Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

Nowości produktowe

Rose Backroad z piastą Classified Powershift: Koniec przerzutki?

10 Luty 2021 by Floriana Nowaka

Nowości produktowe: Rose Backroad nie jest już nowicjuszem wśród rowerów szutrowych, ale najnowszy model niemieckiego producenta wciąż budzi niepokój. Winny jest niekoniecznie sam rower, a znacznie bardziej innowacyjny system przerzutek w piaście z Belgii, nazwany Powershift od Classified Cycling. Tutaj możesz bezprzewodowo sterować elektromechaniczną piastą przekładni przez Bluetooth, co pozbawia przednią przerzutkę prawa do istnienia niemal z dnia na dzień. Rose Bikes jest pierwszym niemieckim producentem, który zintegrował innowacyjną technologię przełączania piasty Classified Powershift.

Na pierwszy rzut oka najnowszy Rose Backroad przypomina model wprowadzony na rynek w 2020 roku Sprzęt Shimano GRX DI2. Backroad był w stanie przekonać dobrymi wszechstronnymi właściwościami, lekkim przyspieszeniem i wysokim komfortem jazdy, a w porównaniu z naszym ostatnim spotkaniem z jednym Różany tyłek ponownie podniósł poprzeczkę.

[konkretny blog=“122336″]


Tym razem nowy model nie koncentruje się na ramie ani na samym rowerze, ponieważ nic się tutaj nie zmieniło od zeszłego roku. Chodzi raczej o sprzęt, a dokładniej – o bardzo szczególny podzespół. Rose Bikes był pierwszym niemieckim producentem, który nawiązał współpracę z Classified Cycling i zainstalował elektromechaniczną piastę zębatą. Oznacza to, że po naciśnięciu przycisku przełożenie piasty zmienia się w przód iw tył w dwóch ustawieniach. Podobnie jak przednia przerzutka, tylko całkowicie zintegrowana z piastą - bez drugiej zębatki.
Sklasyfikowana piasta Powershift

to jest nieznane; jeśli prezentowana jest innowacja w napędzie, wzrok zawsze nieuchronnie wędruje na tylną przerzutkę, korbę, manetki. Ale tutaj na pierwszy rzut oka nie widać dużej zmiany w Backroad, ponieważ manetki są wciąż takie same. Wyraźnie widać, że nie ma przedniej przerzutki, ale to również nie jest rzadkością w dzisiejszych rowerach szutrowych i przez wielu jest uważane za dobre maniery na rowerze terenowym. Cechę szczególną można dostrzec dopiero po bliższym przyjrzeniu się, ponieważ końcówka osi przelotowej wygląda nieco inaczej, a piasta tylnego koła również ma nieco inny kształt. I to jest dokładnie tam, gdzie jest ukryty, piasta Powershift.

Sklasyfikowana piasta Powershift
Na końcu osi przelotowej nadruk Classified daje wyobrażenie o elektromechanicznej piaście przekładni Powershift.


Sklasyfikowana technologia zmiany przełożeń Powershift — jak działa zabójca przerzutek

Dobra, zacznijmy od faktów: nowa piasta Classified Powershift ma zastąpić przednią przerzutkę i zapewniać 2-krotne przełożenie ze wszystkimi zaletami 1-krotnego układu napędowego. Nowa technologia zmiany przełożeń nie tylko obiecuje czysty wygląd motocykla, ale powinna być również łatwa w utrzymaniu i użytkowaniu.

Firma stojąca za piastą przekładni Powershift

Cały system pochodzi od Classified Cycling, belgijskiej firmy zajmującej się technologią rowerową. Okrętem flagowym jest technologia Powershift, która jest również stosowana w najnowszym Rose Backroad. Classified opracowuje i produkuje wszystkie produkty, w tym piastę Powershift, w Belgii. Oprócz innowacyjnych piast oferta Classified obejmuje również kompletne zestawy kół z konfiguracją Powershift. Wszystkie produkty dostępne są u wybranych producentów rowerów, poprzez sieć certyfikowanych dealerów oraz w sklepie internetowym.

Funkcja sklasyfikowanej piasty przekładni Powershift

Cały system Classified Powershift: oś przelotowa z odbiornikiem, elektromechaniczny układ piasty i zębatka


