Test: Ghost Hybride Lector S4.7+ LC nie jest bynajmniej zwykłym e-rowerem. Dzięki agresywnie zaprojektowanej ramie z włókna węglowego, ekscytującej geometrii i hermafrodytycznym oponom rower firmy z Waldsassen wiele obiecuje. Pozwolono nam go przetestować i sprawdzić, czy rzeczywiście spełnia oczekiwania.
Ghost Hybride Lector S4.7+ LC: Rama i układ napędowy
Nieczęsto spotyka się rowery elektryczne z ramami z włókna węglowego. Uderzająco zaprojektowane karbonowe kształty są już znane z niezmotoryzowanych hardtaili Ghosta. Zostały one również zastosowane w Ghost Hybride Lector, a rama wyglądałaby jak bombowiec Stealth, gdyby była całkowicie czarna. Białe i czerwone akcenty na ramie rozluźniają całość i sprawiają, że Ghost jest dziełem dobrego projektanta. Ale Ghost to nie tylko design, ale także technologia w ramie. Akumulator 500 Wh jest ładnie zintegrowany z ramą. Serce e-roweru znajduje się pod suportem. Silnik Shimano E-8000. Akumulator i silnik są zamontowane w taki sposób, że uchwyt na butelkę można nawet zamontować w ramie. Na naszym testowym rowerze w rozmiarze M było miejsce tylko na małą 0,5-litrową butelkę, ale i tak lepsze to niż żadne. Możesz więc zachować wielbłąda na krótką rundę.
Silnik Shimano wspiera rowerzystę maksymalnie 70 Nm (250 W) i można nim sterować za pomocą dyskretnego przełącznika po lewej stronie kierownicy. Dostępne są tryby Eco, Trail i Boost, które można precyzyjnie dostroić za pomocą aplikacji Shimano przez połączenie Bluetooth, w zależności od potrzeb rowerzysty.
Wszystkie kable są dobrze ukryte w ramce, dzięki czemu wygląd jest bardzo czysty. Rama ma również standard Boost 142 mm na tylnym kole, dzięki czemu można jednocześnie realizować szerokie opony plus i krótkie dolne widełki.
Ghost Hybride Lector S4.7+ LC: Geometria
Geometria Lectora jest skierowana bardziej do jeźdźców o sportowym zacięciu. Kąt skrętu jest raczej płaski i wynosi 65,8°. Wraz z długą górną rurą daje to bardzo płynną konfigurację, która nadaje się również do wspinaczki. Kąt siedzenia wynoszący 73,3° jest dość stromy, dzięki czemu rower elektryczny może się dobrze wspinać, a przednie koło można łatwo utrzymać na ziemi. Przy 442,7 mm tylne widełki są bardzo krótkie jak na e-rower. Cały pakiet powinien zatem stanowić zwinny rower, który również płynnie pracuje przy dużych prędkościach.
Ghost Hybrid Lector S4.7+ LC
S | M | L | |
rura podsiodłowa (w mm) | 380 | 420 | 460 |
Pozioma rura górna (w mm) | 600 | 616 | 640 |
główka ramy (w mm) | 100 | 105 | 120 |
tylny trójkąt (w mm) | 442,7 | 442,7 | 442,7 |
Rozstaw osi (w mm) | 1161 | 1178 | 1204 |
Kąt skrętu (w °) | 65,8 | 65,8 | 65,8 |
Kąt siedziska (w °) | 73,3 | 73,3 | 73,3 |
Zasięg (mm) | 413 | 428 | 448 |
Stosy (mm) | 621 | 626 | 640 |
Ghost Hybride Lector S4.7+ LC: Funkcje
Zwykle Ghost opiera się na dobrze znanych komponentach, które wszyscy znają i prawdopodobnie już wcześniej jeździli. W przypadku Ghost Hybride Lector S4.7+ LC ludzie z Waldsassen przyjęli nieco inne podejście. Z wyjątkiem kilku części, w Duchu są części, które rzadko można przetestować. Zacznijmy od widelca SR Suntour Raidon. Dzięki 34-milimetrowym goleniom i 120-milimetrowemu skokowi widelec trafia do e-roweru z włókna węglowego. Przyzwyczajenie się do wewnętrznej osi przelotowej Qloc firmy SR Suntour wymaga trochę przyzwyczajenia, ale gdy już zrozumiesz funkcję, zmiana koła działała całkiem dobrze. Do widelca dołączona jest również dźwignia zdalnej blokady zamontowana po lewej stronie kierownicy. Pilot Suntour jest znany od dawna, ponieważ jako jeden z nielicznych naprawdę działa na stałe i jest ergonomiczny.
Jeśli chodzi o koła, Ghost w Hybride Lector zastosował rozwiązanie hybrydowe. Z przodu znajduje się koło 29″, a z tyłu koło 27,5+. Założone piasty od Formula i felgi od Rodi. Niezbędną przyczepność zapewniają opony Maxxis z Ardent 2,35″ z przodu i Rekon o szerokości 2,8″ z tyłu.
Rower jest hamowany hamulcem Tektro HD-M805 Slate 4K z 4 tłoczkami. Rower testowy miał tarcze 203 mm z przodu iz tyłu. Zgodnie z listą części, z tyłu standardowo znajduje się tarcza o średnicy 180 mm. Rzadko widzisz opuszczaną sztycę JD. Ta sztyca regulowana jest wyposażona w pilota zamontowanego na prawym uchwycie kierownicy. Sztyca jest sterowana od dołu przez rurę podsiodłową, dzięki czemu prowadzenie linek jest dobrze schowane w ramie. Na wsporniku zamontowano dość sportowy Fizik Antares R7.
