Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

Nowości produktowe

Nowości produktowe: Building Story Pomarańczowy etap 6: Obwód, elementy pudełka

30 lipiec 2018 by Christian Etl

Historia budowy roweru: Napęd, manetka, przerzutka tylna, kaseta. Jak w Część pierwsza już wyjaśnione, staramy się zbudować rower „Made in Europe”. Naprawdę nie mogę tego zrobić z obwodem. Rohloff i Pinion nie pasują do motocykla ani koncepcji. Aby było ekscytująco, zdecydowałem się użyć części z Box Components. Części skrzynek też pochodzą z Dalekiego Wschodu, ale nie od jednego z branżowych gigantów.

Jak już wspomniano, nie made in Germany, ale przynajmniej od „małego” producenta, a tym samym wkład w różnorodność na rynku. Z ideowego punktu widzenia wiele rzeczy zrobiłem dobrze, ale nie ukrywam, że nadal nie byłem zadowolony ze swojej decyzji. Obwód Box Components – zainstalowałem manetkę, kasetę i tylną przerzutkę – był przekonujący w dwóch trzecich. Trzeci to totalna porażka. Więcej o tym później.



Obwód komponentów pudełka - fakty

https://www.youtube.com/watch?v=d4wKveX3uz4

Elementy pudełka Jedna przerzutka tylna: 11-rzędowa przerzutka tylna jest kompatybilna z 11-rzędowymi manetkami Box i Shimano. Tak zwana technologia „Cam Clutch” ma na celu zminimalizowanie ruchów klatki, a tym samym uderzenia łańcucha. Dzięki technologii „Pivot Tech” przerzutka tylna powinna cofać się w przypadku kontaktu z przeszkodami. Ma to na celu zapobieżenie uszkodzeniu samej przerzutki lub haka przerzutki. Waga to około 270 gramów, a cena to około 180 euro.

Pudełko Jedna przerzutka tylna z zewnątrz
Box One Przerzutka tylna od środka


Elementy skrzyni Jedna dźwignia zmiany biegów: Dźwignia jest wyposażona w technologię „push-push”. Masz tylko jedną dźwignię, którą można przesunąć do przodu jak zwykłą dźwignię kciuka, aby przełączyć na lżejsze przełożenia lub w kierunku środka kierownicy, aby przełączyć na cięższe przełożenia. Za pomocą jednej operacji można zredukować do czterech biegów. Waga aluminiowo-plastikowej dźwigni wraz z aluminiowym zaciskiem to ok. 120 g. Cena ok. 100 euro. Manetka jest kompatybilna ze wszystkimi 11-rzędowymi przerzutkami tylnymi BOX i Shimano.

Pudełko Jedna dźwignia zmiany biegów od dołu
Pudełko Jedna dźwignia zmiany biegów od góry

Elementy pudełka Dwie kasety: Kaseta pasuje do wolnobiegów Shimano, oferuje zakres przełożeń 11 procent przy 46-418 zębach, a zatem jest na tym samym poziomie co 11-biegowa grupa Sram, która wynosi 420 procent. Jest stosunkowo ciężki i waży 480 gramów. Cena około 120 euro jest trochę za wysoka jak na to. Wizualnie i stylistycznie kaseta mocno przypomina odpowiednika SunRace.



Pudełko Dwie kasety od tyłu
Pudełko Dwie kasety zdemontowane

Przesuwanie się elementów pudełka — na szlaku

Części skrzyni biegów z serii One nie są już dostępne, spędziły dobry rok w naszych rowerach. Dźwignia zmiany biegów jest teraz oferowana w innym wykonaniu, jest wyposażona w dwie dźwignie, technologia „push-push” jest passe. Tylne przerzutki są teraz wyposażone w kute górne ogniwo równoległoboku i zmienione sprzęgło. Twórcy nie zostawiają społeczności MTB na pastwę losu i obiecują odpowiednie rozwiązania nawet w przypadku problemów.

Box Components reklamuje dobrą obsługę



Uważam, że przejście na tradycyjną dźwignię zmiany biegów jest wstydem, ponieważ po pewnym przyzwyczajeniu się do niej, Box Components Shifter wyrósł na mnie. Podoba mi się mechanizm zmiany biegów i prawdopodobnie doprowadzę go do samego końca. Kaseta spełnia swoje zadanie bez żadnych nieprawidłowości, jakość zmiany biegów jest bez zarzutu. Tylko tylna przerzutka działała mi na nerwy. Efekt „sprzęgła krzywkowego” jest prawie niezauważalny. Ponadto faktem było, że dwie tylne przerzutki zaczęły się luzować i grzechotały w krótkim czasie.

