Nowości produktowe / MTB: Wszechstronny terenowy model Meridy One-Twenty przechodzi kompletny lifting na rok modelowy 2019, w tym nową ramę, nieco zmodyfikowane ustawienie i łącznie osiem wariantów wyposażenia. Dzięki uniwersalnemu charakterowi i nowoczesnej geometrii nowy 120 mm Fully powinien objąć szeroki zakres zastosowań, od maratonów po rowery terenowe.
One-Twenty był prawdopodobnie najbardziej wszechstronnym modelem w portfolio Meridy. Dzięki 120 mm skoku z tyłu, 130 mm z przodu i uniwersalnemu wyposażeniu, równie dobrze czuł się na wymagających maratonach, jak i na trudnych trasach. Zwłaszcza w przypadku tego ostatniego, poprzedni model od czasu do czasu trochę się spocił: po wyposażeniu i geometrii można było wywnioskować, że projektując go, bardziej myślano o maratończykach i umiarkowanych kolarzach turystycznych. W 2019 roku trochę się to zmieni: nowa Merida One-Twenty będzie bardzo dobrze spisywać się na wycieczkach i wyścigach długodystansowych, ale dzięki kilku modyfikacjom zabawa na szlaku powinna wzrosnąć wielokrotnie.
Na pierwszy rzut oka nowa rama Meridy One-Twenty nie różni się zbytnio od swojej poprzedniczki. Ale po bliższym przyjrzeniu się, a zwłaszcza po spojrzeniu na dane techniczne, staje się jasne, że ten wygląd jest zwodniczy. Zanim jednak przejdziemy do szczegółów, najpierw kilka podstawowych faktów: rama występuje jako w pełni karbonowy wariant CF4, w którym rama główna i tylny trójkąt są wykonane z włókna węglowego. Bez amortyzatora, ale ze wszystkimi mocowaniami w rozmiarze M, waży bardzo dobrze 2.417 g, a zatem jest aż o 400 g lżejszy niż „stary” One-Twenty. Warianty wyposażenia z ramami CFA są nieco tańsze, ale też cięższe: rama główna odpowiada topowym modelom, ale tył jest wykonany z aluminium. Cztery tańsze warianty wyposażenia również wykonane są w całości z aluminium.
Zasadniczo trzymając się wypróbowanego i przetestowanego tylnego końca Float Link, wprowadzono tutaj również kilka poprawek. Dzięki metrycznym amortyzatorom nowy One-Twenty ma niższe przełożenie, aby umożliwić bardziej czułą reakcję i lepszą regulację nawet dla ciężkich jeźdźców. Rozmiary łożysk również zostały nieco powiększone, co jest dobre dla trwałości.
Istnieją różne opcje rozmiarów kół w zależności od rozmiaru ramy: podczas gdy kolarze w rozmiarach S i M mogą wybierać między kompaktowymi kołami 650b a dużymi 29erami, ramy w rozmiarach L i XL mają tylko duże koła. Przyjaciele przednich przerzutek patrzą w błoto, jeśli chodzi o wersje karbonowe - są one przeznaczone wyłącznie do napędów jednotarczowych. Jednak aluminiowa rama główna nadal ma opcję montażu dla wariantów wychylnych na boki.
Być może najbardziej zauważalne zmiany w stosunku do poprzednika dotyczyły geometrii. Kąt skrętu został spłaszczony o ponad 2°, a kąt siodełka jest bardziej stromy, co oznacza, że mimo dłuższej ramy głównej, rowerzysta znajduje się centralnie nad rowerem. Jednak krótsze o 10 mm wsporniki łańcucha zachowują zabawny charakter i zapobiegają nadmiernej jeździe rowerem po szynach na szlaku.
Geometria Merida One-Twenty 2019
S (27,5) | S (29) | M (27,5) | M (29) | L (29) | XL (29) | |
rura podsiodłowa (w mm) | 400 | 400 | 440 | 440 | 480 | 520 |
Pozioma rura górna (w mm) | 571 | 572 | 593 | 592 | 614 | 637 |
główka ramy (w mm) | 105 | 95 | 115 | 95 | 105 | 115 |
tylny trójkąt (w mm) | 430 | 435 | 430 | 435 | 435 | 435 |
Rozstaw osi (w mm) | 1130 | 1141 | 1154 | 1161 | 1185 | 1206 |
Kąt skrętu (w °) | 66,8 | 67,3 | 66,8 | 67,3 | 67,3 | 67,3 |
Kąt siedziska (w °) | 75 | 75,5 | 75 | 75,5 | 75,5 | 75,5 |
Zasięg (mm) | 415 | 415 | 435 | 435 | 455 | 475 |
Stosy (mm) | 581 | 607 | 590 | 607 | 616 | 626 |
Merida One-Twenty 2019 będzie dostępna w ośmiu wersjach wyposażenia. Wybór i zakres różnych komponentów jest odpowiednio duży. Interesująca jest odmienna klasyfikacja Meridy: niektóre modele są określane jako warianty szlakowe z mocnymi hamulcami i szerokimi obręczami, inne jako warianty maratonowe, w których większą rolę odgrywa niska waga.
Schreibe einen Kommentar