Test: Z paskiem Bergamont Vitess N8 testowaliśmy sportowy rower trekkingowy z pasami węglowymi Gates. Czy wszechstronność może udowodnić obiecaną wszechstronność w praktyce?
Szukasz nowego roweru trekkingowego? Sprawdź nasze top 10 na 2021 rok!
Top 10: Najlepsze rowery trekkingowe 2021 - nowoczesna klasyka
Nowości produktowe: Rowery trekkingowe od dziesięcioleci cieszą się ogromną popularnością. Nic dziwnego, ponieważ dzięki pełnemu wyposażeniu i sportowemu charakterowi są niezwykle wszechstronne i nadają się do wszystkiego, od długodystansowych wycieczek po codzienne rowery. Pokazujemy najlepsze rowery trekkingowe 2021! Najbardziej ekscytujące (e)rowery 2021 roku w 17 kategoriach W ramach wyboru naszych czytelników 2020/2021 […]
Rowery trekkingowe często mają dość konserwatywną reputację wśród wielu. Optyka i wyposażenie są często określane głównie przez trzeźwy pragmatyzm, pozostawiając niewiele miejsca na techniczne sztuczki lub dziwactwa projektowe. Ale rowery trekkingowe są również wszechstronne w świecie rowerów: czy to jako rower do dojazdów do pracy, codzienny towarzysz, rower turystyczny czy rower turystyczny; rower trekkingowy z pełnym wyposażeniem może – również dzięki swojej trzeźwości – sprawdzić się w wielu różnych scenariuszach użytkowania.
Jako producent takiego roweru stajesz przed małym dylematem: Oczywiście nie chcesz zawieść swoich nabywców pod względem wszechstronności i przydatności do codziennego użytku, ale od sportowego wyglądu i zdrowej szczypty stylu oczekuje się również od dzisiejsze rowery trekkingowe. Niestety, często jest to skomplikowana czynność balansowania między czynnikiem stylistycznym a przydatnością do codziennego użytku i musi być dokładnie przemyślana.
Właśnie tę równowagę próbuje Bergamont w swojej serii Vitess. Producent z Hamburga oferuje w tym roku łącznie dziewięć modeli swojego sportowego roweru trekkingowego. Jeśli chodzi o kształt oprawy, masz do wyboru klasyczną ramę w kształcie rombu oraz ramę trapezową z nieco głębszym przekrokiem. Jeden wariant modelu występuje nawet jako model przejściowy. Jeśli chodzi o wyposażenie, jest w czym wybierać: hamulce tarczowe lub szczękowe, przerzutki lub przerzutki w piaście, klasyczny napęd łańcuchowy czy bezobsługowy pasek? Z oferowanymi kołami powinieneś być w stanie spełnić prawie wszystkie życzenia.
Wszystkie rowery Vitess mają wspólne pełne wyposażenie z systemem oświetlenia zgodnym ze standardem StVZO, w tym z dynamem w piaście, solidnymi metalowymi błotnikami i bagażnikiem. Ceny serii Vitess zaczynają się od 799 euro za Vitess 6.0 z napędem Deore i hydraulicznymi hamulcami tarczowymi - topowy model Vitess N8 Belt kosztuje 1.099 euro. Ale jest też pasek Gates i przerzutka Shimano w piaście.
Ausstattung
W naszym teście zmierzyliśmy się z topowym modelem z tej serii, paskiem Vitess N8. Oczywiście za ponad 1.000 euro należy do wyższej klasy niezelektryfikowanych rowerów trekkingowych, ale za swoje pieniądze dostajesz również „wszechstronny beztroski sprzęt”, który nie pozostawia wiele do życzenia podczas dojazdów do pracy lub na dłuższych wycieczkach. Najciekawszy jest z pewnością napęd paskowy, który jeszcze dwa lata temu był prawie nie do pomyślenia w rowerze z tej półki cenowej. Dla nowicjuszy w dziedzinie pasków korzyści w porównaniu z tradycyjnym napędem łańcuchowym w skondensowanej formie: ekstremalnie niskie zużycie, brak konieczności smarowania łańcuchów i bardzo niski poziom hałasu w tle.
Karbonowy pasek Gates w Bergamont został wypróbowany i przetestowany tysiące razy i jest połączony z 8-biegową piastą Shimano Nexus z tyłu. Wraz z 46-zębowym paskiem zębatym, Vitess N8 zapewnia dość sportowy zakres przełożeń, który powinien szczególnie przypaść do gustu szybkim kierowcom. Sama zmiana biegów odbywa się za pomocą spustu na kierownicy, co podkreśla sportowy charakter motocykla: inni producenci często stosują tu dobrze znane manetki obrotowe.
