Rowery szosowe Giant 2019: Giant Defy 2019 – większy komfort dzięki kierownicom D-Fuse
W momencie wprowadzenia na rynek Giant Defy był jednym z pierwszych rowerów szosowych nowej generacji: wygodnym, lekkim, odpowiednim do jazdy w terenie i kompatybilnym z szerokimi oponami. Od tego czasu minęło dużo czasu, komfortowe wyścigówki, które wtedy były postrzegane krytycznie, już dawno się ugruntowały, a w przypadku rowerów szutrowych śruba została ostatnio przekręcona jeszcze bardziej w kierunku off-roadu. W 2019 roku – ponad dziesięć lat po wprowadzeniu na rynek – Defy nadal stanowi fundamentalną część oferty rowerów szosowych Giant i pozostaje wierny swoim genom.
Giant Defy 2019 to: Wszystkie warianty modeli z ramami karbonowymi, całe wyposażenie z hamulcami tarczowymi. Jak dotąd, tak dobrze znane. W porównaniu do poprzedniego roku nowy Defy poszedł jednak o krok dalej pod względem komfortu – odpowiada za to przede wszystkim nowa kierownica D-Fuse.
Bezpiecznik? Jeden lub drugi może już znać technologię ze sztyc Giants, które wcześniej były bardzo popularne i odnosiły sukcesy, szczególnie w sektorze crossowym. Dzięki specjalnemu, „ściętemu” kształtowi rurki łączą giętkość i sztywność w niemal niezrównanym stosunku. Po raz pierwszy w 2019 roku technologia ta zostanie zastosowana również w kierownicach. Wszystkie modele Giant Defy 2019, od przystępnych cenowo modeli podstawowych po absolutnie topowe modele, będą wyposażone w kierownicę D-Fuse. W tańszych modelach zastosowano wykonany z aluminium Contact SL D-Fuse, podczas gdy nabywcy topowych modeli mogą cieszyć się karbonową kierownicą D-Fuse z Contact SLR D-Fuse.
Giant twierdzi, że nowa kierownica powinna oferować do 10% więcej elastyczności niż jej poprzedniczka, a jednocześnie być do 30% sztywniejsza w kluczowych sytuacjach, takich jak sprint. Nixon Huang, Senior Global Road Category Manager w Giant, podkreśla udaną interakcję ze znanym wsparciem D-Fuse: „Dodatkowo kierownica pracuje jako zespół ze sztycą – to dwa najważniejsze punkty styku rowerzysty z rowerem. I to bez całej złożoności obozów czy jakichkolwiek operacji”.
Ale nie tylko kierownica Defy jest nowa na rok 2019, wiele się wydarzyło również z ramą. Podczas regulacji szczególną uwagę zwrócono na prześwit opon. W nowym Defy opony 32 mm pasują teraz do tylnego trójkąta i widelca, a geometria została nawet nieco zmieniona: suport jest teraz niższy o 5 mm, aby zachować dobre prowadzenie przy dużych prędkościach, nawet przy grubszych oponach i ich większych rozmiarach średnica. Defy 2019 jest fabrycznie wyposażony w opony 28 mm. Widelec również został opracowany od podstaw i teraz jest dostępny we wszystkich czterech konfiguracjach z wałem z włókna węglowego. Ponadto ma być zauważalnie wygodniejszy od swojego poprzednika.
Rowery szosowe Giant 2019: Giant Propel 2019 – nowa rama pod hamulce szczękowe
Aero racer Propel Disc otrzymał już obszerną aktualizację, w tym nową ramę w zeszłym sezonie - teraz na rok 2019 wersja z hamulcem szczękowym jest w pociągu. Podczas gdy inni producenci powoli wycofują klasyczne warianty modeli z hamulcami, Giant dodaje do Propela nową ramę, która jest dostosowana do innowacji wariantu tarczowego. Innymi słowy: Nowe kształty rur zapewniają znacznie lepszą aerodynamikę i większą sztywność.
Rowery szosowe Giant 2019: miernik mocy w standardzie dla wariantów Di2
Ekscytujące jest również ogłoszenie Giant, że wszystkie modele Performance Road z napędem Di2 będą dostarczane z fabrycznym miernikiem mocy. Opracowany przez firmę Giant miernik mocy PowerPro rejestruje dane dotyczące wydajności oddzielnie po obu stronach i można je odczytać przez Bluetooth lub ANT+ za pomocą dowolnego urządzenia końcowego, np. wbudowanego komputera drogowego firmy Garmin lub Giant. Cena topowych modeli nieco wzrasta wraz z tym rozwiązaniem, ale nadal otrzymujesz bardzo przystępny cenowo miernik mocy w całym pakiecie.
Rowery szosowe Giant 2019: Nowa rama roweru fitness Giant Fastroad 2019
Znany i popularny rower fitness Fastroad na rok 2019 otrzymuje również zupełnie nową ramę. Podobnie jak w poprzednich latach, nie jest to zwykła rama roweru szosowego, która jest po prostu zbudowana z płaskownika, ale Fastroad jest nadal całkowicie własnym projektem w 2019 roku z własną ramą dostosowaną do obszaru użytkowania.
Szczególny nacisk położono na przydatność do codziennego użytku. Bo bądźmy szczerzy – taki rower fitness jest idealnym towarzyszem dla wysportowanych osób dojeżdżających na co dzień do pracy, które też chcą dodać gazu w drodze do pracy. Odpowiednio, Fastroad ma nie tylko opcję montażu stopki bocznej, ale także oczka na błotniki lub bagażnik. Ponadto wszystkie przewody i kable biegną teraz wewnątrz aluminiowej ramy.
Schreibe einen Kommentar