Test: Transition Patrol NX 2018 to najmłodsza amerykańska maszyna enduro. Założona w 2001 roku kuźnia rowerowa jest w 100% w rękach pasjonatów i aktywnych rowerzystów górskich. Katalizatorem był towarzyski mecz tenisa stołowego 16 lat temu, który zrodził pomysł budowania rowerów, które są odpowiednie dla każdego i promują umiejętności przy każdej jeździe. Rower powinien sprawiać frajdę od pierwszego naciśnięcia pedału i zachęcać do dalszego rozwijania swoich umiejętności, zgodnie z swobodnie przetłumaczoną filozofią Transition. Transition Patrol NX jest skierowany do rowerzystów enduro zorientowanych na parki rowerowe i zgodnie z filozofią promuje twoje umiejętności zjazdowe, ale także wymaga od ciebie wiele na podjazdach ze względu na dużą wagę.
Patrol jest dostępny w trzech wariantach fabrycznych. Topowy sprzęt z napędem X01 Eagle i zawieszeniem Fox za 5.499 euro, klasa średnia z napędem GX Eagle, amortyzatorem Fox i Rock Shox Lyrik za 4.399 euro lub wariant podstawowy z napędem NX, amortyzatorem Rock Shox i Rock Shox Yari za euro 3.399. Alternatywnie dostępny jest zestaw ramek za 2.099 euro. Rama obecnego Transition Patrol jest obecnie dostępna tylko w wersji aluminiowej o wadze 4,22 kg. Testowaliśmy podstawowy model Transition Patrol NX w rozmiarze M za 3.399 euro.
Transition Patrol NX 2018: Stabilny, zorientowany na zjazdy, pierwsze wrażenie!
Na pierwszy rzut oka Transition wygląda na stabilny i dobrze przemyślany. Można zobaczyć wiele obecnych standardów, w tym Boost Standard z osią Syntace X12 148, mocowaniem typu trunnion na górze amortyzatora i wystarczającą ilością miejsca na opony o szerokości do 2,8 cala. Geometria Speed Balanced Geometry (SBG) znajduje odzwierciedlenie między innymi w luźnym kącie skrętu 64°. SDG zapewnia zwiększoną przyczepność przedniego koła, ale także zapewnia poziom zwinności i zabawy przy niskich prędkościach. Skok 160 mm na tylnym kole i 170 mm na przednim kole pokazuje, do jakiego terenu stworzony jest Transition Patrol, a gdy tylko robi się nierówno, dolna rura tylnego trójkąta jest już fabrycznie zabezpieczona gumową powłoką.
Z wyjątkiem przegubu tylnego trójkąta, linka przerzutki jest poprowadzona całkowicie wewnętrznie, podobnie jak linka sztycy Vario. Idealny dla hobbystów, przewód hamulcowy jest przymocowany do ramy na zewnątrz, dzięki czemu zamknięty układ hamulcowy można bez problemu wymienić. Dzięki rozmieszczeniu amortyzatora w trójkącie ramy jest jeszcze wystarczająco dużo miejsca na większy bidon. Oddzielnie uszczelnione łożyska są również bardzo praktyczne, co również powinno zapewniać lepszą ochronę przed wodą i korozją podczas stosowania środków czyszczących i wysokiego ciśnienia. Podsumowując, Transition Patrol NX 2018 wygląda bardzo schludnie z prostym, ale solidnym wyposażeniem.
Transition Patrol NX 2018: Długie i płaskie!
Geometria jest odpowiednio dostosowana do obszaru użytkowania, nawet z tendencją do nieco większego zjazdu. Pięć (!) różnych rozmiarów, od XS do XL, jest szczególnie dobrych, jeśli chodzi o rozmiar ramy, więc każdy rowerzysta znajdzie odpowiednią ramę. Przy wzroście rowerzysty 180 cm wybraliśmy ramę w rozmiarze M i nawet ta wydawała nam się duża. Przy zasięgu 450 mm zasięg do kokpitu jest stosunkowo duży, efektywna długość górnej rury jest odpowiednio dłuższa i wynosi 583 mm. Wsparte długim rozstawem osi wynoszącym 1209 mm, czynniki te mają bardzo pozytywny wpływ na płynne działanie maszyny enduro.
Patrol zmiany geometrii 2018
XS | SM | MD | LG | XL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 360 | 360 | 400 | 440 | 490 |
Pozioma rura górna (w mm) | 530 | 555 | 583 | 611 | 640 |
główka ramy (w mm) | 100 | 100 | 110 | 120 | 130 |
tylny trójkąt (w mm) | 430 | 430 | 430 | 430 | 430 |
Wysokość suportu (w mm) | 340 | 340 | 340 | 340 | 340 |
Rozstaw osi (w mm) | 1154 | 1179 | 1209 | 1238 | 1268 |
Kąt skrętu (w °) | 64 | 64 | 64 | 64 | 64 |
Kąt siedziska (w °) | 78.4 | 77.8 | 77.1 | 76.6 | 76.1 |
Zasięg (mm) | 400 | 425 | 450 | 475 | 500 |
Stosy (mm) | 596 | 596 | 605 | 614 | 623 |
Kąt główki ramy wynoszący 64,0° we wszystkich rozmiarach jest również zorientowany na zjazdy, a suport o wysokości 340 mm obejmuje cały zakres rozmiarów Transition Patrol. Aby pomimo jego masywnych wymiarów nadać temu sprzętowi nieco zwinności, tylny trójkąt mógł być nieco krótszy niż 430 mm.
Transition Patrol NX 2018: solidny, ale oszczędny w ważnych punktach
Na pierwszy rzut oka Transition Patrol NX w kolorze „Ponderosa Green” wygląda na solidnie wyposażonego, ale po bliższym przyjrzeniu się rzucają się w oczy kluczowe szczegóły. Ale zacznijmy od początku, w najprawdziwszym tego słowa znaczeniu. Aluminiowa kierownica RaceFace Aeffect o szerokości 780 mm zamontowana na wsporniku RaceFace Aeffect o średnicy 40 mm stanowi podstawę kokpitu. Manetki Velo Single Clamp są przykręcane z jednej strony, co wystarczy, aby podczas jazdy skręcały się. Spust sztycy RaceFace Aeffect, który jest zamocowany pod kierownicą, jest wygodny i łatwy w obsłudze kciukiem i dobrze dopasowuje się do uporządkowanego kokpitu.
Ramki do zdjęć | Aluminiowy patrol przejściowy |
widelec amortyzowany | Rock Shox Yari RC Solo Air |
niemy | Rock Shox Deluxe RT |
wirniki | Novatec D711SB/D462SB/WTB STPi29 |
Opona VR | Maxxis Minion DHF 2.3 Exo Dual |
Tętno opon | Maxxis Minion DHR II 2.3 Exo Dual |
przerzutka tylna | SRAM NX |
dźwignia zmiany biegów | SRAM NX |
korba | Efekt Race Face 30t |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | SRAM poziom T |
tarcze hamulcowe | SRAM Linia środkowa 203 / 180 mm |
sztyca | Zakraplacz z efektem Race Face |
siodło | WTB Volt Comp |
trzon | Efekt wyścigowej twarzy 40 mm |
Lenker | Race Face Chester 35 780 mm |
Spust napędu SRAM NX 1×11 znajduje się po prawej stronie, otoczony dźwigniami hamulca SRAM Level T. Właśnie w tym miejscu sprzęt nie pasuje do obszaru zastosowania. Mocniejszy model byłby lepszą sylwetką dla enduro, które również dobrze spisuje się w parku. Wyposażony w bagaż i sprzęt ochronny, szybko osiąga wysoką całkowitą masę kierowcy, która może wymagać wiele od dwóch tłoków SRAM Level T. Tarcza SRAM Centerline 203 mm jest zamontowana na przednim kole, a tarcza SRAM Centerline 180 mm na tylnym kole, która z kolei pasuje do tej kombinacji i można ją znaleźć w większości motocykli enduro w tej kombinacji.
Zielony sprzęt sportowy ponderosa jest napędzany przez korbę RaceFace Aeffect (170 mm) i tarczę 30T. W połączeniu z kasetą 11-42T nadaje się również na dłuższe i bardziej strome podjazdy. 11-rzędowa przednia przerzutka SRAM NX zmienia biegi solidnie, ale ogólny układ napędowy NX niekoniecznie pozytywnie wpływa na całkowitą masę Transition Patrol NX. Który jest określony jako ponad 15 kg (!) (bez pedałów). Regulowana sztyca teleskopowa RaceFace Aeffect ma skok 150 mm, na którym zamontowane jest bardzo wygodne siodło WTB Volt Comp. Tylny koniec 160 mm jest tłumiony przez amortyzator RockShox Deluxe RT z mocowaniem typu trunion i wymiarami montażowymi 205 mm x 65 mm. Uderzenia w przednie koło są pochłaniane przez amortyzator RockShox Yari RC Solo Air o skoku 170 mm. Widelec solidny, ale jeśli lubisz pakować rower do bagażnika bez przedniego koła lub nawet masz bagażnik dachowy z mocowaniem na oś, szybko zdenerwuje Cię przykręcana ośka bez systemu szybkiego zwalniania. Pomimo różnych ugięcia sprężyn na przednich i tylnych kołach, podwozie jest dobrze zestrojone i wydaje się wyważone.