Funkcjonalność piasty Classified Powershift jest w rzeczywistości dość prosta i szybko wyjaśniona. Aby móc zmieniać biegi bez przerzutki przedniej i móc korzystać z technologii Powershift, w kierownicy zamontowany jest nadajnik, który poprzez impuls przełączający wysyła sygnał Bluetooth do odbiornika na końcu osi przelotowej dźwignia zmiany biegów/hamulca. Po otrzymaniu sygnału piasta Classified Powershift zmienia dwa przełożenia, tworząc wirtualną małą tarczę. Kierowca nie odczuwa żadnej różnicy w stosunku do zwykłego procesu zmiany biegów, ponieważ sprytnie dostrojona elektromechaniczna piasta zębata działa jak zwykły układ napędowy. Ponieważ zmiana biegów odbywa się elektronicznie, a odbiornik i nadajnik naturalnie muszą być zasilane energią elektryczną, wymagane są akumulatory. Nadajnik w kierownicy jest zasilany standardową baterią guzikową, która powinna wytrzymać co najmniej rok. Baterię można wtedy wymienić bez zdejmowania taśmy z kierownicy. Akumulator w piaście tylnego koła jest ładowany przez micro-USB i powinien być w stanie obsłużyć ponad 10.000 XNUMX operacji przełączania po pełnym naładowaniu. Diody LED oraz nadajnik i odbiornik dostarczają aktualnych informacji o zbliżającym się zakończeniu ładowania. Nice: Hub wysyła również sygnał ANT+ i można go sparować z odpowiednimi komputerami rowerowymi. Jeśli chcesz, możesz również wyświetlić tutaj aktualne tłumaczenie.

Funkcja w skrócie:
  1. Dźwignia zmiany biegów lub satelitarny przycisk zmiany biegów uruchamia zmianę biegów i jest przymocowany do kierownicy.
  2. Inteligentna oś przelotowa odbiera bezprzewodowy sygnał zmiany biegów.
  3. Po odebraniu sygnału piasta Powershift przełącza między dwoma przełożeniami.
Sklasyfikowana piasta Powershift
Odbiornik piasty elektromechanicznej znajduje się bezpośrednio w osi przelotowej i w ten sposób steruje przełożeniem.

Technologia Powershift oferuje te zalety!

To tyle, jeśli chodzi o funkcję, ale oczywiście zastanawiasz się teraz, dlaczego w ogóle powinieneś przejść na piastę Powershift i jakie korzyści może zaoferować system poza prostym wyglądem.



Nawet jeśli system radzi sobie z tylko jedną tarczą i bez przedniej przerzutki, nadal możesz korzystać z 22 biegów dzięki piaście. Z jednej strony oznacza to małe przełożenia do precyzyjnej regulacji podczas jazdy oraz duży zakres do szerokiego zakresu zastosowań dzięki przełożeniu 451 procent. Według producenta szybkość przełączania jest niezwykle wysoka i wynosi 150 milisekund. Do tego dochodzi oszczędność masy przedniej przerzutki lub drugiej tarczy, która nie jest nawet zdalnie kompensowana przez ciężar piasty. Grupa przełączników elektromechanicznych obiecuje również szybkie i precyzyjne procesy przełączania przy pełnym obciążeniu do 1000 watów, a także działa z wydajnością 99 procent prawie bez strat. Wygląda więc na to, że piasta Classified Powershift łączy w sobie to, co najlepsze z obu światów (1x i 2x) i może wkrótce stać się prawdziwym konkurentem dla Shimano, Campagnolo i Sram.

Szczegóły techniczne: proporcje, waga i gradacja

Ale jak to właściwie wypada w porównaniu z tradycyjnym dyskiem? W tym kontekście używamy układu napędowego Shimano GRX 2×11 z tarczami 48/31 z przodu i kasetą R8000 11-32 jako punktem odniesienia. Ta kombinacja oferuje 450% przepustowości, a dzięki blisko rozmieszczonej kasecie przyjemnie wąskie stopnie przełożeń. Z 451%, piasta Classified Powershift oferuje nieco większy zakres, ale częściowo kupuje to dzięki szerszej kasecie z podziałką (11-34). Dzięki wewnętrznemu przełożeniu piasty zębatej na 0,686 otrzymujesz „wirtualny” mały pierścień z 48 zębami, gdy używasz tarczy 33. Konkretnie oznacza to: Piaście Powershift stopnie przełożeń są nieco większe - oszczędza to przednią przerzutkę. Rose polega na lemieszu 46 w Backroad x Classified Powershift, który jest następnie wspierany przez wirtualny lemiesz 32.



Ze względu na specjalną konstrukcję do pracy niezbędna jest specjalna kaseta Powershift. Wariant 11-34 zainstalowany przez Rose ma nieco specyficzną gradację (11-12-13-14-15-17-19-21-24-28-34) w porównaniu z konkurencją. Chociaż skoki biegów są bardzo małe przy wysokim współczynniku przesunięcia, stają się coraz większe wraz ze spadkiem przesunięcia. Jednym z powodów tego może być mało istotne przekrzywienie łańcucha spowodowane pominięciem drugiej tarczy. Dzięki systemowi Powershift możliwa jest zatem bezproblemowa jazda „duża/duża” lub „mała/mała” – bez poświęcania jakości lub wydajności zmiany biegów. Osoby, które często jeżdżą, być może będą musiały się do tego trochę przyzwyczaić. Skoro mowa o częstych kierowcach: Kaseta jest w całości wykonana ze stali i dlatego powinna charakteryzować się dobrą wytrzymałością - nie bez znaczenia, bo nowa kaseta kosztuje 175 euro. Oprócz wariantu 11-34, Powershift oferuje również kasety z 11-27, 11-30 i 11-32.

