Test: Czasy, kiedy e-rowery były nazywane „rowerami babci”, już dawno minęły. E-MTB stają się coraz bardziej popularne, a nawet wysportowani jeźdźcy bawią się ideą roweru ze wspomaganiem elektrycznym. Właśnie do tej grupy docelowej Kalkhoff chce dotrzeć z nowym Entice. Sportowy e-trekkingowy rower, który powinien wyglądać równie dobrze na asfalcie i poza nim. Przedstawiamy Ci rower i przedstawiamy wrażenia z pierwszych jazd testowych z Kalkhoff Entice.
Kalkhoff Entice – przegląd modeli
Kalkhoff Entice jest dostępny w trzech różnych modelach. Zaczyna się od 2.599 € od Move B9, następnie Advance B10 za 2.999 €, a najwyższy wariant to Excite B10. The Entice jest dostępny nie tylko z ramą w kształcie rombu dla mężczyzn, ale także z oprawą trapezową dla kobiet uprawiających sport. Oto przegląd wszystkich modeli. Możesz znaleźć wszystkie dalsze informacje tego.
ustawienie: Całka 0.5, aluminium
Widelec: SR Suntour NEX E25
Silnik: Rejs Bosch Performance
Akku: Akumulator litowo-jonowy Bosch PowerTube 36 V, 13,4 Ah (500 Wh)
Napęd: Shimano Alivio, 1×9
wirniki: Obręcze Rodi Blackrock z piastami Shimano FH-M475
Cena: € 2.599
ustawienie: Całka 0.5, aluminium
Widelec: SR Suntour NEX E25
Silnik: Bosch Wydajność CX
Akku: Akumulator litowo-jonowy Bosch PowerTube 36 V, 13,4 Ah (500 Wh)
Napęd: Shimano Deore, 1×10
wirniki: Obręcze Rodi Blackrock z piastami Shimano M6010
Cena: € 2.999
ustawienie: Całka 0.5, aluminium
Widelec: SR Suntour NCX E25
Silnik: Bosch Wydajność CX
Akku: Akumulator litowo-jonowy Bosch PowerTube 36 V, 13,4 Ah (500 Wh)
Napęd: Shimano XT, 1×11
wirniki: Obręcze Rodi Blackrock z piastami Shimano M6010
Cena: € 3.299
Kalkhoff Entice – Rama
Rama Entice jest z pewnością jedną z najważniejszych cech roweru. Zespół projektowy Kalkhoff włożył wiele wysiłku w nadanie e-rowerowi charakterystycznych i niepowtarzalnych kształtów rur. Jest to najbardziej widoczne na główce ramy, która dzięki charakterystycznej rynnie ma wysoką rozpoznawalność. Nie eksperymentują z materiałem i polegają na wypróbowanym i przetestowanym aluminium. W nieco masywniejszej rurze dolnej umieszczono nowy akumulator Bosch PowerTube Li-Ion 36V o pojemności 13,4 Ah lub 500 Wh.
Połączenie kierownicy i mostka tworzy wizualną całość z ramą. Konstrukcja idealnie pasuje do czystego wyglądu motocykla i zapewnia nowoczesny, minimalistyczny wygląd. Zgodnie z tym kable poprowadzone są również wewnątrz kokpitu. Ogólnie projekt Entice jest bardzo prosty, podobnie jak kolorystyka: podstawowy kolor to czarny lub szary, który w zależności od modelu jest uzupełniony drobnymi akcentami kolorystycznymi.
Kalkhoff Entice – silnik i akumulator
Niedrogi podstawowy model Entice jest wyposażony w napęd Performance Cruise firmy Bosch, podczas gdy dwa najlepsze modele mają mocny silnik Performance CX. Akumulator o pojemności 500 Wh zapewnia niezbędny zasięg we wszystkich modelach. Wyświetlacz Bosch Purion służy jako jednostka sterująca akumulatorem i silnikiem. Wyświetlacz montowany jest obok lewego uchwytu kierownicy. Przyciski plus i minus można obsługiwać kciukiem i przełączać między różnymi trybami. Tutaj również wyraźnie podkreślono sportowy charakter motocykla – minimalistyczny wyświetlacz Purion jest poza tym spotykany głównie w rowerach E-MTB.
