Nowości z testu/produktu: Trzeba przyznać, że nowy model kasku S-Works, Specialized All-New Evade, na pierwszy rzut oka nie różni się zbytnio od swojego poprzednika. Typowy aerodynamiczny kształt i otwory wentylacyjne z przodu nie wydają się zbytnio zmieniać, ale nowy Evade obiecuje pewne ulepszenia. Zwłaszcza dzięki jeszcze szybszej i fajniejszej konstrukcji kask powinien przekonać jako idealne urządzenie do zawodów.
W przypadku nowego Specialized All-New Evade „fajny” naprawdę oznacza to, co mówi: „fajny”. Bo po bliższym przyjrzeniu się widać, że nowy kask S-Works nie tylko ma nieco inny kształt, ale jest też wyposażony w zmodyfikowane otwory wentylacyjne. W bardzo długim i złożonym procesie rozwoju nowy Evade został zaprojektowany w taki sposób, aby był nie tylko szybszy, ale także lepiej wentylowany niż jego poprzednik. Celem jest posiadanie kasku aero na każdy dzień, niezależnie od temperatury. Dzięki specjalnym metodom pomiarowym i różnym testom zapewniającym optymalną wentylację, zupełnie nowy Evade jest tak „fajny”, jakbyś w ogóle nie nosił kasku. Evade przeszedł również pewne zmiany pod względem komfortu i ma teraz krótszą, bardziej zwartą konstrukcję.
Począwszy od rozwoju aerodynamiki, spędziliśmy niezliczone godziny w tunelu aerodynamicznym, aby jak najlepiej połączyć aerodynamikę, wentylację i wagę, nie zaniedbując aspektów bezpieczeństwa. Podczas budowy wzięto pod uwagę zoptymalizowany energetycznie EPS o wielu gęstościach i zoptymalizowano rodzaj pianki w różnych miejscach. Zewnętrzne otwory wentylacyjne i kanały wewnętrzne zostały dokładnie sprawdzone, aby upewnić się, że kask przepuszcza maksymalną ilość powietrza. Rezultat jest imponujący: nowy Evade sprawia, że czujesz się, jakbyś w ogóle nie miał na sobie kasku. Ponadto kask oszczędza 50 sekund na 40 km w porównaniu z konwencjonalnym kaskiem drogowym i około sześciu sekund w porównaniu do swojego poprzednika. Ale szybki kask jest bezużyteczny, jeśli nie jest odpowiednio dopasowany. W tym sensie nowe kaski S-Works Evade mają wszystkie funkcje, do których jesteś przyzwyczajony z najwyższej klasy kasków Specialized. System dopasowania Mindset HairPort 2 z mikroregulacją, miękki materiał, który się nie rozciąga, oraz nowa podkładka na czoło Gutter Action, która zapobiega przedostawaniu się potu do oczu.
Specialized Całkowicie Nowy Unik – przegląd funkcji
- Intensywny rozwój w tunelu aerodynamicznym sprawił, że Evade jest najszybszym kaskiem w gamie Specialized
- System wentylacji 4th Dimension z głębokimi kanałami powietrznymi, dużymi otworami i precyzyjnie ustawionymi otworami wylotowymi dla optymalnego połączenia aerodynamiki i wentylacji
- Zoptymalizowana pod kątem zużycia energii konstrukcja EPS o wielu gęstościach pomaga pochłaniać energię uderzenia w przypadku upadku
- Wzmocniona aramidem konstrukcja kasku wspiera piankę EPS, aby pochłaniać energię uderzenia w przypadku upadku
- Ultralekki system mocowania Mindset HairPort II z regulacją wysokości i mikrozapadkami do szybkiej i prawidłowej regulacji
- Konstrukcja podkładki na czoło Gutter Action zapewnia większy komfort i lepsze odprowadzanie ciepła
- Cienkie, miękkie i lekkie paski 4X DryLite, które pozostają odporne na rozciąganie, nawet gdy są mokre
- System pasków Tri-Fix zapewnia wysoki komfort noszenia oraz łatwą, szybką i spójną regulację
- Mocowanie paska Instrap zapewnia wysoki komfort noszenia i maksymalne bezpieczeństwo
Specialized Całkowicie nowy Evade – jak się jeździ?
Trzeba przyznać, że o tej porze roku trudno było nam przetestować ulepszoną wentylację i regulację ciepła, a przynajmniej to, jak Specialized All-New Evade faktycznie działa w ekstremalnie gorących warunkach. Niemniej jednak podczas naszych przejażdżek z nowym kaskiem mogliśmy wyraźnie zobaczyć, że odprowadzanie ciepła działa idealnie, ponieważ bez opaski lub czapki Evade byłby dla nas zdecydowanie za zimny przy obecnych temperaturach. Możesz też dość wyraźnie poczuć, jak działa system wentylacji, ponieważ podczas jazdy zawsze możesz poczuć lekki przeciąg nad głową. Opcje dopasowania i regulacji zupełnie nowego Evade są jak zwykle dobre, ale wolelibyśmy, aby paski wokół uszu były regulowane, ponieważ różne kształty głowy mogą powodować łopotanie pasków za uszami podczas jazdy.
Schreibe einen Kommentar