Nowości produktowe: Jako tradycyjny producent BMX, amerykańscy Amerykanie z Haro są nieodłączną częścią krajobrazu jednośladów od czterech dekad. Fakt, że wielu nie zna jeszcze nazwy Haro, wynika z tego, że dopiero niedawno odważyli się wyjść z niszy BMX i teraz mają w swojej ofercie wiele rowerów górskich i elektrycznych rowerów górskich. W szczególności przyjrzeliśmy się bliżej E-MTB firmy Haro.
Chociaż Haro nie może (jeszcze) całkiem nadążyć za dużymi, uznanymi gigantami rowerowymi pod względem wyboru i różnorodności modeli, nadal obejmujesz szerokie spektrum z garstką modeli i możesz zainspirować przyjaciół niedrogich rowerów, jak również tych, którzy mają wysokie wymagania.
https://www.velomotion.de/2018/04/haro-bikes/
Haro ma w swoim programie na rok 2018 łącznie sześć E-MTB na trzech platformach. Trail hardtail Subvert I/O dołącza do topowego modelu Shift Plus I/O z pełnym zawieszeniem, podczas gdy Double Peak I/O jest bardziej zorientowany na wycieczki. Wszystkie rowery E-MTB firmy Haro mają wspólny silnik Shimano: oprócz turystycznego hardtaila Double Peak I/O, w którym napęd zapewnia silnik E-6000, wszystkie są wyposażone w sportowy E-8000.
We/wy Haro Shift Plus
Shift Plus I/O jest liderem Haro E-MTB 2018 i jest jedynym e-rowerem górskim z pełnym zawieszeniem w obecnym portfolio Amerykanów. Ze 150 mm z przodu i 140 mm z tyłu, znajduje się w środkowym zakresie skoku sprężyny; wystarczające rezerwy na wymagający teren, ale nie aż tak duże, abyś miał wrażenie, że siedzisz na wysłużonej sofie.
Szerokie opony plus oraz konsekwentnie solidne i trwałe wyposażenie również dobrze pasują do koncepcji wszechstronnego pojazdu terenowego - co nawiasem mówiąc dotyczy wszystkich trzech wariantów wyposażenia. Shift Plus I/O 9 i Shift Plus I/O 7 różnią się tylko zmianą biegów – topowy model ma elektroniczny Di2, wersja mechaniczna jest wystarczająca, oszczędzasz 500 euro. W przeciwnym razie za 3.999 lub 3.499 euro otrzymasz zawieszenie RockShox z nowym Revelation z przodu i sprawdzonym Monarch z tyłu. Zgodnie z uniwersalnym charakterem wszystkie warianty wyposażone są również w szerokie opony plus.
Geometria we/wy Haro Shift Plus
XS | S | M | L | XL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 368 | 406 | 457 | 520 | 559 |
Pozioma rura górna (w mm) | 570 | 585 | 615 | 630 | 640 |
główka ramy (w mm) | 100 | 110 | 120 | 130 | 140 |
tylny trójkąt (w mm) | 457 | 457 | 457 | 457 | 457 |
Rozstaw osi (w mm) | 1164 | 1182 | 1213 | 1229 | 1245 |
Kąt skrętu (w °) | 67 | 67 | 67 | 67 | 67 |
Kąt siedziska (w °) | 73 | 73 | 73 | 73 | 73 |
Zasięg (mm) | 413 | 427 | 456 | 463 | 476 |
Stosy (mm) | 598 | 607 | 613 | 626 | 635 |
We/wy Haro Shift Plus 9
widelec amortyzowany: RockShox Revelation RC 150 mm
Niemy: RockShox Monarch RL
Okrążenie: ShimanoXTDi2
hamulce: Shimano SLX M7000
Cena: € 4.999
We/wy Haro Shift Plus 7
widelec amortyzowany: RockShox Revelation RC 150 mm
Niemy: RockShox Monarch RL
Okrążenie: ShimanoXT
hamulce: Shimano SLX M7000
