Historia budowy roweru: Napęd, manetka, przerzutka tylna, kaseta. Jak w Część pierwsza już wyjaśnione, staramy się zbudować rower „Made in Europe”. Naprawdę nie mogę tego zrobić z obwodem. Rohloff i Pinion nie pasują do motocykla ani koncepcji. Aby było ekscytująco, zdecydowałem się użyć części z Box Components. Części skrzynek też pochodzą z Dalekiego Wschodu, ale nie od jednego z branżowych gigantów.
Jak już wspomniano, nie made in Germany, ale przynajmniej od „małego” producenta, a tym samym wkład w różnorodność na rynku. Z ideowego punktu widzenia wiele rzeczy zrobiłem dobrze, ale nie ukrywam, że nadal nie byłem zadowolony ze swojej decyzji. Obwód Box Components – zainstalowałem manetkę, kasetę i tylną przerzutkę – był przekonujący w dwóch trzecich. Trzeci to totalna porażka. Więcej o tym później.
Obwód komponentów pudełka - fakty
https://www.youtube.com/watch?v=d4wKveX3uz4
Elementy pudełka Jedna przerzutka tylna: 11-rzędowa przerzutka tylna jest kompatybilna z 11-rzędowymi manetkami Box i Shimano. Tak zwana technologia „Cam Clutch” ma na celu zminimalizowanie ruchów klatki, a tym samym uderzenia łańcucha. Dzięki technologii „Pivot Tech” przerzutka tylna powinna cofać się w przypadku kontaktu z przeszkodami. Ma to na celu zapobieżenie uszkodzeniu samej przerzutki lub haka przerzutki. Waga to około 270 gramów, a cena to około 180 euro.
Elementy skrzyni Jedna dźwignia zmiany biegów: Dźwignia jest wyposażona w technologię „push-push”. Masz tylko jedną dźwignię, którą można przesunąć do przodu jak zwykłą dźwignię kciuka, aby przełączyć na lżejsze przełożenia lub w kierunku środka kierownicy, aby przełączyć na cięższe przełożenia. Za pomocą jednej operacji można zredukować do czterech biegów. Waga aluminiowo-plastikowej dźwigni wraz z aluminiowym zaciskiem to ok. 120 g. Cena ok. 100 euro. Manetka jest kompatybilna ze wszystkimi 11-rzędowymi przerzutkami tylnymi BOX i Shimano.
Elementy pudełka Dwie kasety: Kaseta pasuje do wolnobiegów Shimano, oferuje zakres przełożeń 11 procent przy 46-418 zębach, a zatem jest na tym samym poziomie co 11-biegowa grupa Sram, która wynosi 420 procent. Jest stosunkowo ciężki i waży 480 gramów. Cena około 120 euro jest trochę za wysoka jak na to. Wizualnie i stylistycznie kaseta mocno przypomina odpowiednika SunRace.
Przesuwanie się elementów pudełka — na szlaku
Części skrzyni biegów z serii One nie są już dostępne, spędziły dobry rok w naszych rowerach. Dźwignia zmiany biegów jest teraz oferowana w innym wykonaniu, jest wyposażona w dwie dźwignie, technologia „push-push” jest passe. Tylne przerzutki są teraz wyposażone w kute górne ogniwo równoległoboku i zmienione sprzęgło. Twórcy nie zostawiają społeczności MTB na pastwę losu i obiecują odpowiednie rozwiązania nawet w przypadku problemów.
Uważam, że przejście na tradycyjną dźwignię zmiany biegów jest wstydem, ponieważ po pewnym przyzwyczajeniu się do niej, Box Components Shifter wyrósł na mnie. Podoba mi się mechanizm zmiany biegów i prawdopodobnie doprowadzę go do samego końca. Kaseta spełnia swoje zadanie bez żadnych nieprawidłowości, jakość zmiany biegów jest bez zarzutu. Tylko tylna przerzutka działała mi na nerwy. Efekt „sprzęgła krzywkowego” jest prawie niezauważalny. Ponadto faktem było, że dwie tylne przerzutki zaczęły się luzować i grzechotały w krótkim czasie.
Nasze problemy z trwałością nie były odosobnione, a Box Components wprowadził ulepszenia: przerzutka tylna została zmieniona w kilku miejscach. Tymczasem tylna przerzutka Shimano XT wykonuje swoją pracę na naszym rowerze z absolutną pewnością. Jak już wspomniano, nie ma co narzekać ani na manetkę, ani na kasetę. Dodatkowa waga kasety specjalnie mi nie przeszkadza, ale czasami życzyłbym sobie większego zakresu przekładu.
Dźwignia zmiany biegów jest świetna, małym mankamentem jest to, że nie z każdą dźwignią hamulca współgra idealnie, nie zawsze można znaleźć idealne ustawienie. Ale dzieje się tak również w przypadku innych kombinacji dźwigni zmiany biegów i hamulca. Dopiero okaże się, czy przerzutka tylna Box Components będzie bardziej wytrzymała w przyszłości. Przede wszystkim przydałoby się też mocniejsze wytłumienie klatki...
Schreibe einen Kommentar