Test: Bezpośredni sprzedawca Votec rozszerzył swoją ofertę modeli na rok 2018 o w pełni turystyczne Votec VX. Modele VX i VM są już znane. W nazwie zmieniła się tylko jedna litera - jest to ta "S" sprawia, że dowiedziałem się o tobie.
Votec już zimą zaprezentował swoje nowe modele. Miałem okazję przetestować nowe Votec VX. Model VX jest już znany, teraz Votec rozszerzył swoje portfolio o VXs. The "S" oznacza skrót, co oznacza - w przeciwieństwie do modelu VX, VXs ma 120 mm z przodu iz tyłu. W pełni turystyczny – rower terenowy czy raczej rower górski do maratonu? Według danych Votec obejmuje dość duży obszar zastosowania. Ale zacznijmy od ramy i geometrii.
Votec VXs Elite: geometria/rama
W teście miałem topowy model Votec VXs Elite. Rama została zaprojektowana tak, aby na rowerze można było jeździć z kołami 29 cali lub kołami 27,5+. Flip chip z tyłu umożliwia dostosowanie geometrii do stylu jazdy i nieco mniejszych kół 27,5-plus. W przypadku obu formatów kół nowoczesna geometria z dużym zasięgiem, stromym kątem siedziska i umiarkowanie luźnym kątem główki gwarantuje właściwe połączenie napędu i zabawy. Rama główna i tylny trójkąt wykonane są z aluminium. Ogólnie rzecz biorąc, rama wygląda na bardzo smukłą i klasyczną. Tylny koniec jest kontrolowany przez klasyczny system wielowahaczowy. Mówi się, że zostało to ulepszone w porównaniu z poprzednim modelem, ponieważ mocno się kołysało podczas pedałowania z siodła. Pomimo zasięgu 479 w rozmiarze XL, Votec nadal wydaje się bardzo kompaktowy.
Votec VX
S | M | L | XL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 410 | 440 | 470 | 510 |
Pozioma rura górna (w mm) | 575 | 600 | 625 | 650 |
główka ramy (w mm) | 100 | 100 | 110 | 125 |
tylny trójkąt (w mm) | 445 | 445 | 445 | 445 |
Rozstaw osi (w mm) | 1129 | 1152 | 1179 | 1208 |
Kąt skrętu (w °) | 68,7 | 68,7 | 68,7 | 68,7 |
Kąt siedziska (w °) | 76 | 76 | 76 | 76 |
Zasięg (mm) | 410 | 433 | 456 | 479 |
Stosy (mm) | 566 | 566 | 575 | 589 |
Wyposażenie Votec VX
Dostajesz dużo sprzętu za swoje pieniądze z VX. Za 3599 euro otrzymujesz 12-biegową przekładnię Sram XO Eagle, hamulce Sram Level z tarczami 200 mm i 180 mm. Tutaj nacisk kładziony jest wyraźnie na wagę, ponieważ hamulce Sram Level są bardziej przeznaczone do użytku w maratonach. Ale dzięki 200-milimetrowej tarczy hamulcowej z przodu można bez wahania pokonywać również dłuższe/strome zjazdy.
Siodełka i chwyty są wykonane przez firmę Ergon i zapewniają kierowcy najlepsze możliwe wyczucie motocykla. Karbonowa kierownica Level Nine PRO Team o długości 785 mm i mostek Answer ATAC AME służą do utrzymania płaskiej przedniej części Votec VX.
Amortyzowany widelec i amortyzator pochodzą od Foxa. Oba elementy sprężynowe są wyposażone w funkcję zdalnego sterowania. Elementy sterujące do tego można wygodnie obsługiwać z kierownicy. Blokadę amortyzowanego widelca można uruchomić oddzielnie na etapie kompresji za pomocą małej dźwigni. Dzięki temu blokada amortyzatora pozostaje zamknięta, a amortyzowany widelec można jeździć w trybie otwartym. Prawie jak hardtail!
W przypadku felg Votec polega na stabilnych DT Swiss XM1501 Spline 1. Opony Schwalbe o szerokości 2.35 są montowane z przodu iz tyłu. Tutaj również można zauważyć, że Votec VXs bardziej skłania się ku rowerowi maratońskiemu. Zamontowane Schwalbe Rock Razor i Schwalbe Noby Nic zapewniają niewielką ochronę przed przebiciem, ale zdobywają punkty pod względem wagi.
Na szlaku
Votec VXs został przetestowany na okolicznych szlakach w Lesie Bawarskim. Jechaliśmy od łatwych i płaskich do nieco trudniejszych tras, aby przesunąć granice VX. Pozycja siedząca już przypominała pozycję na maratońskim rowerze górskim. Przód był ładny i płaski dzięki prostej kierownicy. Użyłem blokady jadąc pod górę, co sprawiło, że tył był przyjemnie napięty. Szybko okazało się, że tył nadal trochę chybocze w trybie otwartym. Blokada poszła zauważalnie lepiej pod górę - wszystko inne wydawało się dziwne. Ale wtedy możesz również dać dobry łańcuch, a VXs pchają górę super płynnie w górę.
Votec zaprasza do zabawy na zjazdach. Dzięki większemu zasięgowi trzyma się kursu na zakrętach, a jednocześnie jest zabawny i zwrotny. Na dłuższe przejażdżki chciałbym kierownicę z większym wzniesieniem, co sprawiłoby, że pozycja siedząca byłaby nieco wygodniejsza.
Małe skoki nie stanowią problemu dla VX. Ale jeśli grunt staje się bardziej nierówny, opony Schwalbe osiągają swoje granice. Tutaj dostajesz jedno lub drugie przebicie, a nawet przebicie pomimo ciśnienia w oponach wynoszącego dwa bary.
Sieć
Schreibe einen Kommentar