Nowości produktowe: Diamant produkuje rowery w okolicach Chemnitz od końca XIX wieku. Droga do teraźniejszości była udana, ale nie zawsze łatwa. Rowery Diamant 19 pokazują wyraźnie – mimo nowoczesnej orientacji nie zapomina się o korzeniach.
Diamant Bikes 2018: 133 lata historii
W 1884 r. ślusarz Friedrich Nevoigt stracił pracę w przemyśle dziewiarskim w Chemnitz. Nikt by się nie spodziewał, że to wydarzenie stanie się kamieniem węgielnym dla jednego z odnoszących największe sukcesy producentów rowerów w historii Niemiec – zwłaszcza, że rowery były wówczas jeszcze dalekie od swojej obecnej popularności. Ale wracając do Friedricha Nevoigta: po utracie pracy zaczął pracować na własny rachunek i produkował płytki drukowane dla przemysłu pończoszniczego. Biznes szedł dobrze - tak dobrze, że niecały rok po jego założeniu w 1885 roku dołączył do niego brat Friedricha, Wilhlem.
Prawie dziesięć lat później - w 1895 roku - wyprodukowano pierwszy rower Diamant. Potem pojawiły się liczne innowacje Diamant: Należą do nich łańcuch rolkowy, który był prototypem naszego obecnego łańcucha rowerowego, hamulec nożny i zawór bezpieczeństwa. Droga do 2018 roku była jednak długa i nie zawsze łatwa. Pomiędzy dwoma wojnami światowymi, trudnymi latami rządów sowieckich i zjednoczenia. Miła ciekawostka z długiej historii wschodnioniemieckiego producenta tradycyjnych: najdroższy rower Diamant, jaki kiedykolwiek wyprodukowano, kosztował aż 2,5 miliona marek niemieckich. Było to jednak spowodowane ekstremalną inflacją w 1923 roku.
Po zakończeniu II wojny światowej produkcja kół Diamant w NRD mogła być kontynuowana pod parasolem radzieckiej firmy Awtovelo AG. W ciągu następnych kilku lat firma została znacznie zmodernizowana: umożliwiono wielobarwne lakierowanie i wprowadzono również produkcję na linii montażowej. Koła były również eksportowane do Niemiec Zachodnich pod nazwą Diadem. W ciągu tych lat Diamant święcił również swoje największe sukcesy jako dostawca i sponsor w kolarstwie i sportach popularnych. W 1955 roku Gustav „Täve” Schur wygrał międzynarodowy Friedensfahrt, a trzy lata później szosowe Mistrzostwa Świata amatorów kolarstwa we Francji. Do 1989 roku Diamant był nadal aktywny jako dostawca kolarstwa.
Po upadku muru berlińskiego i dziesięcioleciach rządów NRD, potrzebni byli nowi finansiści, aby uratować tradycyjnego producenta. Zostało to znalezione w Villiger Söhne GmbH ze Szwajcarii. W 1992 roku wraz z tzw. Cityblitzem wprowadzono na rynek jeden z pierwszych e-rowerów w historii rowerów – w tamtym czasie był to oczywiście produkt absolutnie niszowy. W 2002 roku, dziesięć lat po przejęciu, Villiger wycofał się z upadającego wówczas rynku rowerowego – Tradycyjny amerykański producent Trek przejął Diamant i kontynuuje działalność do dziś w pierwotnej siedzibie firmy w Hartmannsdorf.
Rowery Diamant 2018: Gama modeli
Około 300 osób nadal pracuje w Hartmannsdorf. Tutaj dostarczane ramy są ręcznie malowane, klejone i montowane. Na przykład w roku modelowym 2018 zostanie wyprodukowanych aż 41 różnych modeli, w tym 17 e-rowerów. Z każdego z nich są dumni i nic nie wskazuje na to, że ufają swojej jakości bardziej niż 40 (!) letnia gwarancja, której udzielają na własne ramy i widelce.
Gama modeli jest szeroka, ale wyraźnie koncentruje się na obszarach trekkingowych, miejskich, turystycznych i miejskich. Nawet jeśli na próżno szukać dedykowanego sprzętu sportowego, takiego jak rowery górskie czy rowery wyścigowe, w tegorocznej ofercie modeli takich jak Zouma+ i Elan nadal znajdziesz przyzwoitą szczyptę sportowego charakteru.
Ogromną zaletą gamy modeli jest wybór różnych kształtów ramy dla każdego roweru, niezależnie od tego, czy jest to e-rower, czy bez silnika. Masz do wyboru pełną gamę rowerów, od bardzo klasycznej przesiadki, przez ramę trapezową po klasyczną ramę w kształcie diamentu. Oczywiście większość rowerów występuje również w co najmniej dwóch różnych konfiguracjach.
Rowery elektryczne Diamant 2018
W 20 roku pojawi się prawie 2018 e-rowerów Diamant – choć różnią się wyglądem, orientacją i ceną, mają jedną wspólną cechę: wszystkie są wyposażone w silnik Bosch. Od podstawowego modelu Active Line po napęd MTB Performance CX i S-Pedelec Motor Performance 45, zainstalowana jest cała gama silników od specjalisty od napędów z południowych Niemiec.
Sam Diamant dzieli swoją ofertę e-rowerów na dwie kategorie Sport i Komfort. Pierwszy obejmuje S-Pedelec 825+, elegancki rower miejski Zouma+ i Elan+. W kategorii komfortu na przykład klasyczny step-through Achat+ lub Caferacer Juna+. W tym momencie nazewnictwo wydaje się jasne: rowery elektryczne Diamant można rozpoznać po przyrostku „+”.
