Test: Na zeszłorocznych Dniach Mediów firma KTM pokazała już pierwsze badania druku 3D nowego AM-Fullys o nazwie Prowler. Niedługo później na targach Eurobike we Friedrichshafen pojawił się pierwszy zmontowany prototyp roweru z włókna węglowego 150 mm, a potem było cicho o nowym potomku tradycyjnego austriackiego producenta. Jednak w ramach Bike Festival w Riva mieliśmy teraz okazję przetestować na szlaku jeden z pierwszych gotowych do jazdy prototypów.
KTM Prowler sprawił, że nasz zespół redakcyjny otworzył usta, kiedy został zaprezentowany po raz pierwszy w zeszłym roku. Rama z włókna węglowego ma niezwykle nowoczesny, niemal futurystyczny język projektowania i zrywa z utartym wyglądem KTM o długim skoku w pełni z ostatnich lat. Amortyzator, który jest prawie równoległy do górnej rury, tworzy linię z podporami siodełka, a Prowler bardzo dobrze pasuje do austriackiego portfolio – ponieważ przypomina wyścigowy plik Scarp dla fanów XC i maratonów.
Prowler jest dostępny we wszystkich rozmiarach ram na kołach 29″ i będzie dostępny tylko z ramą z włókna węglowego. Mówiąc o dostępności: na stoisku KTM w Riva ludzie byli przekonani, że nowy motocykl zostanie wprowadzony na rynek w tym sezonie. Ze 150 mm skoku z tyłu i 160 mm z przodu, Prowler wydaje się pływać w fali 29-calowych motocykli enduro, która przetacza się przez branżę w tym roku – przynajmniej tak możesz myśleć. Ale niekoniecznie chcesz przystroić Prowlera do wyścigowego enduro, ale raczej zbudować rower do wszystkiego i dla wszystkich. Czy plan się powiedzie?
W każdym razie rama nie tylko dobrze wygląda, ale także zachwyca pięknymi i sprytnymi szczegółowymi rozwiązaniami. Na przykład wyjście na kabel znajduje się bezpośrednio na amortyzatorze na spodzie górnej rury dla tych, którzy chcą zamontować zdalną blokadę i poprowadzić kabel wewnątrz ramy. Duże osłony łożysk również dobrze wyglądają, a także chronią przed brudem i wilgocią. Nasz rower testowy miał subtelny surowy wygląd z surowym węglem i bezbarwną powłoką. W produkcji seryjnej prawdopodobnie będzie jednak inne wykończenie.
Dane geometrii Prowlera są na pierwszy rzut oka nieco zaskakujące - przynajmniej jeśli przeczytałeś wcześniej: 29-calowe koła i 150 lub 160 mm skoku. Przy 67° kąt skrętu jest nieco bardziej stromy, niż moglibyśmy się spodziewać, a rama główna jest również nieco krótsza niż u konkurencji. Z drugiej strony oznacza to również, że rozstaw osi pozostaje ładny i zwarty, a rower powinien być ładny i zwrotny pomimo większych kół.
Geometria KTM Prowler
17 | 19 | 21 | |
rura podsiodłowa (w mm) | 430 | 480 | 530 |
Pozioma rura górna (w mm) | 590 | 610 | 630 |
główka ramy (w mm) | 90 | 105 | 120 |
tylny trójkąt (w mm) | 436 | 436 | 436 |
Rozstaw osi (w mm) | 1163 | 1186 | 1208 |
Kąt skrętu (w °) | 67 | 67 | 67 |
Kąt siedziska (w °) | 76.5 | 76.5 | 76.5 |
Zasięg (mm) | 426 | 443 | 459 |
Stosy (mm) | 611 | 625 | 639 |
Jeśli chodzi o wyposażenie, wybory nie są jeszcze ustalone, a niektóre komponenty, które zostały zamontowane na ramie prototypu, raczej nie pojawią się w motocyklach produkcyjnych. Prawdopodobnie możesz spodziewać się zmiany biegów Sram XX1 Eagle i zawieszenia Fox Factory z amortyzatorem Float DPS i 36er z przodu w topowym modelu - tak jak w naszym rowerze Zamiast TRP Quadiem w naszym testowym rowerze prawdopodobnie będzie jeden później Należy zainstalować czterotłokowe hamulce Magura.
Pierwsze wrażenia z jazdy KTM Prowler
Zaraz rano wyruszyliśmy z centrum wystawienniczego na Coast Trail, aby tam przetestować KTM. Tylny koniec od razu cieszy się swoją wielką neutralnością, a nawet przy otwartym amortyzatorze prawie nie było podskakiwania. Pozycja siedząca jest nieco nietypowa jak na tę wiosenną klasę podróży – powiedzielibyśmy, że jest trochę bardziej pokonywana, niż się spodziewaliśmy. Kokpit z krótkim mostkiem, szeroką kierownicą i ogólnie dobrą ergonomią jest szczególnie przyjemny.
Nawet jak na standardy jeziora Garda szlak jest dość ciężki i wymaga wiele od roweru. Płynne przejścia z luźnymi piargami przeplatają się z szybkimi nasypami i technicznymi stromymi odcinkami. W płynnym terenie Prowler gra mocno i puszcza iskry: podwozie działa doskonale i kusi, by zdjąć palec z hamulca i po prostu pozwolić mu jechać.
Kiedy teren staje się bardziej wymagający, KTM przekracza swoje granice: zawsze pozostaje łatwy w obsłudze i ogólnie radzi sobie dobrze, ale czasami wydaje się nieco bardziej sztywny, niż byśmy tego chcieli. Ale to nic dziwnego, ponieważ duża część szlaku to czysty teren enduro, a biorąc pod uwagę nieco zorientowaną na wycieczki orientację Prowlera, nadal może tu bardzo dobrze nadążyć.
Niestety podczas jazdy, pomimo wysokiego ciśnienia powietrza, dostaliśmy dwie przebite opony. Z pewnością wynika to również z zainstalowanych opon Schwalbe, które działają dobrze, ale musiały obejść się bez grubszej osnowy SnakeSkin. Jednak może się to jeszcze zmienić, zanim motocykl będzie gotowy do produkcji seryjnej.
Schreibe einen Kommentar