Rynek: Młody holenderski producent Cortina przejmuje klasyczny wygląd holenderskiego motocykla i łączy go z inteligentnymi i innowacyjnymi funkcjami i projektami. Gotowy jest duży asortyment solidnych, stylowych i jednocześnie bardzo niedrogich rowerów codziennego użytku z silnikami elektrycznymi i bez nich.
„Oczywiście, że wrzucasz je do kanału” – ale nie Cortina
Holendrzy są znani na całym świecie ze swojej kultury rowerowej, ale ma ona też swoją ciemną stronę. Jako przedmiot codziennego użytku, „Fietsen”, jak po flamandzku nazywa się rowery, nie jest szanowany: skrzypiące, pozbawione światła i z kruchymi „crème coverami” (klasyczne matowobiałe opony) męczą się na bruku, a kiedy nic już nie działa , odnosi się tytuł tego krótkiego raportu Jacquesa Faizanta: „Oczywiście, że wrzucają ich do kanału”.
Jednocześnie klasyczny holenderski rower turystyczny zyskał wielu fanów, którzy kochają tę prostotę i solidność, które wyraźnie kontrastują z zaawansowanymi technologicznie materiałami, z których korzystają mieszkańcy współczesnych miast - ale doskonale nadają się do codziennych przejażdżek. Wysoka kierownica zapewniająca wyprostowaną postawę, płaski kąt siodełka, który utrzymuje stopy bezpiecznie na ziemi podczas postoju, pełna ochrona łańcucha chroniąca spodnie i łańcuchy, przerzutki w piaście z wolnobiegiem i hamulcami ręcznymi - to klasyczny holenderski rower i upss to model U1 holenderskiej firmy Cortina.
Holenderski rower z połączeniem USB: ładuj iPhone'a podczas jazdy
W porównaniu z przemysłowymi gigantami, z których część pojawiła się przed stuleciem, Cortina jest młodą firmą. Jednak podczas gdy wielcy holenderscy producenci coraz bardziej oddalali się od swoich korzeni, założona w połowie lat dziewięćdziesiątych Cortina od początku stawiała na sprawdzone formy i cechy funkcjonalne. Z jednej strony bardzo klasyczny, jak pokazuje model Soul - tradycyjny kształt ramy, płócienna osłona łańcucha i osłona spódnicy - lub bardziej nowoczesny, gruntownie odrzucony rower męski Mozzo z własnym kształtem ramy, prostym widelcem i ośmiobiegową piastą z zębatkami pasek.
Nawiasem mówiąc, za niecałe 900 euro to najdroższy niezelektryfikowany model holenderskiej firmy – jak wspomniano, z napędem paskowym, a także z nowatorską cechą, która mimo wszystkich elementów retro świadczy o postępowości producenta: ładowanie akumulatora zasilane z dynama w piaście i USB ukryte w mostku -Połączenie; możesz nawet ładować swój smartfon podczas jazdy.
Cortina: Rowery elektryczne są przyjemnie zredukowane do niezbędnego minimum
Czy tego właśnie potrzebuje młody, współczesny mieszkaniec miasta? Cóż, może więcej niż wyrafinowana technologia rowerowa à la zawieszenie i hamulce tarczowe, z których oba nie są dokładnie w sensie często cytowanego spowolnienia codziennego życia – i oba są zauważalnie nieobecne w Cortinie. Co oczywiście nie oznacza, że nie możesz być szybki na Cortinie; Holendrzy oferują bardzo przyzwoitą kolekcję e-rowerów – znowu skupieni na tym, co najważniejsze, zamiast na zakochaniu się w technologii.
Z silnikiem w piaście z przodu i baterią bagażnika modele takie jak E-U1 oferują tylko pozornie staromodne komponenty. Kiedy się nad tym zastanowić, oba mają sens, jeśli chcesz zachować wygląd i kształt ramy tradycyjnych rowerów, a do codziennego użytku zdecydowanie zalecany jest kompaktowy silnik na przednie koła. Niewielkie wzniesienia i przeciwny wiatr stają się mniej wymagające, a tego właśnie szuka większość rowerzystów elektrycznych. Nawiasem mówiąc, interesujące ceny przemawiają również za E-Cortinas: Solidny siedmiobiegowy rower elektryczny z akumulatorem 340 Wh za mniej niż 1.300 euro, od specjalistycznego sprzedawcy, a nie ze sklepu z narzędziami, trudno znaleźć gdzie indziej.
Niezależnie od tego, czy jest to rower, czy pedelek: codzienne użytkowanie rowerów Cortina ma wysoki priorytet, a dla wielu osób oznacza to dużą ładowność. W związku z tym Cortina wyposaża różne modele w duży przedni bagażnik - stabilne rozwiązanie, które ma tę dodatkową zaletę, że zawsze masz ładunek w zasięgu wzroku i pod ręką. Stojak idealnie nadaje się do zamontowania drewnianej skrzynki w stylu vintage - lub jednej z licznych toreb i koszy, które Cortina ma w swojej bogatej ofercie akcesoriów. Są eleganckie torby na ramię, które można przymocować do przedniego bagażnika za pomocą specjalnie zaprojektowanego paska, a także rattanowe kosze i oczywiście plecaki o klasycznym wyglądzie i pięknych kolorach.
Mówiąc o kolorach: powrót Cortiny do początków holenderskiej kultury rowerowej z pewnością nie doprowadził do jednolitej czerni minionych czasów - kilka modeli jest również dostępnych w świeżych, modnych kolorach, które emanują dużą klasą. Jeśli podoba Ci się cała czerń z klasycznym kremowym topem, oczywiście również znajdziesz to, czego szukasz w asortymencie - a za niewielkie pieniądze możesz dostać rower tak piękny, że nawet po wielu latach użytkowania na pewno będzie Ci służył. nie skończyć w kanale.
Schreibe einen Kommentar