A co z wagą? Jeśli użyjesz Rose Backroad z GRX Di2 2×11, który jest identycznie wyposażony, z wyjątkiem przedniej przerzutki i korby, dla porównania, waga pozostaje niezmieniona poza kilkoma gramami według Classified.

Nowa przekładnia Powershift Rose Backroad X Classified

Rose na początku współpracy zaoferuje technologię Powershift w modelu Backroad. Poza systemem przerzutek (piasta, kaseta i korba) odpowiada to wariantowi wyposażenia z GRX Di2 2×11. Jeśli chodzi o cenę, trzeba jednak sięgnąć znacznie głębiej do kieszeni w poszukiwaniu innowacyjnych przełożeń w piaście: 3.599 euro za wariant GRX Di2 jest rekompensowane 5.299 euro z Classified Powershift.



Sklasyfikowana piasta Powershift
Tak wygląda nowy Rose Backroad X Classified z innowacyjną technologią Powershift.
wirnikiTrzydzieści dysków Rose R
oponaContinental Terra Speed ​​​​700x40c
korbaWirnik Aldhu 46T
koło zębateSklasyfikowane 11-34T
LenkerRitchey WCS Butano
trzonPlac Róż
siodłoRóżana edycja Selle Italia
sztycaKształt róży D
Waga 8,6 kg (w rozmiarze 57)/rama 1020 gramów/widelec 425 gramów
Cena5.299 Euro

SIEĆ: Rosebikes.de/backroad_classified



tagi:Sklasyfikowana piasta Powershiftpiasta koła zębategorower szutrowyAktualnościPowershiftRóżaRÓŻOWA DrogaSchaltung

O Floriana Nowaka

Florian Nowak to zawodowy kolarz na poziomie EuropeTour, który brał udział w wielu międzynarodowych wyścigach. Na mistrzostwach Niemiec w 2017 roku był najlepszym zawodowcem spoza WorldTour, zajmując 7. miejsce i dzięki temu mógł rekomendować się na Tour de L'Avenir i Mistrzostwa Świata. Ale nie tylko czuje się komfortowo na motocyklu wyścigowym, ale zawsze pociąga go również teren terenowy. Oprócz sportu pracuje na swoim drugim filarze i ukończył studia z zarządzania biznesem na LMU w Monachium.

Healy Tour de France

Tour de France nr 6: Healy wygrywa po 43 kilometrach solo

Dyskretnie i stylowo przez miasto: Pegasus Versario EVO

Zmieniony E-Hardtail dla wszechstronnego zastosowania: BYKI Copperhead EVO 29

Magura Louise Elite

Recenzja Magura Louise Elite: Jaki jest punkt odniesienia dla stosunku ceny do jakości w średniej klasie rowerów elektrycznych E-MTB?

Prognoza Tour de France

Zapowiedź Tour de France nr 6: Ciągły wzrost i spadek

Evenepoel Tour de France

Tour de France nr 5: Evenepoel pewnie wygrywa jazdę na czas

Zrób miejsce na większy komfort: Troy Lee projektuje ochraniacze na kolana na scenę

Evenepoel Criterium du Dauphine

Zapowiedź Tour de France nr 5: Kto wygra jazdę na czas w Caen?

Tour de France Pogacar

Zapowiedź Tour de France nr 4: Pogacar chce zemsty w Rouen

Lepszy Tour de France

Tour de France nr 3: Merlier wygrywa po chaosie spowodowanym wypadkiem na spokojnym etapie

Lustro S-Works Power Evo: Komfort spotyka się z wydajnością

Atera Forza M: Wygraj bagażnik na rower, aby przeżyć więcej przygód

Tour de France Philipsena

Zapowiedź Tour de France nr 3: Masowy sprint w Dunkierce

Van der Poel Tour de France

Tour de France nr 2: Mathieu van der Poel pokonał Tadeja Pogacara

Related Stories

  • Nowości produktowe: Nowości produktowe: Rose Backroad 2019 – Gravelbike i Cyclecrosser
  • Simplon GRID :eLight i GRID 365 :eLight: Uniwersalne rowery elektryczne typu gravel z Austrii
  • Nowy Cervélo Áspero 5: Nowy poziom wyścigów szutrowych?!
  • Tytan „Monster-Żwir” z Lasu Bawarskiego: Kanapka Vanwoida
  • Nowa Cube Nuroad 2025 w teście: Lekkość spotyka się z wszechstronnością
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH