Historia budowy motocykla: część czwarta, opony. Jak w Część pierwsza już wyjaśnione, staramy się zbudować rower „Made in Europe”. Z reguły gumy pochodzą z Dalekiego Wschodu. Znany wyjątek: Continental. Zdecydowaliśmy się na modele Continental Baron i Kaiser, które polecił nam zespół produktowy Conti.
Opony Conti są produkowane w Korbach, podobnie jak Continental Baron i Kaiser. Możemy to potwierdzić, ponieważ tam się rozejrzałem. Na parterze szytki szyte są ręcznie, na piętrach powyżej znajdują się maszyny będące mieszanką pieca i prasy, w których opony są wulkanizowane. Proces bardzo przypominał mi „pieczenie”.
Cały budynek, zabytkowy ceglany budynek z ogromnym kominem, widocznym z daleka symbolem Continentala, przesiąknięty jest silnym zapachem gumy. Na początku wydawało mi się to nieprzyjemne, im dłużej tam przebywałem, tym bardziej moje uczucia się zmieniały i prawie czułem to jako zapach. wciągający? W każdym razie niektóre substancje dodawane do mieszanki gumowej są określane jako „aromaty”.
Umierać Mieszanka gumowa w kontynentalnym baronie i cesarzu
Continental nazywa swoją mieszankę gumową Black Chili. Twierdzi się, że złożona technologia mieszania jest tak wrażliwa, że można ją wyprodukować tylko w Niemczech. Ale to nie jedyny powód produkcji w Korbach, w macierzystej firmie. W ten sposób technologia i know-how pozostają na miejscu, podobnie jak miejsca pracy. Każda opona ma trzy wymagania: Powinna mieć dobrą przyczepność tam, gdzie ma to znaczenie. Powinien nadal toczyć się tak łatwo, jak to możliwe. Powinna starczyć na długo i mało się zużywać.
W zależności od obszaru zastosowania poszczególne punkty mają różne znaczenie. Niezależnie od tego, gdzie opona jest używana, wynalazcy mieszanki napotykają ten sam problem: jeśli poprawisz jedną właściwość, pogorszysz co najmniej jeden z pozostałych dwóch czynników. Opona o maksymalnej przyczepności zużywa się szybciej i wolniej się toczy. Jeśli sprawisz, że opona będzie szybsza lub trwalsza, zmniejszy się jej przyczepność. W przypadku poprzedniej najnowocześniejszej technologii, opon z aktywowaną krzemionką, osiągnięto już dobry kompromis. Jednak twórcy Conti nie byli z tego zadowoleni i poszli zupełnie nowymi drogami w radzeniu sobie z badaniami nad polimerami i surowcami. Rezultatem była mieszanka BlackChili. Opracowane kauczuki syntetyczne są mieszane ze sprawdzoną kauczukiem naturalnym w mieszance bieżnika. Według Conti, w porównaniu do opon z aktywną krzemionką, opony BlackChili mają o 26% niższy opór toczenia, o 30% wyższy współczynnik tarcia statycznego (przyczepność) i o 5% większy przebieg.
Tusza Protection Apex
Enduro to nazwa dyscypliny, która od pewnego czasu cieszy się ogromną popularnością. To wyzwanie techniczne, także dla opon, mieszanka szybkich, trudnych zjazdów i wyczerpujących podjazdów. Wymaga to połączenia odpornej na przebicie konstrukcji i dobrych właściwości toczenia, a także doskonałej przyczepności. Kierowca koncentruje się na mieszance gumowej i objętości opon, a także na ich profilu.
Ale opona jest dobra tylko wtedy, gdy „wewnętrzne wartości” są prawidłowe. Wewnątrz opony zastosowano wyrafinowane układy różnych tkanin. Tak zwana warstwa tkaniny ProTection ma chronić oponę przed przecięciami i przebiciami bez nadmiernego zwiększania wagi. Dodatkowa stabilizacja ściany bocznej wierzchołka chroni oponę przed przebiciem, nawet przy niskim ciśnieniu.
Kontynentalny baron i cesarz - różnice
Mieszanka gumowa i osnowa, a także wymiary opony są takie same. Zamontowaliśmy 29 × 2.4 cala, aby pasowały do koła. Baron pojawia się na przednim kole, gdzie dzięki otwartemu profilowi można oczekiwać dobrej przyczepności i samooczyszczania. Kaiser jest nieco bardziej zamknięty, a uszy są bardziej skośne w kierunku biegu. Mam nadzieję, że toczy się trochę lepiej, żeby mógł wsiąść na tylne koło. Continental postrzega Barona jako prawdziwą oponę enduro, podczas gdy Kaiser jest reklamowany jako opona zjazdowa.
Aby zoptymalizować wagę opon Continental Protection Apex, istnieje możliwość używania opon razem z Conti RevoSealant „Tubeless Ready”. Próbowaliśmy tego, jak również jazdy z tubą. Dowiedz się, jak sobie poradził, w raporcie z testu, który zakończy historię budowy motocykla.
ceny i wagi
Kontynentalny wierzchołek ochrony projektu Baron, 29 × 2.4
Informacje producenta: 1000 gramów; Zmierzone 1016 gramów
Cena: Sugerowana cena detaliczna 70,90 €
Continental Kaiser Project Protection wierzchołek, 29×2.4
Informacje producenta: 1000 gramów; Zmierzone 1028 gramów
Cena: Sugerowana cena detaliczna 70,90 €
Schreibe einen Kommentar