Nowości produktowe: Rose Backroad nie jest już nowicjuszem wśród rowerów szutrowych, ale najnowszy model niemieckiego producenta wciąż budzi niepokój. Winny jest niekoniecznie sam rower, a znacznie bardziej innowacyjny system przerzutek w piaście z Belgii, nazwany Powershift od Classified Cycling. Tutaj możesz bezprzewodowo sterować elektromechaniczną piastą przekładni przez Bluetooth, co pozbawia przednią przerzutkę prawa do istnienia niemal z dnia na dzień. Rose Bikes jest pierwszym niemieckim producentem, który zintegrował innowacyjną technologię przełączania piasty Classified Powershift.
Na pierwszy rzut oka najnowszy Rose Backroad przypomina model wprowadzony na rynek w 2020 roku Sprzęt Shimano GRX DI2. Backroad był w stanie przekonać dobrymi wszechstronnymi właściwościami, lekkim przyspieszeniem i wysokim komfortem jazdy, a w porównaniu z naszym ostatnim spotkaniem z jednym Różany tyłek ponownie podniósł poprzeczkę.
Test roweru szutrowego Rose Backroad GRX Di2: Mocny pakiet ogólny z pełną kaplicą GRX
Test: Rose Backroad GRX Di2 dotarł do naszych redaktorów testowych w nieco zmodyfikowanym wariancie wyposażenia z karbonowymi kołami i dodatkowymi dźwigniami hamulca - tak wyposażony nie tylko dostajesz „pełną kaplicę” pod względem wyposażenia za około 4000 euro, ale także niezwykle wszechstronny Rower Rose Backroad GRX Di2 Custom: Fakty Materiał ramy: karbon Rozmiar kół: 700 cm40 Maksymalny prześwit opony: 12 mm Wymiar osi (przód/tył): 100×XNUMX […]
Tym razem nowy model nie koncentruje się na ramie ani na samym rowerze, ponieważ nic się tutaj nie zmieniło od zeszłego roku. Chodzi raczej o sprzęt, a dokładniej – o bardzo szczególny podzespół. Rose Bikes był pierwszym niemieckim producentem, który nawiązał współpracę z Classified Cycling i zainstalował elektromechaniczną piastę zębatą. Oznacza to, że po naciśnięciu przycisku przełożenie piasty zmienia się w przód iw tył w dwóch ustawieniach. Podobnie jak przednia przerzutka, tylko całkowicie zintegrowana z piastą - bez drugiej zębatki.
to jest nieznane; jeśli prezentowana jest innowacja w napędzie, wzrok zawsze nieuchronnie wędruje na tylną przerzutkę, korbę, manetki. Ale tutaj na pierwszy rzut oka nie widać dużej zmiany w Backroad, ponieważ manetki są wciąż takie same. Wyraźnie widać, że nie ma przedniej przerzutki, ale to również nie jest rzadkością w dzisiejszych rowerach szutrowych i przez wielu jest uważane za dobre maniery na rowerze terenowym. Cechę szczególną można dostrzec dopiero po bliższym przyjrzeniu się, ponieważ końcówka osi przelotowej wygląda nieco inaczej, a piasta tylnego koła również ma nieco inny kształt. I to jest dokładnie tam, gdzie jest ukryty, piasta Powershift.
Sklasyfikowana technologia zmiany przełożeń Powershift — jak działa zabójca przerzutek
Dobra, zacznijmy od faktów: nowa piasta Classified Powershift ma zastąpić przednią przerzutkę i zapewniać 2-krotne przełożenie ze wszystkimi zaletami 1-krotnego układu napędowego. Nowa technologia zmiany przełożeń nie tylko obiecuje czysty wygląd motocykla, ale powinna być również łatwa w utrzymaniu i użytkowaniu.
Firma stojąca za piastą przekładni Powershift
Cały system pochodzi od Classified Cycling, belgijskiej firmy zajmującej się technologią rowerową. Okrętem flagowym jest technologia Powershift, która jest również stosowana w najnowszym Rose Backroad. Classified opracowuje i produkuje wszystkie produkty, w tym piastę Powershift, w Belgii. Oprócz innowacyjnych piast oferta Classified obejmuje również kompletne zestawy kół z konfiguracją Powershift. Wszystkie produkty dostępne są u wybranych producentów rowerów, poprzez sieć certyfikowanych dealerów oraz w sklepie internetowym.
Funkcja sklasyfikowanej piasty przekładni Powershift
Funkcjonalność piasty Classified Powershift jest w rzeczywistości dość prosta i szybko wyjaśniona. Aby móc zmieniać biegi bez przerzutki przedniej i móc korzystać z technologii Powershift, w kierownicy zamontowany jest nadajnik, który poprzez impuls przełączający wysyła sygnał Bluetooth do odbiornika na końcu osi przelotowej dźwignia zmiany biegów/hamulca. Po otrzymaniu sygnału piasta Classified Powershift zmienia dwa przełożenia, tworząc wirtualną małą tarczę. Kierowca nie odczuwa żadnej różnicy w stosunku do zwykłego procesu zmiany biegów, ponieważ sprytnie dostrojona elektromechaniczna piasta zębata działa jak zwykły układ napędowy. Ponieważ zmiana biegów odbywa się elektronicznie, a odbiornik i nadajnik naturalnie muszą być zasilane energią elektryczną, wymagane są akumulatory. Nadajnik w kierownicy jest zasilany standardową baterią guzikową, która powinna wytrzymać co najmniej rok. Baterię można wtedy wymienić bez zdejmowania taśmy z kierownicy. Akumulator w piaście tylnego koła jest ładowany przez micro-USB i powinien być w stanie obsłużyć ponad 10.000 XNUMX operacji przełączania po pełnym naładowaniu. Diody LED oraz nadajnik i odbiornik dostarczają aktualnych informacji o zbliżającym się zakończeniu ładowania. Nice: Hub wysyła również sygnał ANT+ i można go sparować z odpowiednimi komputerami rowerowymi. Jeśli chcesz, możesz również wyświetlić tutaj aktualne tłumaczenie.
Funkcja w skrócie:
- Dźwignia zmiany biegów lub satelitarny przycisk zmiany biegów uruchamia zmianę biegów i jest przymocowany do kierownicy.
- Inteligentna oś przelotowa odbiera bezprzewodowy sygnał zmiany biegów.
- Po odebraniu sygnału piasta Powershift przełącza między dwoma przełożeniami.
Technologia Powershift oferuje te zalety!
To tyle, jeśli chodzi o funkcję, ale oczywiście zastanawiasz się teraz, dlaczego w ogóle powinieneś przejść na piastę Powershift i jakie korzyści może zaoferować system poza prostym wyglądem.
Nawet jeśli system radzi sobie z tylko jedną tarczą i bez przedniej przerzutki, nadal możesz korzystać z 22 biegów dzięki piaście. Z jednej strony oznacza to małe przełożenia do precyzyjnej regulacji podczas jazdy oraz duży zakres do szerokiego zakresu zastosowań dzięki przełożeniu 451 procent. Według producenta szybkość przełączania jest niezwykle wysoka i wynosi 150 milisekund. Do tego dochodzi oszczędność masy przedniej przerzutki lub drugiej tarczy, która nie jest nawet zdalnie kompensowana przez ciężar piasty. Grupa przełączników elektromechanicznych obiecuje również szybkie i precyzyjne procesy przełączania przy pełnym obciążeniu do 1000 watów, a także działa z wydajnością 99 procent prawie bez strat. Wygląda więc na to, że piasta Classified Powershift łączy w sobie to, co najlepsze z obu światów (1x i 2x) i może wkrótce stać się prawdziwym konkurentem dla Shimano, Campagnolo i Sram.
Szczegóły techniczne: proporcje, waga i gradacja
Ale jak to właściwie wypada w porównaniu z tradycyjnym dyskiem? W tym kontekście używamy układu napędowego Shimano GRX 2×11 z tarczami 48/31 z przodu i kasetą R8000 11-32 jako punktem odniesienia. Ta kombinacja oferuje 450% przepustowości, a dzięki blisko rozmieszczonej kasecie przyjemnie wąskie stopnie przełożeń. Z 451%, piasta Classified Powershift oferuje nieco większy zakres, ale częściowo kupuje to dzięki szerszej kasecie z podziałką (11-34). Dzięki wewnętrznemu przełożeniu piasty zębatej na 0,686 otrzymujesz „wirtualny” mały pierścień z 48 zębami, gdy używasz tarczy 33. Konkretnie oznacza to: Piaście Powershift stopnie przełożeń są nieco większe - oszczędza to przednią przerzutkę. Rose polega na lemieszu 46 w Backroad x Classified Powershift, który jest następnie wspierany przez wirtualny lemiesz 32.
Ze względu na specjalną konstrukcję do pracy niezbędna jest specjalna kaseta Powershift. Wariant 11-34 zainstalowany przez Rose ma nieco specyficzną gradację (11-12-13-14-15-17-19-21-24-28-34) w porównaniu z konkurencją. Chociaż skoki biegów są bardzo małe przy wysokim współczynniku przesunięcia, stają się coraz większe wraz ze spadkiem przesunięcia. Jednym z powodów tego może być mało istotne przekrzywienie łańcucha spowodowane pominięciem drugiej tarczy. Dzięki systemowi Powershift możliwa jest zatem bezproblemowa jazda „duża/duża” lub „mała/mała” – bez poświęcania jakości lub wydajności zmiany biegów. Osoby, które często jeżdżą, być może będą musiały się do tego trochę przyzwyczaić. Skoro mowa o częstych kierowcach: Kaseta jest w całości wykonana ze stali i dlatego powinna charakteryzować się dobrą wytrzymałością - nie bez znaczenia, bo nowa kaseta kosztuje 175 euro. Oprócz wariantu 11-34, Powershift oferuje również kasety z 11-27, 11-30 i 11-32.
A co z wagą? Jeśli użyjesz Rose Backroad z GRX Di2 2×11, który jest identycznie wyposażony, z wyjątkiem przedniej przerzutki i korby, dla porównania, waga pozostaje niezmieniona poza kilkoma gramami według Classified.
Nowa przekładnia Powershift Rose Backroad X Classified
Rose na początku współpracy zaoferuje technologię Powershift w modelu Backroad. Poza systemem przerzutek (piasta, kaseta i korba) odpowiada to wariantowi wyposażenia z GRX Di2 2×11. Jeśli chodzi o cenę, trzeba jednak sięgnąć znacznie głębiej do kieszeni w poszukiwaniu innowacyjnych przełożeń w piaście: 3.599 euro za wariant GRX Di2 jest rekompensowane 5.299 euro z Classified Powershift.
wirniki | Trzydzieści dysków Rose R |
opona | Continental Terra Speed 700x40c |
korba | Wirnik Aldhu 46T |
koło zębate | Sklasyfikowane 11-34T |
Lenker | Ritchey WCS Butano |
trzon | Plac Róż |
siodło | Różana edycja Selle Italia |
sztyca | Kształt róży D |
Waga | 8,6 kg (w rozmiarze 57)/rama 1020 gramów/widelec 425 gramów |
Cena | 5.299 Euro |