Łańcuch leci dziko, „Cam Clutch” nie może go ujarzmić, więc przerzutki tylne są teraz wyposażone w sprzęgło Tri-Pack™ Limited Slip Clutch

Nasze problemy z trwałością nie były odosobnione, a Box Components wprowadził ulepszenia: przerzutka tylna została zmieniona w kilku miejscach. Tymczasem tylna przerzutka Shimano XT wykonuje swoją pracę na naszym rowerze z absolutną pewnością. Jak już wspomniano, nie ma co narzekać ani na manetkę, ani na kasetę. Dodatkowa waga kasety specjalnie mi nie przeszkadza, ale czasami życzyłbym sobie większego zakresu przekładu.



Dźwignia zmiany biegów jest świetna, małym mankamentem jest to, że nie z każdą dźwignią hamulca współgra idealnie, nie zawsze można znaleźć idealne ustawienie. Ale dzieje się tak również w przypadku innych kombinacji dźwigni zmiany biegów i hamulca. Dopiero okaże się, czy przerzutka tylna Box Components będzie bardziej wytrzymała w przyszłości. Przede wszystkim przydałoby się też mocniejsze wytłumienie klatki...

Przerzutka Box One w akcji

Sieć

https://www.boxcomponents.com/



tagi:11-krotniebbopomarańczowySkrzynkaelementy BOXCasetteskładnikiPrzerzutkakasetajeden poOneBydźwignia zmiany biegówSchaltungprzerzutka tylna

O Christian Etl

Christian Ettl jest mistrzem mechaniki rowerowej i projektantem mediów. Był redaktorem naczelnym Fahrrad News. Jego serce bije dla skomplikowanych zagadnień technicznych związanych z rowerami. Woli jednodniowe wycieczki po żwirowni lub dobre zjazdy, także w bike parku.

Dyskretnie i stylowo przez miasto: Pegasus Versario EVO

Zmieniony E-Hardtail dla wszechstronnego zastosowania: BYKI Copperhead EVO 29

Magura Louise Elite

Recenzja Magura Louise Elite: Jaki jest punkt odniesienia dla stosunku ceny do jakości w średniej klasie rowerów elektrycznych E-MTB?

Prognoza Tour de France

Zapowiedź Tour de France nr 6: Ciągły wzrost i spadek

Evenepoel Tour de France

Tour de France nr 5: Evenepoel pewnie wygrywa jazdę na czas

Zrób miejsce na większy komfort: Troy Lee projektuje ochraniacze na kolana na scenę

Evenepoel Criterium du Dauphine

Zapowiedź Tour de France nr 5: Kto wygra jazdę na czas w Caen?

Pogacar Tour de France

Tour de France nr 4: Pogacar świętuje swoje 100. zwycięstwo w karierze zawodowej

Lepszy Tour de France

Tour de France nr 3: Merlier wygrywa po chaosie spowodowanym wypadkiem na spokojnym etapie

Lustro S-Works Power Evo: Komfort spotyka się z wydajnością

Atera Forza M: Wygraj bagażnik na rower, aby przeżyć więcej przygód

Tour de France Philipsena

Zapowiedź Tour de France nr 3: Masowy sprint w Dunkierce

Van der Poel Tour de France

Tour de France nr 2: Mathieu van der Poel pokonał Tadeja Pogacara

Zapowiedź 2025. etapu Tour de France 2

Zapowiedź Tour de France nr 2: Czy Pogacar już zaatakuje?

Related Stories

  • Nowości produktowe: Historia budowy Orange Stage 6: Łańcuch, Connex 11SB, Made in Germany
  • Sram Eagle 90 w pierwszym teście: Mechaniczne, tanie, dobre?
  • Przekładnia Sram Eagle: Krok w tył - dwa do przodu?
  • Shimano XT Di2 i kije Di2: Nowe obwody elektryczne wyłącznie do rowerów elektrycznych
  • Tektro ED9: Nowy 9-biegowy system zmiany przełożeń E-Drive zmniejsza zużycie
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH