Nowości produktowe: Wczoraj Fuji zaprezentowało Jari Carbon, wersję z włókna węglowego ich udanego motocykla przygodowego. Dzięki ramie, która waży mniej niż 1.000 g, ale oferuje liczne oczka i opcje mocowania toreb i butelek, masz naprawdę wyjątkową zaletę na coraz bardziej konkurencyjnym rynku żwiru. Przyjrzeliśmy się bliżej Fuji Jari Carbon podczas oficjalnej premiery.
W międzyczasie nawet ostatni sceptyk powinien był zauważyć, że rowery szutrowe nie są tymczasowym trendem, ale że wszechstronni kierowcy terenowi ugruntowali swoją pozycję i robią wielkie postępy od swojej dawnej niszy w kierunku głównego nurtu. Nic dziwnego: łączą w sobie wiele właściwości, za którymi zawsze tęsknili miłośnicy outdooru. Szybki na drodze i nadal odpowiedni do użytku w terenie. Jeśli producent pomyśli, ze sprzętu sportowego z kilkoma dodatkowymi częściami można wyczarować prawdziwego dojeżdżającego do codziennego użytku. Wszechstronne motocykle to zawsze kompromis, ale wydaje się, że dzięki nowemu Fuji Jari Carbon amerykański producent z japońskimi korzeniami osiągnął bardzo dobrą równowagę.
Gwiazdą pokazu jest bez wątpienia rama nowych rowerów szutrowych i przygodowych od Fuji. Według ich własnych wypowiedzi jest to pierwsza karbonowa rama typu gravel wykonana w całości z jednego kawałka. Rezultatem jest niesamowita waga ramy wynosząca nieco ponad 950 g, co jest więcej niż imponujące, biorąc pod uwagę docelowy obszar użytkowania.
Fuji Jari Carbon: Nadaje się również do bikepackingu
Pomimo niskiej wagi nie należy godzić się na żadne straty w zakresie sztywności i wagi. Rama jest jeszcze sztywniejsza niż jej aluminiowy odpowiednik we wszystkich istotnych obszarach. Nie poczyniono również żadnych oszczędności, jeśli chodzi o opcje montażu - wręcz przeciwnie: do ramy można przymocować do czterech butelek z napojami, dwie w trójkącie ramy mają regulowaną wysokość, aby stworzyć miejsce na torby. Oczka na błotniki są obowiązkowe, ale zdecydowanie warto wspomnieć o opcjach mocowania przednich i tylnych bagażników, zwłaszcza na tak lekkiej ramie. Na bagażnik tylny można załadować 25 kg.
Każdy Fuji Jari Carbon jest również dostarczany z bento boxem – wodoodporną, zapinaną na zamek plastikową puszką, którą mocuje się do odpowiednich otworów na górnej rurze tuż za kierownicą. Miejsce na telefon komórkowy, klucze, śruby itp.
Wreszcie, co nie mniej ważne, tylny koniec ma również specjalną cechę do zaoferowania: podwójnie wygięte, cienkie wsporniki siodełka w połączeniu ze zwężającymi się pośrodku wspornikami łańcucha powinny oferować 15 mm skoku sprężyny i zauważalnie zwiększyć komfort. Jednak dzięki wysokiej sztywności bocznej nie powinno być gąbczastego prowadzenia.
Fuji Jari Carbon: Dwie konfiguracje z przerzutką przednią i bez niej
Fuji Jari Carbon jest początkowo dostępny w dwóch konfiguracjach, które różnią się głównie kolorem ramy i grupą napędów. Zwykły czarny topowy model Jari Carbon 1.1 jest wyposażony w nową grupę Shimano Ultegra RX, w tym odpowiednie hamulce. Z drugiej strony Jari Carbon 1.3 nie ma przedniej przerzutki i opiera się na szerokiej gamie kasety Sram Rival 1. Oba rowery wyposażone są w lekkie koła z obręczami WTB KOM i23.
Fuji Jari Carbon będzie dostępny u wyspecjalizowanych dealerów późnym latem.
Fuji Jari Carbon 1.1
Napęd: Shimano Ultegra RX
Korba: Modułowy FSA Energy 46/30t
wirniki: WTB COM Light i23
hamulce: Dysk Shimano Ultegra
Waga: 8,64kg
Cena: € 2.899
Fuji Jari Carbon 1.3
Napęd: Ramowy rywal
Korba: FSA Omega Adventure 40t
wirniki: WTB COM Light i23
hamulce: Ramowy rywal
Waga: 8,95kg
Cena: € 2.399
Geometria Fuji Jari Carbon
S | M | L | XL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 520 | 540 | 560 | 580 |
Pozioma rura górna (w mm) | 535 | 545 | 560 | 575 |
główka ramy (w mm) | 140 | 150 | 170 | 190 |
tylny trójkąt (w mm) | 435 | 435 | 435 | 435 |
Rozstaw osi (w mm) | 1022 | 1016 | 1027 | 1037 |
Kąt skrętu (w °) | 71 | 71.5 | 72 | 72 |
Kąt siedziska (w °) | 74 | 73 | 73 | 72.5 |
Zasięg (mm) | 375 | 370 | 379 | 383 |
Stosy (mm) | 560 | 572 | 592 | 609 |
Schreibe einen Kommentar