Nowości produktowe: Z Kanion Lux CF 2018 pyta Producent z Koblencji przedstawia swoją nową broń Cross Country - odpowiednik hardtaila XC z pełnym zawieszeniem Przekrocz CF otrzymuje nową, rekordowo lekką ramę z mnóstwem sprytnych detali.
Chyba nie ma dyscypliny MTB, która przeszła tak wiele i głębokich zmian w ostatnich latach jak biegi przełajowe. Spektrum, które zabierasz za kierownicę, rozciąga się od wyczerpujących, godzinnych etapów pod palącym południowoafrykańskim słońcem na Cape Epic, po krótkie, brutalne i techniczne okrążenia, takie jak trasa Pucharu Świata w Nove Mesto lub w Albstadt.
Ta szeroka gama nie tylko wymaga od kierowców dużej elastyczności, ale także wymaga zgodności w wybranym materiale. Nic więc dziwnego, że w swoim nowym Lux CF Canyon całkowicie pogrzebał odnoszący sukcesy, ale nieco przestarzały poprzedni model i zamiast tego polega na ramie, która została przeprojektowana od A do Z.
Canyon Lux CF 2018: nowe ramy o rekordowej wadze
W cross country bardziej niż w jakiejkolwiek innej dyscyplinie kolarstwa górskiego liczy się wydajność – można to osiągnąć przede wszystkim dzięki możliwie najniższej wadze. Dlatego przy opracowywaniu nowej ramy postawiono warunek, aby waga łącznie z amortyzatorem nie przekraczała docelowo 2 kg. Karbon jako jedyny materiał ramy został wybrany od samego początku i to nie tylko z tego powodu. Jednakże, podobnie jak w przypadku większości innych rowerów Canyon, podjęto decyzję o zaoferowaniu dla modelu Lux dwóch różnych ram z włókna węglowego: wersji CF SL dla hobbystów, którym nie zależy na ostatnim gramie, oraz superlekkiej wersji CF SLX dla ambitnych kolarzy .
Porozmawiajmy o samych liczbach na samym początku: w rozmiarze M rama CF SLX waży tylko 1.662 g. Wariant CF SL jest prawie 1.852 g cięższy i waży 200 g. To sprawia, że rama CF SLX jest jedną z najlżejszych, jakie można obecnie kupić w tej okolicy, a nawet nieco cięższa wersja nadal dobrze gra na koncercie dużych. Taka waga jest możliwa dzięki optymalizacji przeprowadzonej do ostatniego włókna, a także dzięki nowemu tylnemu trójkątowi, o którym za chwilę.
Jeśli chodzi o układy karbonowe, Canyon może teraz czerpać z niezwykle bogatego doświadczenia w terenie i na drodze. Dzięki temu możliwe jest różnicowanie rodzaju włókien, orientacji i liczby warstw w całej ramie — wystarczy, aby uzyskać mocną, sprężystą ramę, która jest wzmocniona tam, gdzie jest to potrzebne, ale zmniejsza wagę tam, gdzie jest potrzebna, nie byłaby niepotrzebnym balastem. W procesie rozwoju pomagał również wewnętrzny tomograf komputerowy, za pomocą którego regularnie sprawdzano prototypowe ramy w celu zidentyfikowania i przeanalizowania wszelkich uszkodzeń.
W porównaniu z poprzednikiem, w tylnym trójkącie można było zaoszczędzić dużo masy: na przykład cały drążek amortyzatora jest tylko nieco ponad połowę lżejszy niż w dobrze znanym modelu Lux. Jest to możliwe dzięki leżący amortyzator i wyjątkowo kompaktowy wahacz, na którym można zaoszczędzić dużo materiału. Na przykład połączenie amortyzatora pokazuje, że zoptymalizowano je do ostatniego szczegółu, dzięki czemu czasami można zrezygnować z łożysk kulkowych i zamiast nich zastosować znacznie lżejsze łożyska ślizgowe.
