aero mają około 698 otworów (203 mm) o średnicy 1,85 mm. Nie można tego wyprodukować za pomocą narzędzi o dużych seriach, dlatego BrakeSTUFF laseruje tarcze hamulcowe, co zajmuje bardzo dużo czasu. Jest to również powód, dla którego tarcze hamulcowe Intend Aero są tak drogie. Głównym celem tarcz jest lepsze hamowanie i niska temperatura na długich zjazdach. Wymaga to dużej powierzchni styku klocka hamulcowego, dużej powierzchni całkowitej i dużej masy pierścienia zewnętrznego.
Intend Aero: Dostępne w trzech różnych rozmiarach i dwóch różnych grubościach
- Rozmiary: 203mm, 180mm, 160mm
- Do piast z 6 otworami, pasuje również do Centerlock z adapterem
- Każdy rozmiar jest dostępny w dwóch grubościach: 2,25 mm i 1,85 mm
- Waga: 197 g przy rozmiarze 203 mm / 2,25 mm
Intencja Aero poddana próbie:
Tarcza hamulcowa Intend Aero jest dostarczana w „torbie materiałowej” o nazwie Bakerybag. Opakowanie jest również bardzo ważne dla Corneliusa, ponieważ powinno być później używane. Na przykład podczas transportu wyścieła widelec amortyzowany kilkoma gąbkami, których można później użyć. Intend Aero jest mocowany za pomocą sześciu konwencjonalnych śrub. Niestety nie są one objęte zakresem dostawy. Jeśli potrzebujesz nowych, powinieneś zadbać o nie w odpowiednim czasie. W przeciwnym razie możesz również użyć śrub, które zamontowałeś na poprzedniej tarczy hamulcowej. Oczywiście należy upewnić się, że gwint śrub jest w idealnym stanie.
Zamontowaliśmy tarczę hamulcową na dwóch różnych hamulcach. Najpierw z Shimano Saint ze spiekanymi klockami, a następnie z Magurą MT5 z klockami Performance firmy Magura. Tarcze hamulcowe o grubości 2,25 mm można zamontować na każdym hamulcu, o ile zbiorniczek nie został zalany olejem, ponieważ wszystkie zaciski hamulcowe mają szerokość 11 mm. Nowe klocki hamulcowe mają maksymalną grubość 4,2 mm. 11mm-2×4,2mm=2,6mm. Jest więc wystarczająco dużo miejsca, aby móc wyregulować tarczę bez szlifowania.
Teraz byłem ciekaw, jak Intend Aero zachowuje się podczas hamowania. Czy w ogóle zauważasz różnicę? Po kilkukrotnym hamowaniu na parkingu wjechałem na szlak. Pierwszą rzeczą, którą poczułem, był znacznie lepszy punkt nacisku, ale ta krótsza swobodna podróż nie trwa długo. Grubsza tarcza hamulcowa jest jak zakładanie nowych klocków. Po 1-2 zjazdach jazda na biegu jałowym powinna ponownie się wyrównać. Jeśli spojrzysz na zamontowaną tarczę hamulcową, od razu zobaczysz dużą i równą powierzchnię styku klocków. Z jednej strony zwiększa to siłę hamowania, z drugiej strony ciepło może być lepiej odprowadzane. Po dwóch tygodniach testów przyjrzeliśmy się bliżej klockom hamulcowym. Zgodnie z obietnicą zużycie klocka jest bardzo równomierne ze względu na wiele małych otworów.
Jedyna wada z metalowymi klockami Shimano Saint - kombinacja piszczy znacznie bardziej niż ze standardowymi tarczami hamulcowymi. Dlatego przetestowaliśmy całość z Magurą MT5 i podkładkami Performance Pad firmy Magura. No i oto, nie słychać już żadnego hałasu w tle. Pod względem ceny Intend Aero w testowanej przez nas wersji o grubości 203 mm i 2,25 mm to sportowe 104 euro. Chcesz tyle zainwestować w tarczę hamulcową? Cóż, w końcu każdy może sobie na to odpowiedzieć tylko sam. Aero tarcza hamulcowa zdecydowanie nas przekonała. Stawiając fakty na stole - Intend Aero jest znacznie sztywniejszy, ma większą siłę hamowania, klocki zużywają się równomiernie, a ciepło jest odprowadzane bardzo dobrze dzięki konstrukcji.
Sieć
Schreibe einen Kommentar