Test: Większości fanów rowerów Giant powinien kojarzyć się przede wszystkim jako producent rowerów – oczywiście, jak mogłoby być inaczej z jednym z największych producentów jednośladów. Jednak w ostatnich latach rowerowy gigant stale poszerza swoją ofertę akcesoriów i komponentów. Z Giant Contact Neutral SL przetestowaliśmy jedno z obecnie dość licznych siodełek w asortymencie.
Testy siodeł to zawsze coś – także dla testera. Każdy tyłek jest inny i to, czy czujesz się komfortowo, czy nie, często zależy po prostu od osobistych preferencji i warunków anatomicznych. Ale właśnie dlatego dużym plusem jest to, że producent oferuje różne rozmiary lub orientacje swoich siodełek – właśnie w tym miejscu Giant może zdobyć punkty. Trzy linie siodełek Contact Comfort, Contact SL i Contact SLR są dostępne w trzech różnych orientacjach: do przodu, neutralna i pionowa.
Te trzy różne orientacje odnoszą się do pozycji siedzącej rowerzysty na rowerze – rozciągniętej, neutralnej lub wyprostowanej. W związku z tym trzy warianty mają różne kształty, szerokości i tapicerkę. Na przykład, podczas gdy rozciągnięci jeźdźcy potrzebują bardzo selektywnego wsparcia kości kulszowej, ciężar wyprostowanych jeźdźców rozkłada się na większym obszarze. Która z trzech form jest dla Ciebie odpowiednia, może określić sprzedawca Giant lub, co najważniejsze, możesz wypróbować ją na siodle testowym. Oczywiście już rodzaj roweru określa kierunek, w którym możesz jechać: na rowerze aero trudno będzie wybrać pozycję wyprostowaną, podobnie jak na rowerze enduro trudno będzie usiąść w pozycji wyprostowanej.
Giant Contact SL jest prawdziwie wszechstronny i jest przeznaczony przez firmę Giant do jazdy szosowej, crossowej, szutrowej, a także do dyscyplin MTB aż do enduro. Przy wadze 235 g jest dość lekki jak na siodło z metalowymi rozpórkami - te ostatnie są wykonane ze specjalnego stopu stali w Contact SL, dzięki czemu są wystarczająco stabilne, aby przetrwać kilka sezonów i upadki na MTB bez uszkodzeń.
Powierzchnia siodła składa się z lekko perforowanego materiału Microtex, który wydaje się być lekko gumowany, dzięki czemu zapewnia wystarczającą przyczepność nawet w mokrych warunkach, dzięki czemu nie ślizgasz się tam iz powrotem jak dzikie. Przez środek przebiega kanał, który ma odciążyć okolice krocza i zapobiegać nieprzyjemnemu uczuciu drętwienia nawet podczas dłuższych podróży.
Jak dotąd tak dobrze: kluczowe dane siodła robią obiecujące wrażenie. Do testów mieliśmy wariant Contact SL Neutral, który musiał sprawdzić się zarówno na wyścigowym hardtailu XC, jak i na rowerze terenowym. Montaż siodełka nie stanowi żadnego problemu dzięki okrągłym metalowym wspornikom, niezależnie od zastosowanej sztycy. Siodło jest cienko wyściełane na całej powierzchni, ale wydaje się dość ciasne. Jednak dzięki elastycznej skorupie pozostaje wyjątkowo wygodny przez dłuższy czas - przynajmniej jeśli możesz samodzielnie poradzić sobie z ciasną wyściółką.
Kanał na środku siodełka spełnił swoje zadanie wyjątkowo niezawodnie. Nie odczuliśmy żadnego drętwienia, nawet podczas długich, kilkugodzinnych przejażdżek. Kolejnym pozytywnym efektem ubocznym był nieco bardziej komfortowy klimat na pośladkach, zwłaszcza w upalne dni. Jak już wspomniano: zarówno w hardtailu XC, jak iw rowerze terenowym użyliśmy siodełka neutralnego. Był do tego wyjątkowo dobrze dopasowany, chociaż należy wspomnieć, że hardtail nie ma też wyjątkowo rozciągniętej pozycji siedzącej.
Siodło naprawdę zdobyło punkty, gdy zrobiło się mokre i błotniste. W tym przypadku nawierzchnia okazała się nie tylko niesamowicie przyczepna, ale także bardzo wytrzymała: chociaż mieszanka wody, błota i otartych pośladków to trudny test dla każdego siodła, możesz zobaczyć Giant Contact SL Neutral po ponad połowie sezonu i wielu kilometrach prawie żadnych śladów zużycia. Musiał też przyjąć jeden lub drugi upadek – te również pozostawiły tylko kilka niegroźnych śladów.
Nie podobały nam się tak bardzo twarde obszary boczne: zwłaszcza podczas jazdy na rowerze terenowym siodło na obniżonej sztycy wielokrotnie miało dość szorstki kontakt z udami. Ze względu na brak wyściółki po bokach może to szybko okazać się dość bolesne.
Schreibe einen Kommentar