Jednak fani Canyona prawdopodobnie na pierwszy rzut oka zauważą, że nowy tylny trójkąt służy nie tylko do optymalizacji masy. Idealnie wpisuje się w obecną ofertę MTB, która rozpoczęła się w zeszłym roku wraz z nowym nadajnikiem do rowerów zjazdowych. Tylny trójkąt DH w pliku wyścigowym XC? Ale równanie nie jest takie proste, ponieważ nawet jeśli nowy Canyon Lux CF 2018 jest bezbłędnie oparty na nadajniku, momencie obrotowym lub widmowym, tylny trójkąt jest nadal zaprojektowany w znacznie większym stopniu pod kątem wydajności - ale zachowuje swoje podstawowe cechy, które są łatwe do jaskółka, która ze względu na wymagające tory wyścigowe XC jest również pilnie potrzebna.
Kluczem do dobrze wyważonego tylnego końca jest dobrze przemyślana kinematyka. Canyon również dzieli to na trzy fazy w Lux: Na początku skoku zawieszenia niski współczynnik dźwigni zapewnia, że małe nierówności są dobrze pochłaniane i nie odczuwasz delikatnych wibracji w pośladkach nawet na łatwych trasach. Przełożenie zwiększa się wokół punktu ugięcia, a stabilna platforma zapobiega „opadaniu” tylnego trójkąta. Wysokie wartości przeciwdziałające przysiadom również powinny temu sprzyjać: naciąganie łańcucha podczas pedałowania również napina tylny trójkąt. Pod koniec skoku sprężyny tylny koniec będzie się stopniowo zwiększał, aby zapobiec dobiciu do dna.
Zastosowanie amortyzatorów metrycznych zapewnia również ogólnie niskie przełożenie. Tylny koniec ma 55 mm skoku sprężyny ze skoku 100 mm - pozwala to jeździć na amortyzatorach z niewielkim naciskiem, co umożliwia dokładniejszą regulację i powinno poprawić ogólną reakcję.
Canyon Lux CF 2018: przemyślane detale ramy dla najlepszych osiągów
Canyon Lux CF 2018: Geometria – ta sama, bo inna!
Podczas opracowywania nowego Lux CF pamiętano o ambitnych zawodnikach. Często mają one więcej niż jedno koło; Jeśli masz określone wymagania dotyczące tras XC i maratonów, często oprócz XC masz lżejszy hardtail W pełni podobny do Lux - jeśli profil trasy na to pozwala, możesz zdrapać kilka sekund więcej. Canyon również jest tego świadomy i dlatego chce maksymalnie ułatwić tym rowerzystom przejście z własnego hardtaila Exceed CF SL na Lux CF.
Pozycja siedzenia i geometria powinny być jak najbardziej zbliżone w modelach Lux CF i Exceed CF. Istnieje dobry powód, dla którego same liczby nie są takie same do ostatniego miejsca po przecinku: geometria hardtaila i całkowicie zmienia się, gdy rowerzysta siedzi na rowerze. Na przykład kąt skrętu w hardtailu staje się bardziej stromy, ponieważ widelec zanurza się w skoku zawieszenia, ale tył pozostaje sztywny.
Ogólnie rzecz biorąc, geometria Lux CF została znacznie zmodernizowana: w szczególności zwiększono zasięg, aby móc zainstalować krótkie mostki 80 mm we wszystkich rozmiarach ram. Dzięki temu zachowanie układu kierowniczego jest dużo bardziej wyrozumiałe, zwłaszcza w trudnym technicznie terenie. Dzięki krótkim tylnym widełkom rozstaw osi pozostaje tak samo zwarty jak wcześniej, pomimo większej ramy głównej, co pomaga na ciasnych trasach.