Dostępny jest tryb Eco, tryb wycieczki, tryb MTB i tryb wycieczki. Wraz z ostatnią aktualizacją silnika Bosch tryb sportowy został zastąpiony trybem E-MTB. Obsługuje to od 120% do 300%, co odpowiada poziomom między Tour i Turbo. W zależności od nacisku pedału silnik wspomaga kierowcę i zawsze zapewnia wsparcie dostosowane do sytuacji. Ułatwia to ruszanie pod górę i pozwala lepiej kontrolować przyczepność na luźnych nawierzchniach.
Rowery elektryczne: Pierwsza jazda: nowy tryb eMTB w Bosch Performance CX
E-Performance / Test: W ramach Bike Festival w Riva firma Bosch zaprezentowała nowy tryb napędu Performance CX, który jest specjalnie dostosowany do potrzeb E-MTB. Tryb wspomagania, pragmatycznie nazwany „eMTB”, kontroluje moc dynamicznie, w zależności od potrzeb kierowcy w danej sytuacji. Bosch jest z pewnością jednym z […]
Przynęta Kalkhoffa – Wyposażenie
Wszystkie warianty modeli są zwykle wyposażone w dość sportowe wyposażenie i różnią się przede wszystkim napędem. Topową wersję Excite mieliśmy jako model testowy w redakcji. Rower jest wyposażony w 11-biegową przerzutkę Shimano XT. Konfiguracja umożliwia szybką i niezawodną zmianę biegów. Kalkhoff wyposażył Entice w taki sposób, że wycieczka nie musi kończyć się na końcu asfaltowych dróg. Opony Schwalbe Smart Sam wyglądają jak wąskie opony do rowerów górskich i zapewniają dobrą przyczepność na szutrowych i leśnych ścieżkach, nie wykazując zbyt dużego oporu toczenia.
Jeśli zrobi się trochę trudniej, modele Entice są wyposażone w amortyzowany widelec Suntour o skoku 75 mm. Widelec posiada blokadę i regulację odbicia. Nie musisz martwić się o hamulce nawet podczas dłuższych zjazdów, ponieważ ze sprawdzonymi hamulcami tarczowymi Shimano XT do rowerów górskich z tarczami hamulcowymi 180 mm masz na pokładzie niezawodne i mocne stopery. Oświetlenie jest również ładnie zintegrowane. Reflektor LED Herrmans H-Black MR8 znajduje się pod mostkiem i kierownicą. Mały reflektor LED Busch & Müller Line jest również dyskretnie montowany pod siodełkiem.
Wszystkie warianty wyposażenia w szczegółach:
Zachęć do ruchu B9 | Zachęć Zaliczkę B10 | Zachęć Podnieć B11 | |
---|---|---|---|
Silnik | Rejs Bosch Performance, 36 V / 250 W | Bosch Wydajność CX | Bosch Wydajność CX |
Wyświetlacz | Bosch Purion | Bosch Purion | Bosch Purion |
Bateria | Akumulator litowo-jonowy Bosch PowerTube 36 V, 13,4 Ah (500 Wh) | Akumulator litowo-jonowy Bosch PowerTube 36 V, 13,4 Ah (500 Wh) | Akumulator litowo-jonowy Bosch PowerTube 36 V, 13,4 Ah (500 Wh) |
przerzutka tylna | Shimano Alivio | Shimano Deore | Shimano DeoreXT |
dźwignia zmiany biegów | Shimano Alivio M4000 | Shimano Deore M6000 | Shimano Deore XT M8000 |
w Kassetten | Shimano HG200 | Shimano HG500 | Shimano SLX |
hamulce | Tektro M285 | SHIMANO M396 | Shimano Deore XT M8000 |
widelec | SR Suntour NEX E25, zamykany | SR Suntour NEX E25, zamykany | SR Suntour NCX E25 |
Lenker | Koncepcja EX | Kalkhoff One Piece, taśmy nośne | Kalkhoff One Piece, taśmy nośne |
Uchwyty | Ergon GA30 | Ergon GA30 | Ergon GA30 |
siodło | Selle Royal Rampage, Selle Royal Verve | Selle Royal Rampage, Selle Royal Verve | Selle Royal Rampage, Selle Royal Verve |
sztyca | Koncepcja EX | Koncepcja EX | Koncepcja EX |
pedały | MTB, płaski, aluminiowy, z odblaskiem | MTB, płaski, aluminiowy, z odblaskiem | MTB płaski z odblaskiem MTB płaski aluminiowy z odblaskiem |
obręcze | Rodi Blackrock, oczka | Rodi Blackrock, oczka | Rodi Blackrock, oczka |
piasty | Shimano FH-M475, z szybkozamykaczem | Shimano Deore M6010 | Shimano Deore M6010 |
opony | Schwalbe Inteligentny Sam, 47-622 | Schwalbe Inteligentny Sam, 47-622 | Schwalbe Inteligentny Sam, 47-622 |
Cena | 2.599 € | 2.999 € | 3.299 € |
Kalkhoff Entice – pozycja siedząca
Nawet jeśli Kalkhoff Entice ma raczej sportowy charakter, pozycja siedząca nie jest zbyt rozciągnięta. Lekka taśma nośna ustawia jeźdźca w dyskretnej pozycji pionowej, co nawet mniej wyszkolonym pilotom e-rowerów przez dłuższy czas nie powinno sprawiać żadnych problemów. Siodło również znajduje dobry kompromis i oferuje duży komfort. Pozytywne wrażenie komfortu dopełniają uchwyty Ergon.
