Test: marka komponentów Shimano Pro znana jest z dobrego stosunku ceny do jakości. Fakt, że wielu profesjonalistów korzysta również z komponentów belgijskiego producenta, pokazuje, że jakość i wydajność również są odpowiednie. Wzięliśmy siodło Pro Turnix i przetestowaliśmy je.
Shimano charakteryzuje się przede wszystkim najlepszą funkcjonalnością i dużą trwałością. Właśnie dlatego tak wielu motocyklistów ufa tradycyjnej firmie. Shimano oznacza nie tylko hamulce, koła i tylną przerzutkę, ale także kierownicę, mostek i inne mocowania, które są sprzedawane pod nazwą Pro. Pro to marka, o której myślę, że jest często zapominana, a jeszcze częściej niedoceniana. Ponieważ oprócz dobrze znanej jakości Shimano, produkty są zawsze niezwykle interesujące pod względem ceny do wydajności. Minęło trochę czasu, ale Athertonowie zaufali również produktom Pro, co ponownie podkreśla ich wartość.
Prawdopodobnie najważniejszym interfejsem między rowerzystą a rowerem jest siodło. Jeśli konfiguracja nie jest tutaj odpowiednia, ból jest nieunikniony. Szczególnie w sektorze rowerów górskich są one narażone na największe obciążenia w wyniku uderzeń, błota i ewentualnych upadków. To wszystko wymaga stabilnego, ale przede wszystkim wygodnego i jednocześnie lekkiego siodła.
Badanie zostało przeprowadzone wspólnie z wewnętrzną firmą zajmującą się montażem rowerów bikefitting.com, która może już czerpać z doświadczenia ponad miliona pomiarów. W tym tak zwanym badaniu „Mapowania nacisku” programiści z Pro odkryli, że wszystkie poprzednie siodełka przeznaczone specjalnie do rowerów górskich ograniczają komfort jazdy i wydajność. Powodem tego jest częsta zmiana pozycji na różnych powierzchniach i pochyłościach. W oparciu o te odkrycia stworzono siodło terenowe Turnix wraz z Griffon i Volture, które są specjalnie zaprojektowane do rowerów elektrycznych.
Pro Turnix Offroad – w szczegółach
Pro Turnix to, jak już wspomniano, i jak sama nazwa wskazuje, siodełko do rowerów górskich. Ogólnie rzecz biorąc, siodło jest nieco szersze niż konwencjonalne porównywalne modele. W rezultacie czubek siodełka został poszerzony, aby zapewnić rowerzystom optymalne wsparcie, szczególnie na stromych podjazdach. Mówi się, że szersza część środkowa poprawia stabilność i prowadzenie w zakrętach.
Do tapicerki użyto bardzo lekkiego i wodoodpornego octanu etylenowinylu. Powinien być o 30% lżejszy niż konwencjonalny materiał PU. Na podstawie wyników badania „Pressure Mapping” grubość tapicerki nie jest jednolita, ale została wzmocniona w zależności od strefy: od 2 milimetrów z przodu do 5 milimetrów z tyłu. Materiał wierzchni naszego siodła testowego Turnix Offroad składa się z trwałego i antypoślizgowego materiału PU.
Cała skorupa siodełka Pro składa się z wysokiej jakości i wytrzymałego materiału polimerowego wzmocnionego węglem. Aby zapewnić, że komfort nie ucierpi nawet podczas długich wycieczek, siodło zostało również wyposażone w kanał odciążający „Anatomic Fit”. Siodło mocowane jest do klasycznej stalowej ramy. Absolutną atrakcją Turnix Offroad jest zintegrowany uchwyt na akcesoria, który umożliwia zamontowanie kamery sportowej lub sakwy.
Siodło, które jest dostępne w trzech szerokościach (132 mm, 142 mm, 152 mm), jest skierowane bardziej do jeźdźców, którzy siedzą cicho na siodełku ze względu na wyprofilowany profil i szeroki koniec. Waga wynosi 243 gramy w wersji 152 mm.
Pro Turnix Offroad – jak się jeździ?
Dochodzę do najważniejszego punktu: jak się jeździ? Przede wszystkim chciałbym powiedzieć, że siodło jest zawsze czymś wyjątkowo indywidualnym i że mogę wyrazić tylko swoją bardzo osobistą opinię. Przez całą fazę testów zawsze jeździłem w spodenkach na szelkach pod workami. Zamontowałem siodło na moim rowerze enduro. W rzeczywistości siodło jest znacznie szersze niż moje poprzednie siodło. Dlatego potrzebowałem trochę czasu, aby przyzwyczaić się do siodła Pro. Ale teraz, po trzymiesięcznej fazie testów, mogę coś polecić.
Pro Turnix Offroad jest znacznie wygodniejszy niż inne siodła, na których jeździłem, zwłaszcza na stromych podjazdach, gdzie ślizgasz się w kierunku czubka siodełka. Widzę tego powód w szerokim nosie siodła. Według producenta szersza środkowa część powinna pozytywnie wpłynąć na zachowanie na zakrętach, w moim teście nie zauważyłem ani poprawy, ani pogorszenia w stosunku do mojego starego siodła. Ale siodło od Pro przekonało mnie nie tylko pod górę i z góry, ale także na płaskim i na długich trasach nigdy nie czułem ani nie czułem potrzeby zmiany.
Schreibe einen Kommentar