Diamentowy Elan+
Elan+ to sportowy, wszechstronny pojazd elektryczny firmy Diamant. Lekka aluminiowa rama, amortyzowany widelec, 10- i 11-biegowa przerzutka spotykają się z wyposażeniem w pełni nadającym się do codziennego użytku, w tym bagażnikiem i błotnikami oraz wytrzymałymi akumulatorami 500 Wh.
Diamentowa Juna+
Kto powiedział, że rower elektryczny nie może być stylowy? Diamant Juna+ jest dobrym dowodem na coś przeciwnego! Dzięki połączeniu nowoczesnego Caferacera i klasycznego holenderskiego motocykla oraz odpowiednio modnych kolorów z dopasowanymi skórzanymi aplikacjami, z pewnością przyciągnie jedno lub drugie ciekawskie spojrzenie. Jednak dzięki paskom typu lowrider z przodu nadaje się również w pełni do codziennego użytku i na zakupy. Oświetlenie i błotniki zgodne z StVZO są oczywiście częścią wyposażenia.
Diamentowa Zouma+
Zouma+ to nowoczesny rower dojeżdżający do pracy w e-portfolio Diamant 2018. Konstrukcja z częściowo zintegrowanym akumulatorem jest niezwykle udana, a mocny wygląd w połączeniu z karbonowym widelcem robi wrażenie. Dzięki szerokim oponom mimo braku zawieszenia poradzisz sobie również po złych ścieżkach rowerowych - tym bardziej, że Zouma+ występuje również jako S-Pedelec z prędkością do 45 km/h.
Przegląd wszystkich rowerów elektrycznych Diamant 2018
Zastosowanie: Trekking / miejski / szybki pedelek
Kształty ramek: diamentowa rama
Napędy: Bosch PerformanceSpeed
Cena: € 3.799
Zastosowanie: Miasto / życie codzienne
Kształty ramek: przejście
Napędy: Bosch Active/Active Plus
Cena: od € 2.099
Zastosowanie: Trekking / zwiedzanie
Kształty ramek: Rama w kształcie rombu / trapezu / przejście
Napędy: Wydajność Boscha
Cena: od € 2.799
Zastosowanie: Miasto / życie codzienne
Kształty ramek: Caferacer
Napędy: Bosch ActivePlus
Cena: od € 2.499
Zastosowanie: Trekking / Życie codzienne
Kształty ramek: Diamentowa rama / przejście
Napędy: Bosch Performance Active Plus
Cena: od € 3.399
Zastosowanie: Trekking / Na co dzień / Miasto
Kształty ramek: Rama trapezowa / przejście
Napędy: Bosch Active / Bosch Active Plus
Cena: od € 1.899
Zastosowanie: Turystyka / Na co dzień
Kształty ramek: Diamentowa rama / przejście
Napędy: Bosch ActivePlus
Cena: od € 3.299
Rowery Diamant 2018
Pomimo trwającego boomu na e-rowery, a także w czasach, gdy inni producenci są w pełni oddani karcie elektrycznej, Diamant pozostaje wierny klasycznym rowerom bez silnika i tym samym oferuje duży wybór również tym, którzy na przykład nie wydać 1.000 € na rower, chcesz oddać rower.
Diamant 133
Spośród wielu modeli szczególnie wyróżnia się model 133, który nawiązuje do 133-letniej historii firmy i jest stylowym miejskim wyścigowcem. Rower bazuje na motywie English Racing i – jak każdy z corocznych modeli jubileuszowych – jest dostępny tylko w limitowanej liczbie.
Diamant 885
885 to purystyczny speedster do miasta i codziennego życia, który pomimo skromnego wyglądu nie musi rezygnować z komfortu pełnego wyposażenia. Rower jest dostępny zarówno z ramą diamentową, jak i trapezową – obie wykonane z aluminium. Dodatki o wyglądzie skóry i opony o wyglądzie skinwall nadają Diamantowi 885 lekki akcent retro, który dobrze komponuje się z minimalistycznym wyglądem zewnętrznym.
diamentowy topaz
Topas to chyba najbardziej stylowy rower z gamy Diamant 2018. Dzięki charakterystycznemu kształtowi łabędziej szyi przyjemnie wyróżnia się na tle większości podobnych motocykli i łączy w sobie lekki styl retro z tradycyjnymi holenderskimi rowerami i nowoczesnym wyposażeniem.
Wszystkie rowery Diamant 2018 w skrócie
Zastosowanie: Miejskie / Miejskie / Na co dzień
Kształty ramek: Rama w kształcie rombu / trapezu
Cena: € 999
Zastosowanie: Miejskie / turystyczne
Kształty ramek: Diamentowa rama / przejście
Cena: € 799
Zastosowanie: Miejskie / turystyczne
Kształty ramek: Rama w kształcie rombu / trapezu / przejście
Cena: € 999
Zastosowanie: Trekking / zwiedzanie
Kształty ramek: Rama w kształcie rombu / trapezu / przejście
Cena: od € 699
Zastosowanie: Trekking / zwiedzanie
Kształty ramek: Rama w kształcie rombu / trapezu / przejście
Cena: od € 599
Zastosowanie: Miasto / Urban
Kształty ramek: Diamentowa rama / przejście
Cena: od € 699
Zastosowanie: Trekking / zwiedzanie
Kształty ramek: Rama w kształcie rombu / trapezu
Cena: € 849
Schreibe einen Kommentar