Test: Brooks rozwiązał dobrze znany problem w nowej wersji swojego udanego modelu: nowy Brooks Cambium All Weather pozostaje suchy i powinien być znacznie bardziej odporny na starzenie. Velomotion to wypróbował.
Kiedy około pięć lat temu Brooks zaprezentował nową serię modeli Cambium, ten wyjątkowy siodło wykonane z nowych materiałów, które przyjęło wygląd klasycznego skórzanego siedziska, wywołało wielki entuzjazm. Poziom komfortu był odpowiedni, a wygląd Cambium idealnie pasował do rowerów turystycznych, sportowych i codziennych z klasycznym akcentem - zapewniają to wersje o różnych szerokościach, modele z „wycięciem” i bez oraz lekkie sporty wersje.
Jednak klasyczny kambium nie jest pozbawiony wad. Wulkanizowana warstwa bawełny na powierzchni siodełka starzeje się; Czarny kambium szybko szarzeje na rowerach, które są stale zaparkowane na zewnątrz – dlatego eleganckiego siodła nie należy wystawiać na działanie warunków atmosferycznych bez pokrowca lub plastikowej torby. Materiał również chłonie wodę - niewiele, ale wystarczająco, by czuć się niekomfortowo w chłodne dni. Istnieje również pewna ilość otarć w miejscu, w którym nogi dotykają siodełka podczas pedałowania.
Teraz Brooks podjął ten problem i rozwinął Cambium. Rezultat nosi nazwę Brooks Cambium All Weather i zostanie dodany do poprzedniej kolekcji - w trzech szerokościach, każda z wycięciem i bez, a także w wyjątkowo pięknej wersji z miedzianymi nitami.
Czym różni się nowy model? Największa różnica tkwi w mieszance materiałów. Nadal używana jest gumowa mata o grubości kilku milimetrów, ale teraz jest ona pokryta nylonową tkaniną, która zastępuje warstwę bawełny i jest podobno odporna na wodę i ścieranie. Różnicę można zobaczyć i poczuć: matowy wygląd pierwszego kambium ustąpił miejsca lekkiemu połyskowi; All Weather wydaje się gładszy. W przeciwieństwie do wysłużonego klasycznego kambium, jego czaprak jest nieco bardziej miękki i elastyczny.
Zmieniono również ramę: tam, gdzie kiedyś było aluminium, teraz są elementy z czarnego plastiku; odznaka Brooks, która kiedyś była przynitowana, ustąpiła miejsca lakierowanemu wytłoczeniu. Metalowe nity lub śruby łączące czaprak z ramą są teraz anodowane na czarno. Ogólnie rzecz biorąc, nowy model jest bardziej powściągliwy, ale nie mniej wartościowy; W tym kontekście należy również wspomnieć o znacznej obniżce ceny: za 110 euro Brooks Cambium All Weather jest o 30 do 40 euro niższy od porównywalnych modeli standardowych.
Nie straciło nic ze swojej wygody: nadal jest jednym z najwygodniejszych, jeśli nie najwygodniejszym siodełkiem rowerowym na rynku. Podobnie jak w przypadku skórzanego siodła, sekret leży w hamakowym mocowaniu czapraka, które może amortyzować wstrząsy i wibracje. Jednocześnie Cambium jest dość twarde - w przeciwieństwie do niektórych siodełek żelowych, które pod wpływem ciężaru ciała są wciskane coraz głębiej i ostatecznie stają się niewygodne, nie zmienia swoich właściwości podczas wycieczki. Dobrze znaną wadą siodełek skórzanych jest twardy nos siodełka. Tam, gdzie sufit jest przykręcony do ramy z przodu, elastyczność jest zerowa; należy to wziąć pod uwagę przy regulacji siodełka.
Każdy, kto radzi sobie ze skórzanym siodłem lub woli raczej ciasne plastikowe modele, powinien od razu pokochać Cambium; Każdy, kto od lat jeździł na szerokich krzesłach turystycznych, może stać się wyznawcą zupełnie nowej filozofii siedzenia w firmie Brooks.
Podobnie jak standardowe modele, Brooks oferuje Cambium All Weather w trzech szerokościach: C15 oznacza 140 mm, C17 oznacza 162 mm i C19 oznacza 184 mm. Świetnie poradziliśmy sobie z wariantem średnim – siodło jest wystarczająco szerokie z tyłu, aby zapewnić pełną powierzchnię styku; nos natomiast jest przyjemnie wąski i nie ociera się o uda, nawet przy wąskich nogach.
Kilka tygodni użytkowania na zewnątrz nie pozostawiło widocznych śladów na siodełku testowym, chociaż odmówiliśmy siodełku ochronnego plastikowego worka - w końcu deszczówkę można łatwo zetrzeć. Gdy było bardzo zimno, słychać było lekkie skrzypienie, prawdopodobnie spowodowane tarciem ramy w jej plastikowych mocowaniach. W porównaniu do konwencjonalnego Cambium zauważalna jest nieco większa waga All Weather; zamiast 420 gramów waży 470 gramów, co oczywiście nie ma żadnego znaczenia w praktyce. Ponieważ zamiast aluminium zastosowano plastik, wciąż jest to zaskakujące.
Czy warto kupić to siodło? Zdecydowanie, ponieważ łączy w sobie wysoki poziom komfortu i bardzo ładny wygląd z odpornością na warunki atmosferyczne, dzięki czemu w pełni nadaje się do codziennego użytku. Brooks Cambium All Weather świetnie prezentuje się na klasycznym rowerze codziennym lub turystycznym; po prostu nie jest (jeszcze?) dostępny w różnych kolorach.
Każdy, kto obawia się, że ukradnie mu dobry kawałek codziennego roweru, może zabezpieczyć siebie lub swoje siodełko w następujący sposób: Jeśli wysokość siodełka i kąt siodełka są optymalnie wyregulowane, posmaruj klejem budowlanym lub klejem do drewna śruby imbusowe (odwróć rower do góry nogami) w dół, jeśli to konieczne). miejsce). W razie potrzeby powstały korek można usunąć bez pozostawiania śladów za pomocą spiczastego narzędzia; powinno to jednak odstraszyć złodzieja części szukającego szybkiej zdobyczy.
Schreibe einen Kommentar