Cena: € 4.499
We/wy Haro Shift Plus 5
widelec amortyzowany: Suntour Aion Boost 140 mm
Niemy: RockShox Monarch R
Okrążenie: Shimano Deore M6000
hamulce: SHIMANO M396
Cena: € 3.999
Dzięki Shift Plus I/O 7 mogliśmy przetestować jeden z E-MTB Haro 2018 pod mikroskopem – możesz przeczytać, co mieliśmy do powiedzenia na temat roweru w odpowiednim teście:
https://www.velomotion.de/2018/04/haro-shift-i-o-7-test-potentes-e-mtb-von-der-bmx-brand/
Haro Subvert we/wy
Ci, którzy mogą obejść się bez tylnego zawieszenia, ale nadal nie odstraszają ich wypady na szlaki, mogą mieć oko na Subvert I/O. Tutaj otrzymujesz 130 lub 120 mm skoku sprężyny z przodu i sprzęt, który jest w pełni gotowy do jazdy po szlakach: oprócz regulowanej sztycy w topowym modelu obejmuje to również szerokie opony plus i solidny osprzęt. Geometria pokazuje również, że Subvert nie jest oswojonym e-rowerem turystycznym, ale stworzonym do „prawdziwego” terenu. Kąt skrętu jest umiarkowanie luźny, a przekrok niski.
Geometria we/wy Haro Subvert
XS | S | M | L | XL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 368 | 406 | 457 | 520 | 559 |
Pozioma rura górna (w mm) | 565 | 585 | 615 | 630 | 640 |
główka ramy (w mm) | 100 | 100 | 110 | 120 | 130 |
tylny trójkąt (w mm) | 465 | 465 | 465 | 465 | 465 |
Rozstaw osi (w mm) | 1121 | 1135 | 1172 | 1188 | 1204 |
Kąt skrętu (w °) | 67.5 | 68 | 68 | 68 | 68 |
Kąt siedziska (w °) | 74 | 74 | 74 | 74 | 74 |
Zasięg (mm) | 371 | 390 | 423 | 435 | 447 |
Stosy (mm) | 627 | 630 | 639 | 648 | 658 |
Haro Subvert We/Wy 9
widelec amortyzowany: RockShox Revelation RC 29″ 130mm
Okrążenie: ShimanoXTDi2
hamulce: Shimano SLX M7000
Cena: € 3.999
Haro Subvert We/Wy 5
widelec amortyzowany: Suntour Raidon 29 120mm
Okrążenie: Shimano Deore M6000
hamulce: SHIMANO M396
Cena: € 3.199
We/wy Haro Double Peak
Każdy, kto chciałby mieć e-rower terenowy, ale zwykle porusza się po mniej lub bardziej utwardzonych ścieżkach, nie potrzebuje 120 mm skoku sprężyny i zdecydowanie woli wygodniejszą geometrię: Haro ma w swojej ofercie Double Peak I/O właśnie w tym celu ten z ogólnie rzecz biorąc, tym bardziej funkcjonalnym sprzętem naprawdę potrafi przekonać pod względem ceny. Jest to również jedyny E-MTB w gamie wyposażony w silnik E-6000 firmy Shimano, który poskramia dotyk niż E-8000.
widelec amortyzowany: Suntour XCM 32 100 mm
Okrążenie: Shimano Deore M6000
hamulce: SHIMANO M365
Cena: € 2.499
Każdy, kto chciałby sprawdzić lub przetestować jeden z rowerów Haro, może to zrobić w jednym z dwóch specjalnie w tym celu utworzonych centrów testowych E-MTB. Oprócz flagowego sklepu i centrum testowego w Bielefeld oraz centrów testowych w Maikammer/Palatynat i Meckenheim/Nadrenia wkrótce zostaną otwarte centra testowe Halde Hohewart/Ruhrgebiet, Harburger Berge/Hamburg, Forchheim/Szwajcaria Frankońska i Rabenberg/Erzgebirge. Ponadto wszystkie rowery Haro są dostępne we własnym sklepie internetowym www.harobikes.de dostępne.
Schreibe einen Kommentar