Historia budowy roweru: W ciągu ostatnich kilku tygodni stopniowo prezentowaliśmy nasz zestaw Scott Addict Gravel. Teraz udało nam się dokończyć rower i przejechać kilka kilometrów w jesiennych warunkach.
Scott Addict Gravel: Budowa
Zanim przejdziemy do jazdy próbnej, kilka słów o budowie roweru. Zgodnie z oczekiwaniami konfiguracja była ogólnie bardzo bezproblemowa. Tylko kilka drobiazgów zakłócało zgromadzenie. Z jednej strony istniały standardy dotyczące ramy i komponentów, które nie współgrały z innymi komponentami. Nasza rama Scott Addict Gravel została zaprojektowana z myślą o hamulcach typu flatmount, chociaż nasze hamulce nadal były montowane po zamontowaniu. Tutaj trzeba było majstrować przy adapterach, aby hamulce mogły być prawidłowo zamontowane. Koła Fulcrum były wyposażone w 6-otworowe piasty, a dostarczone tarcze były w standardzie z centralnym zamkiem. Tutaj musieliśmy zamontować kolejną tarczę hamulcową.
Jak zawsze: wizualna atrakcja - wróg mechanika - kable poprowadzone wewnętrznie. Również w przypadku Scotta poprowadzenie wewnętrznie poprowadzonych kabli było nieco skomplikowane i zajęło trochę więcej czasu. Nawet krótki dystans na widelcu do przewodu hamulcowego rozegrany z cierpliwością naszego mechanika. Ale przy odrobinie cierpliwości udało nam się schować wszystkie kable i linki w ramie, a następnie cieszyć się czystym wyglądem Scotta.
Scott Addict Gravel: Gotowy rower
W końcu wyszedł optycznie bardzo udany crosser. Niestety, rower był nieco za ciężki i ważył 8,8 kg, ale oferuje również wystarczające rezerwy do jazdy w terenie. Tutaj na zdjęciach mostek jest nadal zamontowany w bardzo wygodnej pozycji. W trakcie testu obróciliśmy mostek do bardziej sportowej pozycji.
Scott Addict Gravel: Test jazdy
Zajęliśmy się ramą i związanymi z nią częściami na długo przedtem. Z tego powodu byliśmy bardzo podekscytowani pierwszą jazdą próbną z motocyklem. Już na pierwszych kilku metrach stało się jasne, że Scott Addict Gravel chce się szybko poruszać. Ze względu na niski przód siedzisz na rowerze bardzo sportowo i, w zależności od długości mostka, również stosunkowo rozciągnięty. Kierownica 3T ma wygodną szerokość, ale jest nieco cienka na górnym łączniku. W połączeniu ze stosunkowo cienką taśmą na kierownicę, cały pakiet jest mniej wygodny i prawdopodobnie z perspektywy czasu użylibyśmy innej kombinacji.
Dobre właściwości jezdne kół Fulcrum Racing Quattro DB w połączeniu z oponami Clément Xplorer MSO są zauważalne już na pierwszych kilku metrach płaskiego asfaltu. Dzięki temu motocykl może być poddawany dużym obciążeniom nawet na odcinkach asfaltowych. Kombi dobrze toczy się również po szutrze, a opony Clément zapewniają wystarczającą przyczepność na zakrętach lub podczas przyspieszania. Z wyjątkiem sytuacji, gdy robi się trochę błotnista lub na wilgotnych łąkach, opony są trochę przytłoczone. W terenie Addict Gravel to bardzo zwinny i zwinny rower. Dobrze przyspiesza na wyjściu z zakrętów i łatwo manewruje w ciasnych zakrętach. Hydrauliczne hamulce tarczowe zapewniają niezbędną kontrolę i doskonale sprawdzają się w mokrych i błotnistych warunkach. Ponadto hamulce można dobrze dozować, co zapobiega zbyt częstemu blokowaniu tylnego koła. Grupa Ultegra dobrze radzi sobie również w brudnych warunkach. Pomimo błota i błota pośniegowego grupa nadal zmienia biegi bardzo niezawodnie. Zakres przełożeń umożliwił nam również pokonywanie stromych podjazdów, ale jednocześnie wciskanie grubych biegów na szybkich płaskich odcinkach.
Rama Addict Gravel jest bardzo sztywna podczas jazdy, a rower wykazuje dobry napęd. Jednak w terenie rama oferuje również niezbędne rezerwy komfortu, dzięki czemu rower nie zachowuje się zbyt niespokojnie. Wspornik 27,2 mm zapewnia również niezbędną elastyczność, aby wyrównać małe nierówności.
Ogólnie powiedzielibyśmy, że osiągnęliśmy nasz cel dzięki Scott Addict Gravel. Zbudowaliśmy ładny, wszechstronny rower, który jest idealny do wyścigów przełajowych, ale także do dłuższej jazdy po szutrze.
Schreibe einen Kommentar