Geometria Canyon Lux CF SL 2018
S | M | L | XL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 425 | 465 | 505 | 545 |
Pozioma rura górna (w mm) | 575 | 600 | 625 | 650 |
główka ramy (w mm) | 90 | 100 | 115 | 140 |
tylny trójkąt (w mm) | 435 | 435 | 435 | 435 |
Rozstaw osi (w mm) | 1106 | 1129 | 1154 | 1183 |
Kąt skrętu (w °) | 69.5 | 69.5 | 69.5 | 69.5 |
Kąt siedziska (w °) | 74 | 74 | 74 | 74 |
Zasięg (mm) | 410 | 430 | 450 | 470 |
Stosy (mm) | 585 | 594 | 609 | 632 |
Geometria Canyon Lux CF SLX 2018
S | M | L | XL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 425 | 465 | 505 | 545 |
Pozioma rura górna (w mm) | 575 | 600 | 625 | 650 |
główka ramy (w mm) | 90 | 100 | 115 | 140 |
tylny trójkąt (w mm) | 435 | 435 | 435 | 435 |
Rozstaw osi (w mm) | 1102 | 1126 | 1151 | 1179 |
Kąt skrętu (w °) | 70 | 70 | 70 | 70 |
Kąt siedziska (w °) | 74.5 | 74.5 | 74.5 | 74.5 |
Zasięg (mm) | 415 | 435 | 455 | 475 |
Stosy (mm) | 582 | 591 | 605 | 629 |
Canyon Lux CF 2018: modele i ceny
Canyon Lux CF 2018 zaczyna się od sześciu wariantów modeli. Cztery z nich bazują na nieco cięższej ramie Lux CF SL, dwie wersje premium otrzymują wyjątkowo lekką wersję CF SLX. Ceny zaczynają się od 2.499 euro za Canyon Lux CF SL 6.0 Pro Race, który nie jest źle wyposażony w widelce Reba, luksusowe amortyzatory, koła DT Swiss i przerzutki NX Eagle. Ogólnie rzecz biorąc, uderzające jest to, że cztery warianty wyposażenia CF SL zostały wyposażone w widelec 110 mm z przodu - motto: Mniej wyścigów, więcej szlaków! Niemniej jednak dzięki tym wariantom wszystkie tory wyścigowe na świecie można oczywiście wziąć pod koła.
Widelec: Rock Shox Reba RL 110mm
Niemy: RockShox Deluxe RLR
Okrążenie: Sram NX Orzeł
wirniki: DT Swiss X 1900 Splajn
hamulce: Sram Poziom TL
Waga: 11,8kg
Cena: € 2.599
Widelec: Fox Performance Elite 34SC 110mm
Niemy: Float Fox Performance Elite DPS
Okrążenie: ShimanoXT
wirniki: DT Swiss X 1700 Splajn
hamulce: ShimanoXT
Waga: 11,8kg
Cena: € 2.999
Widelec: RockShox SID RLC 110mm
Niemy: RockShox Deluxe RLR
Okrążenie: Sram X01 Orzeł
wirniki: Splajn DT Swiss XR 1501
hamulce: Sram Poziom TLM
Waga: 11,3kg
Cena: € 3.699
Widelec: Fox Performance Elite 34SC 110mm
Niemy: Float Fox Performance Elite DPS
Okrążenie: Shimano XTR
wirniki: Karbonowy DT Swiss XRC 1250
hamulce: ShimanoXT
Waga: 11,3kg
Cena: € 4.599
Widelec: RockShox SID WC 100mm
Niemy: RockShox Deluxe RLR
Okrążenie: Sram XX1 Orzeł
wirniki: Karbonowa opona Reynolds Black Label XC
hamulce: Ostateczny poziom Sram
Waga: 10,0kg
Cena: € 5.599
Widelec: Fabryka Foxa 32SC 100mm
Niemy: Pływak DPS firmy Fox Factory
Okrążenie: Shimano XTR
wirniki: Karbonowa zębatka DT Swiss XRC 1200 z wielowypustami
hamulce: Shimano XTR
Waga: 10,0kg
Cena: € 5.999
Schreibe einen Kommentar