Test: Drop-A-Gogo to nie pierwsza regulowana sztyca firmy Contec, ale z pewnością najwyższa jak dotąd jakość. Dzięki skokowi do 150 mm jest to również prawdziwa opcja dla sektora enduro, a nawet jest wyposażony w dwa piloty w sugerowanej cenie detalicznej 249 EUR - jeden w stylu spustu po lewej stronie i jeden w uniwersalnym stylu do motocykli z przednią przerzutką i/lub rowery elektryczne.
Dane techniczne Contec Drop-A-Gogo
Średnica: 30,9 / 31,6mm
Hub: 100 / 125 / 150mm
Kontrola: Stażysta
Zdalny: Zug
wewnętrzne funkcjonowanie: ciśnienie gazu
Cena: € 249
Contec Drop-A-Gogo: Sprawdź wymiary rekwizytów
Efektywny skok: 148mm
Minimalna głębokość wprowadzenia: 150mm
Maksymalna długość użytkowa: 355mm
Wysokość siedziska po złożeniu: 59mm
Waga: 705g (1 na spust + 200cm żyłki) | 571 g („nagi”)
Contec Drop-A-Gogo: montaż
Po pierwsze: każdy, kto już zamontował sztycę regulowaną z wewnętrznym prowadzeniem linek, od razu odnajdzie się w Contec Drop-A-Gogo. Wszystko, czego potrzebujesz do montażu, jest zawarte w zakresie dostawy: obudowa zewnętrzna i zaślepki od Jagwire i oczywiście linka zmiany biegów, która jest używana do sterowania. Instrukcje są dobre merytorycznie, ale prezentację z raczej małymi szkicami i nieporęcznym formatem można by poprawić - z drugiej strony: spełnia swoje zadanie!
Kabel można łatwo zawiesić w przewidzianym do tego celu zagłębieniu na spodzie wspornika, tuleja lub jej zaślepka są pewnie i ciasno osadzone.Zdecydowanie nie oszczędzano tutaj na wykonaniu, a dobre spasowanie znacznie ułatwia montaż .
Po drugiej stronie pociąg jest następnie mocowany w jednej z dwóch dostarczonych dźwigni za pomocą śruby imbusowej. Miły szczegół: Contec zastosował tu już fabrycznie blokadę śrubową, podobnie jak wszystkie inne niezbędne śruby.
Contec Drop-A-Gogo: przetwarzanie
Bardzo zaskoczyło nas wykonanie sztycy regulowanej Contec - w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Niskie tolerancje były już zauważalne podczas montażu i poza tym nie ma tu absolutnie nic do zarzucenia. Wszystkie elementy wykonane są z metalu, nigdzie nie ma luzów ani stuków. Obie dźwignie nie muszą też ukrywać się przed znacznie droższymi zamiennikami. Odpowiednia powierzchnia uchwytu jest żebrowana dla dodatkowego chwytu, a praca jest płynna, ale bez grzechotania. Zaciski dwóch dźwigni można całkowicie otworzyć, dzięki czemu poprzednia konfiguracja nie musi być całkowicie zepchnięta z kierownicy w celu montażu.
Contec Drop-A-Gogo: funkcja
Jeśli chodzi o montaż i obróbkę, regulowana sztyca Contec zbiera najwyższe noty – a co z funkcją? Siła palca wymagana do obsługi dźwigni jest wygodna, ale nie tak płynna, jak w przypadku niektórych innych podpór. Jednak niekoniecznie musi to być negatywne i dla większości ludzi jest to bardziej „kwestia gustu”. Szybkość wysuwania Drop-A-Gogo należy pozytywnie podkreślić: jest to dla nas dokładnie właściwy zakres. Siodełko podnosi się szybko, ale nie tak szybko, aby nie uszkodzić wrażliwego obszaru.
Nie podobało nam się to raczej gąbczaste uczucie w dźwigni. Podczas gdy inne posty dają wyraźną informację zwrotną na temat aktywacji mechanizmu na słupku, z Contec czujesz tylko nieco nieokreślony opór. Tak, to niewiele więcej niż często cytowana mucha w maści, ale Drop-A-Gogo rywalizuje z najlepszymi pomocnikami i tutaj liczą się szczegóły.
Po stosunkowo krótkiej fazie testów nie możemy jeszcze rzetelnie stwierdzić wytrzymałości w ciągłym użytkowaniu: jak dotąd jednak wsparcie nie spowodowało żadnych problemów. Jednak Contec obiecuje długą żywotność dzięki wysokiej jakości uszczelnieniom. Jednak w razie problemów zamkniętą w środku kasetę można łatwo wymienić, a cały serwis odbywa się w Niemczech.
Schreibe einen Kommentar