Test: Następna wycieczka powinna być trochę bardziej urozmaicona lub chcesz odkrywać nowe trasy, ale wiesz już wszystko w okolicy na rowerze wyścigowym. Właśnie wtedy powinieneś zacząć myśleć o rowerze szutrowym. Z BH Gravel X przetestowaliśmy świetny rower ze średniej półki cenowej, który szczególnie imponował dobrymi właściwościami tocznymi.
Kto tego nie zna? Nie zawsze chcesz jeździć tymi samymi trasami, ruch uliczny jest irytujący lub jeśli wypróbujesz nową trasę na rowerze wyścigowym i nagle znajdziesz się na szutrowej ścieżce. Właśnie w takich sytuacjach rowerem szutrowym jesteś znacznie bardziej elastyczny i możesz dotrzeć do wielu nowych miejsc, do których wcześniej nie dotarłeś rowerem wyścigowym.
BH Gravel X – Rama
Rama BH Gravel X to hydroformowana rama wykonana z potrójnie cieniowanego aluminium, która zapewnia bardzo dobrą stabilność i wytrzymałość, co wydaje się szczególnie wygodne i bezpieczne podczas wycieczek po złych drogach i żwirze. Oczywiście aluminiowa rama nie należy do najlżejszych w porównaniu do znacznie droższych wersji karbonowych. Jednak waga niekoniecznie jest naszym najważniejszym kryterium oceny, zwłaszcza w przypadku roweru szutrowego, ponieważ skupiamy się na stabilności i solidności. Dzięki widelcowi wykonanemu w całości z włókna węglowego kierowca uzyskuje bardzo dobrą amortyzację pomimo dużej sztywności z przodu. Geometria ramy BH jest sportowa, ale nadal wygodna i przeznaczona na długie wycieczki. Jest to możliwe dzięki wyższej główce ramy, lekko zaokrąglonej górnej rurze i dłuższemu rozstawowi osi. BH Gravel X jest zatem idealny na dłuższe jednodniowe wycieczki, a nawet kilkudniowe wycieczki rowerowe. W tym celu wsporniki do bagażników można również zamocować w wyznaczonych punktach na ramie i widelcu.
BH Gravel X – Sprzęt
Ramki do zdjęć | Żwir X Alloy 7005 |
widelec amortyzowany | Gravel X Full Carbon 1.5" |
wirniki | ShimanoRX31 |
opona | Hutchinson Nadwozie 700x38 |
przerzutka tylna | Shimano Ultegra R8000 |
dźwignia zmiany biegów | Shimano hydrauliczne Rs505 |
korba | FSA Omega 50/34 |
przerzutka | Łopatka 105 |
Hamulec | Shimano Hydrauliczny 505 |
sztyca | Biustonosz SL 27,2 |
siodło | Prolog Kappa |
trzon | BH SL |
Lenker | BH SL |
Wyposażenie BH Gravel X jest bardzo solidne. Testowaliśmy wersję z Shimano Ultegra, która działała jak zwykle niezawodnie i nie sprawiała żadnych problemów. Rower jest upiększony kompaktową korbą FSA z zębami 50/34 i kierownicą z włókna węglowego BH. Dość nieporęczne manetki hamulcowe od Shimano do tarcz są nieco nieatrakcyjne pod względem wyglądu i ergonomii. Koła również pochodzą od Shimano i są niezwykle wytrzymałe, więc nie musisz się martwić o nierówne powierzchnie. Oba koła są wyposażone w osie przelotowe 12 mm, które również zwiększają sztywność i bezpieczeństwo, a także poprawiają wydajność już dobrych hamulców BH Gravel X. Na koła założone są opony Hutchinson Overide 700×38, które nie dorównują czystym modelom przełajowym, ale imponują dobrymi właściwościami tocznymi i dużym komfortem, szczególnie na leśnych drogach.
BH Gravel X – Po prostu ruszaj dalej!
BH Gravel X oferuje mile widzianą zmianę dla każdego, kto przede wszystkim czuje się związany z drogą. Szczególnie, gdy jesteś na wycieczce odkrywczej lub na nowych trasach, często znajdujesz się na końcu utwardzonej ścieżki. Z szutrowym wyścigowcem to żaden problem. Dzięki bardziej wyprofilowanym i szerszym oponom możesz również najlepiej radzić sobie ze złymi drogami, leśnymi ścieżkami i kawałkami żwiru. Ale BH Gravel X był również w stanie przekonać na drodze dzięki bardzo dobrym właściwościom toczenia. Szybko dodaliśmy nasz miernik mocy Rotor 2In, aby zobaczyć, jak dobrze działa. Na płaskim odcinku prędkość 30 km/h wymaga dobrych 20 watów (dokładnie 23 watów) więcej niż w przypadku roweru szosowego średniej klasy z aluminiowymi kołami.
Waga roweru szutrowego wchodzi wtedy w grę na pochyłościach. Ze względu na przełożenie skrzyni biegów i masę całkowitą pokonywanie wzniesień do 10 lub 12% powinno być łatwe na drogach leśnych. Na naprawdę stromych, krótkich rampach, do których jesteś przyzwyczajony w przełajach, osiągasz swoje granice głównie ze względu na przełożenie. Opony wydawały się również nieco zbyt śliskie, aby można je było wyraźnie przejechać, zwłaszcza na mokrej nawierzchni. Naszym zdaniem BH Gravel X jest idealny dla każdego, kto chce trochę urozmaicić swój trening, zwłaszcza jesienią, lub kto lubi być w ruchu bez ograniczeń. BH jest szczególnie przekonujący na lekko pagórkowatych trasach, przeplatających się z drogami leśnymi i asfaltowymi.
Schreibe einen Kommentar