First Ride: Velomotion odwiedził wewnętrzną wystawę Cube Bikes w Waldershof. Firma Cube zaprezentowała swoje bogate portfolio na nadchodzący sezon 2019. Między innymi Cube AMS 100 C:68 TM, który teraz błyszczy ze 120 mm skokiem z przodu i chce wypełnić lukę między rowerami maratońskimi a rowerami terenowymi. Pierwsze wrażenie mogłem zrobić na wystawie wewnętrznej.
Producent rowerów Cube prezentuje swoje portfolio na rok modelowy 2019 na wewnętrznej wystawie w Waldershof. Nawet jeśli pojawiają się jakieś nowości, jedna rzecz pozostaje wierna sobie: asortyment różnych rowerów jest wciąż ogromny. Jedną z nowości jest Cube AMS 100 C:68 TM, który mogłem przetestować z kierownikiem produktu na domowych szlakach w Fichtelgebirge.
Sufiks nazwy TM powinien być już znany jednemu lub drugiemu fanowi Cube. Oznacza to Trail Motion i było już znane z kilku modeli z poprzedniego roku. Oznacza sprzęt gotowy do jazdy po szlakach z nieco większym skokiem zawieszenia i solidniejszymi komponentami. W 2019 roku prawie wszystkie serie rowerów górskich otrzymają teraz model Trailmotion.
rama/geometria
Rama Cube AMS 100 C:68 TM różni się tylko nieznacznie od poprzedniego modelu. Kompozyt węglowy C:68 również przechodzi tutaj proces Advanced Twin. Proces ma na celu uczynienie ramy lekką i sztywną. Cube daje teraz ramie tylny trójkąt 148 Boost. Rura czołowa jest stożkowa i zapewnia kluczową precyzję sterowania. Geometria zmienia się minimalnie ze względu na zwiększenie skoku zawieszenia z przodu, na przykład kąt skrętu jest spłaszczony o jeden stopień. Istnieją również cztery różne rozmiary ramek od S do XL.
Ausstattung
Cube dostarcza elementy sprężynowe AMS 100 Trail Motion firmy Fox. Z przodu zamontowano widelec amortyzowany Fox 34 Factory Step-Cast o skoku 120 mm. Kąt skrętu jest mniejszy o jeden stopień w porównaniu ze standardowym modelem. Widelec osiąga również o 15% większą wytrzymałość niż wersja 100 mm. Klasyczny tylny trójkąt z czterema przegubami w połączeniu z Fox Float DPS Factory zapewnia 100 mm skoku. Kalkomanie na ramie idealnie pasują do pomarańczowego Fox Factory.
Dzięki opuszczanej sztycy Fox Transfer o skoku 150 mm, rowerzysta ma więcej miejsca na nogi podczas zjazdów. Kokpit jest wyposażony w lekkie i stylowe części Newmen. Chwyty są idealnie dopasowane kolorystycznie do reszty roweru.
W przypadku hamulców Cube zainstalował mieszankę czterotłokowego układu hamulcowego Shimano XT BR-M100 i dwutłokowego XT BR-M68 w AMS 8020 C: 8000 TM. Ta kombinacja zapewnia dobre połączenie sterowności i niezbędnej siły hamowania na bardziej stromych przejściach. Opony 2.35 Schwalbe Nobby Nic są zamontowane na kołach Newmen Evolution SL A.30.
Zmiana biegów odbywa się za pomocą dobrze znanego 12-biegowego obwodu Sram GX. Aby jeszcze bardziej zmniejszyć wagę, Cube używa karbonowej korby X1. Przednia przerzutka może być łatwo zamontowana. Pomyślano również o drugim uchwycie na butelkę, aby podczas dłuższych wycieczek można było zabrać ze sobą dużo płynu. Cube nie zapewnia AMS 100 C:68 TM osłony tylnego trójkąta. Naklejona jest tylko folia zabezpieczająca.
Na szlaku
Jeździłem na Cube AMS 100 C:68 TM w rozmiarze XL. Odpowiada to Cube 22″. Dzięki zasięgowi 467 mm AMS jest stosunkowo kompaktowy. Dzięki tylnym widełkom o długości 443 mm i stromym kącie rury podsiodłowej 74,5°, Trail Motion podjeżdża bardzo płynnie. W teście ustawiłem łodygę jak najwyżej. Chociaż ta pozycja zapewnia przyjemną wyprostowaną pozycję siedzącą podczas jazdy, przód unosi się stosunkowo szybko na stromych podjazdach. Tutaj pewnie postawiłbym dystans, a nawet dwa.
Potężne podwozie ze skokiem sprężyny 120/100 mm pokazuje się na zjazdach. Cube AMS 100 C:68 TM można zabawnie pokonywać zakręty. Dzięki skokowi sprężyny 120 mm z przodu rower zachowuje spokój na szlaku nawet na nierównych odcinkach. Czterobelkowy tylny trójkąt o skoku 100 mm bardzo dobrze sprawdza się nawet na lekko wyrośniętych lub zablokowanych odcinkach szlaku. Oczywiście - na trudniejszych szlakach tył ze 100 mm skokiem staje się bardziej progresywny i twardszy.
Ale nadal brakowało mi osłony tylnego trójkąta. W bardziej wymagającym terenie łańcuch często uderza w ramę. Nawet gdyby na tylnym trójkątnym rurze zamontowano folię, pomogłaby ochrona przed odpryskami kamieni i hałasem. Ale rower sprawiał mi wiele przyjemności ze względu na swoją zabawę i dobre właściwości wspinaczkowe. Idealny towarzysz na przełaj alpejski, wyścigi lub zwykłą przejażdżkę po pracy.
https://www.velomotion.de/2018/08/cube-bikes-2019-news/
Sieć
chrześcijański mówią
Cześć,
ponieważ też jestem zainteresowany rowerem, natknąłem się na raport z testu (nawet jeśli jest nieco starszy).
Jedno pytanie + komentarz: Piszesz: „Dzięki kątowi nachylenia rury podsiodłowej wynoszącemu 74,5°, Trail Motion bardzo łatwo wspina się pod górę”. tak ma być w tym przypadku Określ kąt siedzenia 120°. Więc może masz porównanie do wariantu bez TM, tj. Z widelcem 73,5 mm, zwłaszcza pod względem zdolności podjazdowej?
Dziękuję i pozdrawiam,
chrześcijański