Kontynuacja z hamulcami: podobnie jak w przypadku większości rowerów Vitess, Bergamont instaluje również hydrauliczny hamulec tarczowy Shimano w topowym modelu. M315 z tarczami 160mm jest jednym z bardziej oswojonych przedstawicieli hamulców hydraulicznych, ale bardzo dobrze pasuje również do roweru trekkingowego, takiego jak Vitess: w razie potrzeby oferuje więcej niż wystarczającą moc, aby zatrzymać prawie 15-kilogramowy rower, ale nie jest na tyle żwawy, aby w przypadku hamowania awaryjnego istniało ryzyko niezamierzonego zejścia przez kierownicę.
Opony są niezwykle niepozorne z wyglądu, ale są kluczowe dla dobrych osiągów każdego roweru. Tworząc Marathon Supreme o szerokości 42 mm firmy Schwalbe, Bergamont polega na wysokiej jakości gumie, która zapewnia komfort, niski opór toczenia i odporność na przebicia. Dzięki swojej szerokości można również jeździć z umiarkowanym ciśnieniem powietrza i poprawić tłumienie: brak widelca amortyzowanego powinien być w dużej mierze znośny nawet na złych ścieżkach rowerowych.
Nie oszczędzali też na oświetleniu: przednie i tylne światła pochodzą od tradycyjnego niemieckiego producenta Busch & Müller i są zasilane przez dynamo w piaście Shimano. Markowe towary są również dostępne dla błotników i bagażników: solidne błotniki SKS utrzymują spodnie i spód suche nawet podczas deszczu, bagażnik Racktime bezpiecznie przechowuje zakupy lub bagaż turystyczny.
Kokpit jest interesujący: podczas gdy wiele innych rowerów trekkingowych w tej klasie ma regulowane mostki, Bergamont wykorzystuje konwencjonalny jednoczęściowy aluminiowy mostek. Chociaż nie oferuje takiej zmienności jak jego regulowane odpowiedniki, jest lżejszy, sztywniejszy i po prostu wygląda o wiele ładniej.
badanie polowe
Pas Bergamont Vitess N8 mieliśmy w redakcji przez kilka miesięcy i mogliśmy go przetestować w najróżniejszych warunkach: czy to w obskurnej, śnieżnej pogodzie późnej zimy, czy też w jasnym wiosennym słońcu - idealne warunki do uzyskania takiego wrażenia wszechstronny. Jednak już przy pierwszych metrach rower może rzucić wiele swoich pozytywnych cech na ring: Bez wątpienia obejmuje to wyjątkowo niski poziom hałasu całego roweru: Dzięki napędowi pasowemu łańcuch nie grzechota nawet na naprawdę złych ścieżkach i solidne błotniki SKS zapewniają również ochronę nawet na nieoczekiwanych dziurach bez żadnego hałasu. Vitess od samego początku robi bardzo dobre wrażenie.
Choć rowery trekkingowe, jak wspomniano na wstępie, często podporządkowane są często cytowanej zasadzie „forma podąża za funkcją”, to pasek Vitess N8 udowadnia, że niekoniecznie musi to iść w parze z wyglądem brzydkiego kaczątka – dość przeciwieństwo. Rower wygląda naprawdę dobrze, sportowo, elegancko, matowe wykończenie jest stonowane i wygląda jakby było zrobione z jednego kawałka. Za to dwa kciuki w górę.
Rower jest podobnie przekonujący w prawdziwym teście praktycznym, ale szybko staje się jasne, że masz tutaj do czynienia z wyraźnie sportowym motocyklem. Zaczyna się to od pozycji siedzącej, która w żadnym wypadku nie jest porównywalna z „prawdziwymi” rowerami sportowymi, ale jest nieco mniej wyprostowana niż w wielu innych rowerach trekkingowych. Dzięki dźwigni zmiany biegów rowerzyści górscy mogą szybko poruszać się po kokpicie, a duży pasek zębaty na korbie umożliwia pedałowanie z prędkością przekraczającą 35 km/h. Z drugiej strony strome podjazdy wymagają silnych łydek, aby móc je pokonać nawet na najprostszym biegu.
Przy niesprzyjającej pogodzie rower prezentuje się bardzo dobrze, zwłaszcza odpowiednio długi błotnik z przodu. Opony świetnie trzymają nawet na mokrym asfalcie. Dzięki hamulcom tarczowym nie musisz się martwić o zmniejszenie skuteczności hamowania. Reflektory zawsze sprawiają, że motocykl i kierowca są dobrze widoczni i niezawodnie wskazują drogę, nawet na nieoświetlonych ścieżkach.
Schreibe einen Kommentar