Wolnobieg piasty koła Novatec jest dyskretny akustycznie. Zamontowano na nim 27,5-calowe (650B) obręcze WTB STPi29 o – jak sama nazwa wskazuje – szerokości wewnętrznej 29 mm. Podwójne opony Maxxis Minion DHF lub DHR 2.3 EX0 łączą się z podłożem. Chociaż na liście wyposażenia Transition Patrol NX nie ma większych błędów, ogólnie rzecz biorąc, jest on bardziej w kategorii „solidny” – trochę rozczarowujący, biorąc pod uwagę cenę prawie 3.500 euro. Z drugiej strony: sama rama kosztuje ponad 2.000 euro – to ponownie stawia cenę kompletnego roweru z perspektywy. Jeśli nadal decydujesz się na wersję podstawową, radzimy zainwestować w mocniejsze hamulce, oś przelotową z systemem szybkiego zwalniania i lżejszą kasetę.
Transition Patrol NX 2018: Lepszy zjazd niż podjazd
Ale teraz dość szczegółów technicznych i ruszamy na stoki, w najprawdziwszym tego słowa znaczeniu. Ponieważ Las Bawarski w środku zimy jest mniej zdominowany przez rowerzystów górskich niż przez zimowych wędrowców i narciarzy biegowych. Ale oprócz przygotowanych tras, w błocie i śniegu widać ślady opon. Transition Patrol NX Enduro zabierze Cię jako pierwszy na asfaltowe i leśne drogi i od razu pozytywnie zaskoczą Cię właściwości wspinaczkowe. Bardzo luźny kąt skrętu wynoszący 64° jest zauważalny, zwłaszcza na bardziej stromych przejściach, ale nie w proporcji, której się obawiano. 2-godzinne podejście było łatwe do pokonania na siodełku WTB nawet bez wyściełanych szortów, tylko ciężar ciągnął mnie stabilnie w dół zbocza - nawet jeśli tylko psychicznie. 15 kg to trochę dużo, nawet jak na enduro.
Mijając pola śnieżne i stoki narciarskie, jedno było już z góry jasne: pierwsze metry szlaku trzeba pokonać na białej nawierzchni. W połączeniu z mokrymi liśćmi i śliskimi kamieniami należy zachować ostrożność. Po przełamaniu „linii śniegu” przyszedł czas na głęboki oddech i pierwszą kontrolę. Czy wszystko jest nadal na swoim miejscu? Czy wszystkie śruby są nadal dokręcone? Pasuje! Pierwsze wrażenie z jazdy, długie, stabilne i niezwykle wierne torowisku. Na zaśnieżonych i śliskich kamiennych przejściach rower daje poczucie bezpieczeństwa i kusi do wydobycia z siebie jeszcze większych prędkości.
Kontynuujemy przez szerokie, szybkie leśne przejścia, które są opanowane z szerokim uśmiechem dzięki Transition Patrol NX. Strugarka jest niewiarygodnie szybka i wyjątkowo płynna, ale traci trochę ze swojej zwinności i czułości. Gdy szlak wije się wśród drzew i pojawiają się ciasne zakręty, rower osiąga swoje granice zabawy, a tutaj praca jest na porządku dziennym. Ale przy dużej sile i technice można tu również oszukać rower górski. Koniec szlaku wraz z docelowym skokiem w zasięgu wzroku, który Transition Patrol NX pokonuje czysto i stabilnie w fazie lotu. Kiedy dobrze wylądujesz, musisz mocno chwycić żelazka.
Jak podejrzewano, SRAM Level T po prostu nie jest wystarczająco szybki iw tym przypadku zwalnia tylko w sposób zadowalający. Jazda próbna stosunkowo dobrze potwierdziła założenia z danych technicznych. Właściwości wspinaczkowe były zaskakujące, a wysokie wymagania dotyczące geometrii zostały całkowicie spełnione na zjeździe.
Schreibe einen Kommentar