Jest przełączany za pomocą dobrze znanych komponentów Shimano z manetką LX i tylną przerzutką XT. Kaseta Sunrace MS8-E o gradacji 11-46 jest tutaj trochę bardziej egzotyczna. Kokpit składa się z kierownicy o szerokości 760 mm ze wzniosem 20 mm i krótkim mostkiem. Oba pochodzą z Ground Fiftyone, domowej marki Ghost's. W sumie ciekawy pakiet wyposażenia, który obiecuje frajdę na szlaku. Ponadto cały pakiet waży 19,32 kg pomimo naprawdę sprawnego sprzętu do jazdy po szlakach i mocnych opon. To naprawdę mocne jak na e-rower. Cena za to też trochę wysoka. 3.999 € musisz ułatwić rower.
Ramki do zdjęć | Hybrydowy lektor LC |
widelec amortyzowany | SR Suntour Raidon 34 LOR DS AIR |
napęd | Shimano E8000 |
akumulator | Shimano BT-E8010 504Wh |
niemy | - |
wirniki | Formuła DC-711 / Rodi Tryp |
Opona VR | Maxxis Ardent 2,35" |
Tętno opon | Maxxis Rekon 2,8" |
przerzutka tylna | ShimanoXT |
dźwignia zmiany biegów | Shimano SLX |
korba | Ground Fiftyone 34T |
przerzutka | |
Hamulec | Tablet Tektro HD-M805 |
tarcze hamulcowe | Tektro 203/203mm |
sztyca | Sztyca opuszczana JD |
siodło | Fizika Antaresa R7 |
trzon | Zespół Ground Pięćdziesiąty Jeden |
Lenker | Ground Fiftyone Race 760mm |
Ghost Hybrid Lector S4.7+ LC: Na tropie
Jako były zawodnik XC byłem ciekawy, jak poradzi sobie karbonowy hardtail ze 120 mm z przodu, grubymi tylnymi oponami i dodatkowym e-wsparciem. Silnik Shimano jest już dobrze znany i jest jednym z moich ulubionych silników. Silnik reaguje bardzo dobrze i szybko. Tryb Trail jest idealny do jazdy w terenie, ponieważ w dużej mierze opiera się na wyższej kadencji i dodaje więcej mocy. Pozwala to dobrze reagować na zmieniające się powierzchnie i sytuacje lub po prostu bardzo szybko przyspieszać na wyjściu z ciasnych zakrętów. Akumulator 504 Wh też daje dużo i można spędzić na rowerze kilka godzin.
Ale teraz do samego roweru. Pozycja siedząca jest przyjemnie wyprostowana. Długą górną rurę i luźny kąt skrętu czuć od razu na pierwszych metrach. Również waga, rower toczy się naprawdę dobrze na płaskim terenie, pomimo szerokich na 2,8 ″ opon Maxxis z przyzwoitymi występami. Nawet bez podpórki rower da się łatwo przesuwać, przynajmniej po płaskim. Na pierwszym podjeździe poziom Eco jest w zupełności wystarczający, jeśli sam chcesz trochę więcej pedałować. Wspinaczka po pierwszych wzniesieniach jest łatwa i przyjemna. Ale specjalna dyscyplina dla Ghost Hybride Lector podąża za trudnymi, stromymi szlakami. Dobra przyczepność z tyłu, stromy kąt rury podsiodłowej i duża moc w trybie Trail lub Boost pozwalają niemal bez wysiłku pokonywać trudne, strome ścieżki. Nawet krótkie, strome podjazdy nie stanowią problemu dla roweru. W rzadkich przypadkach ogranicza Cię tylko tłumaczenie, które w pewnym momencie jest za duże. Przednie koło późno odrywa się od ziemi.
Raz na szczycie góry, to idzie w dół. Od razu zauważysz, że Lector Hybride kocha prędkość i chce być szybko przenoszony. Długa górna rura i luźny kąt skrętu zapewniają przedniemu kołom większy wyprzedzenie, a tym samym większe bezpieczeństwo przy dużych prędkościach. Byłem też pod wrażeniem połączenia 29″ i 27,5″+. Osobiście zawsze uważam, że koło 27,5 ″+ jest trochę powolne na przednim kole. Moim zdaniem 29″ da się ruszać znacznie bardziej żwawo i precyzyjnie. Z tyłu koło 27,5″+ zapewnia niezbędny komfort, co ma sens zwłaszcza w przypadku hardtaila. Oczywiście nie możesz dorównać wydajnością w pełni, ale masz zauważalnie większy komfort. Trzeba tylko uważać na ciśnienie powietrza. Jeśli jest to zbyt niskie i nie jeździsz na oponach bezdętkowych, nie da się uniknąć przebicia opony i wynikającego z tego płaskostopia. Zwłaszcza w nierównym, kamienistym terenie można tu łatwo osiągnąć swoje granice i trzeba trochę zwolnić, aby uniknąć defektu.
Rower jest nie tylko szybki, ale i zwinny. Dolne widełki zostały zaprojektowane naprawdę krótko i dają dużo frajdy z jazdy. Przyjemność z jazdy zapewnia również niska masa i nisko położony środek ciężkości. Rower lekko zjeżdża w dół i dobrze pokonuje przeszkody. Zawodowcy i zaawansowani lubią takie zachowanie podczas jazdy. Początkujący mogą być nieco przytłoczeni.
Sieć
Schreibe einen Kommentar