Kalkoff Entice – w praktyce
Oczywiście nowy Kalkhoff Entice poddaliśmy również testom praktycznym.
Jak widać warunki do testu były dość zróżnicowane. Wcześniejsze opady śniegu spotkały się z kolejnymi odwilżami i sprawiły, że ścieżki wokół redakcji zrobiły się śliskie. Ale to zapewniało dodatkową zabawę z Entice. Poręczny, niemal zabawowy charakter motocykla w połączeniu z mocnym napędem CX i śliską nawierzchnią dał dużo frajdy. Opony Smart Sam spisały się również dobrze na śliskich nawierzchniach i zapewniały dobrą przyczepność na zakrętach.
Po bardzo krótkim czasie okazało się, że nowy tryb E-MTB dla silnika Bosch CX jest naszym ulubionym trybem w Entice. Wsparcie jest bardzo intuicyjne i zawsze dostosowuje się do aktualnej siły i kadencji. Zapewnia to naturalne wrażenia z jazdy, ale zawsze masz pod ręką ogromną moc napędu Bosch, gdy jej potrzebujesz.
Bardzo podobał nam się również wyświetlacz Purion. Jest umieszczony na lewym uchwycie kierownicy i jest sterowany za pomocą dwóch dobrze zaprojektowanych i łatwo dostępnych przycisków + i -. Jednak rzadko z nich korzystaliśmy, ponieważ prawie nie korzystaliśmy z trybów Eco, Tour i Turbo ze względu na tryb E-MTB. Nawet po dłuższej jeździe akumulator miał jeszcze pewne rezerwy i powinien wystarczyć na dłuższe wycieczki ok. 70 - 100 km z niewielkim wspomaganiem pedałowania. Nawet przy wyłączonym silniku Entice jest nadal całkiem znośny, nawet jeśli dłuższe odległości powinny być tabu.
Nawet na końcu utwardzonych dróg to nie koniec terenu z Entice. Amortyzowany widelec SR Suntour z przodu amortyzuje drobne nierówności i zwiększa komfort jazdy rowerem. Widelec można dostosować do potrzeb rowerzysty za pomocą regulacji ciśnienia powietrza i odbicia. Opony Smart Sam dobrze się toczą i dobrze spisują się również w terenie. Hamulce Shimano XT z tarczami 180 mm są łatwe w dozowaniu, ale są również niezawodnymi kotwicami do mocniejszych manewrów hamowania.
W teście praktycznym zauważyliśmy tylko kilka drobnych uwag krytycznych. W Entice kable są poprowadzone przez rurkę sterową przez zespół kierownicy i mostka. Optycznie udane rozwiązanie, niestety kable i linki w naszym testowym rowerze dotykały opony, gdy amortyzowany widelec się wyginał. Tutaj musisz pomóc czymś z opaskami kablowymi, aby temu zapobiec. Zestaw słuchawkowy miał również tendencję do poluzowywania się w nieco bardziej nierównym terenie. Jedyne, co tu pomaga, to regularne sprawdzanie.
Schreibe einen Kommentar