Test: Propain Hugene to pierwszy rower na kołach 29″ w portfolio bezpośredniego sprzedawcy z okolic Ravensburga. Rower na szlaki z karbonową ramą oferuje 130 mm tylnego zawieszenia i wyposażenie gotowe do jazdy po szlakach, które każdy klient może złożyć indywidualnie. Rower testowaliśmy w ramach Bike Festival w Riva.
Wśród niemieckich sprzedawców bezpośrednich, mały producent MTB Propain z południowo-zachodnich Niemiec jest w cieniu wielkich nazwisk, ale mimo to udało mu się zbudować entuzjastyczną bazę fanów w ostatnich latach. Nie chcesz grać w koncercie gigantów jednośladów, ale raczej skoncentruj się na innych zaletach: szybki i nieskomplikowany kontakt z klientem oraz indywidualne warianty wyposażenia są tutaj na pierwszym miejscu.
Wraz z Hugene został zaprezentowany pierwszy 29-calowy rower w historii Propain. Rower ma żwawy skok sprężyny 130 mm z tyłu i 140 lub 150 mm z przodu, dzięki czemu jest w pełni zgodny z duchem czasu. Nowoczesny rower na szlaki, którego pragnie wielu rowerzystów: coś pomiędzy rowerem turystycznym a enduro, pomiędzy swobodnym płynnym szlakiem a jazdą po skałach. Propain Hugene będzie dostępny tylko z ramą karbonową w cenie od 3.099 euro.
Propain Hugene - Ramy
Fani Propain od razu zauważą, że karbonowa rama Hugene zachowała sprawdzony tylny koniec Pro10, ale cały łącznik, w tym amortyzator, jest wciągnięty w trójkąt ramy. W innych motocyklach, takich jak Enduro Tyee, amortyzator nadal znajduje się za rurą podsiodłową. Problem: gdyby zachowano sprawdzoną pozycję amortyzatora za trójkątem ramy, tylne widełki urosłyby bardzo długo ze względu na duże koła. „Przeniesienie amortyzatora” ma również tę zaletę, że rzeczywisty kąt rury podsiodłowej Hugene jest znacznie bardziej stromy niż na przykład Tyee, co powinno szczególnie zadowolić długonogich jeźdźców.
Oprócz tylnego końca, w ramie Hugene jest dużo mocy mózgowej i duża dbałość o szczegóły. Ochraniacze ramy są mocowane fabrycznie we wszystkich ważnych punktach, takich jak dolna rura lub dolna rura tylnego trójkąta, wewnętrznie poprowadzone kable biegną w grubych piankowych rękawach i nie grzechotają nawet przy silnym wstrząsie. Mówiąc o prowadzeniu kabli: zauważamy również wyjście na kable na dolnej rurze, umożliwiające opcjonalną blokadę amortyzatora. Miłośnicy uchwytów na butelki mogą również liczyć na dużo miejsca w trójkącie ramy na butelkę do picia.
Wszystkie łożyska ramy w Hugene są również chronione przed brudem i brudem przez dodatkową osłonę łożyska i wargę uszczelniającą, dzięki czemu możesz cieszyć się swoim rowerem przez długi czas i nie musisz wymieniać zgniłych łożysk co kilka miesięcy. Decyzja Propain o zastosowaniu klasycznych przykręcanych łożysk BSA do suportu, pomimo materiału ramy z włókna węglowego, jest również mile widziana - przynajmniej tutaj nie ma gwarancji, że skrzypią.
Najwyraźniej pomyśleli również o odpowiedniej geometrii dla roweru takiego jak Hugene. Rezultatem jest interesująca mieszanka czasami bardzo nowoczesnych wymiarów, takich jak duży zasięg, i bardziej konserwatywnych podejść, takich jak dość stromy kąt skrętu 67° lub 445 mm długości tylnych widełek. Jednak myśli, które za tym stoją, są całkiem zrozumiałe: gdyby podążano za obecnym trendem w kierunku bardzo luźnych kątów skrętu, nowy 29-calowy Propain straciłby wiele ze swojej żywotności. Długie rozpórki i kąt skrętu zapewniają płynne prowadzenie na podjazdach.
Geometria Propain Hugene
S | N | L | XL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 410 | 440 | 470 | 500 |
Pozioma rura górna (w mm) | 573 | 601 | 628 | 656 |
główka ramy (w mm) | 95 | 105 | 115 | 125 |
tylny trójkąt (w mm) | 445 | 445 | 445 | 445 |
Rozstaw osi (w mm) | 1150 | 1179 | 1208 | 1236 |
Kąt skrętu (w °) | 67 | 67 | 67 | 67 |
Kąt siedziska (w °) | 74.5 | 74.5 | 74.5 | 74.5 |
Zasięg (mm) | 407 | 432 | 457 | 482 |
Stosy (mm) | 605 | 615 | 624 | 633 |
Propain Hugene - Sprzęt
Jeśli chodzi o sprzęt, Propain idzie własną, dość indywidualną drogą. Do tej pory, podobnie jak w przypadku innych producentów, pojawiało się również kilka wariantów wyposażenia stałego oraz model „darmowy”, który można było częściowo skonfigurować samodzielnie. Kilka rzeczy zmieni się tutaj wraz z letnią premierą Hugene: klientom nadal oferowane są do sprzedaży trzy warianty modeli, ale są one jedynie sugestią wyposażenia. Mówiąc wprost: w przyszłości każdy będzie mógł skonfigurować swój własny rower Propain.
W rezultacie w przyszłości będzie również znacznie większy wybór komponentów: oprócz RockShox i Fox z przodu istnieje również opcja Formula Selva dla podwozia. Podczas gdy do sztycy regulowanej miałeś do wyboru tylko aluminiową sztycę i BikeYoke Revive, Kind Shock LEV i Fox Transfer zostaną dodane w przyszłości. Jest też z czego wybierać, jeśli chodzi o koła: od Stana możesz wybierać między Flow S1, Flow MK3 i lekkim Arch MK3. Ponadto fani włókna węglowego mogą również skonfigurować lekki Reynolds BL Enduro Carbon LRS.
Nasz testowy rower Propain Hugene w większości odpowiadał najlepszemu wariantowi wyposażenia, który będzie dostępny za 6.399 euro. Podwozie Fox Factory składające się z 36er RC2 ze 150 mm z przodu i DPX2 z tyłu jest połączone z hamulcem MT7 firmy Magura i kompletnym napędem Sram XX1 Eagle. Zamiast Reynolds BL Enduro zastosowaliśmy komplet felg Stan's Flow MK3 do kół. Podsumowując, jest zdecydowanie przystosowany do zjazdów i daleko mu do oswojonego roweru turystycznego. Pasują do tego również opony Magic Marry z przodu iz tyłu (!).
Propain Ogromne sugestie dotyczące sprzętu
Start | Bestsellery | Highend | |
---|---|---|---|
widelec | Formuła Selva | RockShox Pike RCT3 | Fox 36 Fabryka RC2 |
niemy | RockShox Deluxe RT | RockShox Super Deluxe RC3 | Fabryka Fox DPX2 |
napęd | Sram GX Eagle | Sram X01 Orzeł | Sram XX1 Orzeł |
hamulce | Formuła Cura | Ram przewodnik RSC | Magury MT7 |
wirniki | Stan's Flow S1 | Flow Stana MK3 | Reynolds BL Enduro |
Cena | 3.099 € | 4.099 € | 6.399 € |
Propain Hugene - Na tropie
W mekce szlaków nad jeziorem Garda istnieje niezliczona ilość okazji do przetestowania roweru takiego jak Hugene. Wybraliśmy Val del Diaol – prawdziwą trasę enduro z zabawną mieszanką wymagających, naturalnych odcinków pełnych kamieni i korzeni oraz odcinków zbudowanych z szybkimi nasypami i dziwnymi skokami.
Zanim jednak trafił na szlak, Hugene musiał pokazać, jak poradzi sobie na trudnych podjazdach na asfalcie. Uderzający był niezwykle wydajny tył, który kołysał się tylko minimalnie, nawet gdy amortyzator był całkowicie otwarty. Nawiasem mówiąc, dźwignia blokady w DPX2 jest łatwo dostępna dzięki nowej pozycji amortyzatora - ale jak powiedziałem: tak naprawdę jej nie potrzebowaliśmy. Dzięki długim podporom nie musieliśmy zjeżdżać zbyt daleko do przodu, aby utrzymać przednie koło na ziemi, nawet na stromych podjazdach.
Motocykl wiedział, jak zabłysnąć od samego początku w dyscyplinie, w której właściwie podejrzewalibyśmy jego słabości. A na szlaku? pełny gaz! Od samego początku Hugene spokojnie pokonuje strome skaliste zbocze i radzi sobie lepiej niż niektóre motocykle enduro, które testowaliśmy w przeszłości. Podwozie bardzo amortyzuje - dzięki bardzo wydajnemu tyłowi w ogóle nie czuje się niewyważone pomimo różnicy w skoku zawieszenia wynoszącej 20 mm. Hamulce Magura są łatwe do dozowania, ale w razie potrzeby mogą chwycić brutalną siłą. Dzięki oponom Magic Marry ze stabilną osnową wierzchołkową nie przebijasz się i masz wystarczającą przyczepność nawet w lekko wilgotnych warunkach.
Pozycja siedząca jest idealna - długa rama główna zapewnia dużą swobodę ruchów, aby przenieść ciężar ciała, a dzięki długim tylnym widełkom jazda jest bardzo płynna. Ponieważ rozstaw osi pozostaje ładny i zwarty, również ze względu na kąt główki ramy 67, Hugene bardzo dobrze radzi sobie nawet w wąskich przejściach. Mówiąc o kątach główki, spodziewaliśmy się, że Propain osiągnie swoje granice, gdy zrobi się stromo i technicznie. Ale - daleko od tego. Tutaj również rakieta węglowa była świetną zabawą i dawała poczucie bezpieczeństwa.
Schreibe einen Kommentar