First Ride: Surly Bikes słynie ze stalowych ram. Dzięki Surly Bridge Club firma z siedzibą w Stanach Zjednoczonych zaprojektowała wszechstronny rower turystyczny. Surly Bridge Club oferuje mocowania przedniego i tylnego bagażnika, trzy koszyki na bidon i widelec. Dzięki szerokim oponom przygody można przeżywać również na nieasfaltowych ścieżkach. Firma Surly Bikes skupiła się na prostocie w Bridge Club.
Po prostu odjedź, nie martw się za bardzo. Wyrwać się z codzienności, w przygodę, ale nie wpaść w długi? Off-road, ale nadal trochę w trasie? Velomotion miał okazję przetestować Surly Bridge Club na pierwszym Cosmic Camp we frankońskiej Szwajcarii podczas jednodniowej wycieczki szutrowej na około 50 kilometrów i 1000 metrów wysokości. „Bridge the gap” – „zamknij lukę/zbuduj most” – tak Surly definiuje klub brydżowy. Podczas gdy większość rowerów Surly jest zaprojektowana do określonego celu, Bridge Club nie przejmuje się zbytnio kategoriami. Dzięki stosunkowo niskiej cenie przemawia również do początkujących.
Rama / Geometria Surly Bridge Club
Rama i widelec wykonane są ze stali Natch Tubing ze stali CroMoly 4130 firmy Surly. Na ramie i widelcu znajdują się mocowania na błotniki i bagażniki. Aby mieć wystarczającą ilość płynu na dłuższe wycieczki, Surly oferuje trzy uchwyty na butelki: dwa na dolnej rurze i jeden na rurze podsiodłowej. Geometria Bridge Club jest oparta na modelu Troll i Ogre, ale z nieco niższym suportem, aby ułatwić jazdę po szosie. Ogólnie rzecz biorąc, klub brydżowy jest bardzo krótki. Dzięki zasięgowi 443 mm w rozmiarze XL możliwa jest bardzo wyprostowana pozycja siedząca. Ponadto sprawia to, że jest jeszcze bardziej zabawny i zwrotny. Bridge Club jest dostępny w pięciu różnych rozmiarach: XS-XL.
Udogodnienia Surly Bridge Club
Mottem Klubu Bidge jest „Prostota”. Tak jest wyposażony. Za 1.299 euro otrzymujesz bardzo solidny, kompletny rower, z którym zarówno początkujący, jak i doświadczeni motocykliści turystyczni powinni czerpać radość z przygód. Surly Bridge Club zmienia biegi za pomocą SRAM X5 2×10 i tylnej przerzutki SRAM GX. Zasięg umożliwia kierowcy pokonywanie stromych podjazdów lub po prostu swobodną jazdę po płaskim terenie. Obwód wymaga bardzo niewielkiej konserwacji i oferuje rozsądną wydajność przełączania. Aby móc zatrzymywać się w pełni zapakowanym terenie, Surly daje Bridge Club mechaniczny hamulec tarczowy Promax DSK-300, każdy z tarczami hamulcowymi 180 mm.
Szczególną cechą są również opony Surly Bridge Club. WTB BEE LINE 27,5 o szerokości 2.2″ zapewnia duży komfort, dobre opory toczenia i wystarczającą przyczepność na drogach asfaltowych. Bridge Club jest dostarczany z oponami WTB Riddler Comp 27,5 × 2.4, ale powinny jeździć podobnie do używanych przez nas opon WTB BEE LINE. W kokpicie znajduje się Salsa Bend 17°.
Ramki do zdjęć | Surly 4130 CroMoly Stalowe rurki Natch |
widelec amortyzowany | Gburowaty Klub Brydżowy |
wirniki | WTB STPi29 |
opona | WTB Riddler komp 27.5x2.4" |
przerzutka tylna | SRAM GX 10 biegów |
dźwignia zmiany biegów | SRAM X5 2x10 |
korba | SRAM Blaze 36/24t |
przerzutka | SRAM X5w/wysokie mocowanie bezpośrednie |
Hamulec | Promax DSK-300 |
oświetlenie | |
sztyca | 2 śruby, 27.2 mm |
siodło | WTB woltów |
trzon | 4 śruby, zacisk 31.8 |
Lenker | Ugięcie salsy 17° |
Poza domem z Surly Bridge Club
W planie drugiego dnia Kosmicznego Obozu Sportowego było około 50 kilometrów i 1000 metrów przewyższeń. Możesz wybierać między Surly Bridge Club a rowerem szutrowym. Ponieważ na trasie było też kilka szlaków, zdecydowałem się na Klub Brydżowy. Torba podsiodłowa zapakowana w niezbędne rzeczy, zamontowane pedały i wyregulowane siodło, byliśmy gotowi do drogi. Nasi przewodnicy Norman i Flo z Bremsspur Bergradsport poprowadzili nas przez zapierającą dech w piersiach Szwajcarię Frankońską.
A teraz wracamy do Surly Bridge Club. Jeździłem na Surly Bridge Club w rozmiarze XL. Dla mnie osobiście była trochę za krótka, ponieważ jestem bardzo wysoka. Ale siedzisz bardzo prosto, co jest niewątpliwie plusem na dłuższych trasach. Dzięki szerokiemu zakresowi przełożeń obu zębatek pierwszy stromy podjazd został pokonany w mgnieniu oka. Dalej jechaliśmy leśnymi ścieżkami już porośniętymi liśćmi i zbliżał się pierwszy łatwy szlak. Surly porusza się bardzo płynnie w dół, prawie zapraszając do zabawy. Opony zapewniają wystarczającą przyczepność i bardzo dobry komfort. Jeśli dostosujesz ciśnienie powietrza do podłoża, opona pochłonie również lekkie wstrząsy.
Mechaniczne tarcze hamulcowe również dużo złapały. Nigdy nie miałem wrażenia, że potrzebuję większej siły hamowania. Kompaktowy Surly jest łatwy w manewrowaniu na zakrętach. Kierownica Salsa Bend o 17 stopniach ma zapewniać lepszą ergonomię, ale wydawało mi się, że trochę mi zajęło przyzwyczajenie się. Ponieważ Surly Bridge Club jest tak wszechstronny, sensowne byłoby zamontowanie regulowanej sztycy. Dałoby to jeszcze więcej miejsca na nogi i bezpieczeństwo na zjazdach. Nawet prosty rower, taki jak Bridge Club, z pewnością dobrze wyglądałby z regulowaną sztycą. Na koniec wycieczki przejechaliśmy ostatni pojedynczy szlak - prawdziwa gratka. Trochę bardziej stromo, więcej korzeni i kamieni. Klub brydżowy czuł się tu naprawdę jak w domu.
Przystanek z frankońskimi specjałami w ogródku piwnym był miłą odmianą od zwiedzania i zaproszeniem do miłych rozmów. Po wycieczce po Szwajcarii Frankońskiej ochłodzenie się w rzece było oczywiście koniecznością w ten ciepły letni dzień. Na koniec dnia Cosmic Sports rozgrzał nam grilla i rozpieścił jedzeniem i piciem.
Sieć
Schreibe einen Kommentar