Test: BMC Trailfox AMP to pierwszy E-MTB szwajcarskiej marki premium. Oczywiście rower nie jest typowym standardem, do którego przywykłeś od BMC, ale oferuje kilka innowacyjnych rozwiązań. Pozwolono nam już przenieść rower i zaprezentować go tutaj.
BMC Trailfox AMP: W skrócie
BMC Trail AMP dziedziczy część swojego niezmotoryzowanego wariantu, który jest również używany w serii wyścigów EWS. Rower ma karbonową ramę główną z jednoczęściowym aluminiowym tylnym trójkątem. Podwozie oferuje 150 mm skoku sprężyny z tyłu iz przodu, a wraz z kołami 27,5″ i oponami 2,8″ zapewnia wystarczającą rezerwę do trudnej jazdy na rowerze górskim. BMC Trailfox AMP jest oferowany w 3 konfiguracjach.
podwozia: Fox Float 36 Performance (150mm) / Fox Float DPS (150mm)
Silnik/akumulator: Stopnie Shimao E8000 / Stopnie Shimano (500 Wh)
Napęd: Shimano XT/SLX 1×11
wirniki: Splajn DT Swiss H1700
Hamulce: Magura MT5 (200/200)
Cena: € 6.999
BMC Trailfox AMP: Rama
Główna rama BMC E-MTB Trailfox składa się z technologii Twin Hollow-Core z BMC Impec Lab. Umożliwiło to stworzenie niezwykle sztywnej ramy głównej, pomimo zintegrowanego akumulatora w dolnej rurze. Z drugiej strony tył roweru jest wykonany z aluminium i został wykonany z jednego odlewu, dzięki czemu osiąga większą sztywność skrętną.
BMC Trailfox AMP: w akcji
Podczas opracowywania ramy zwrócono uwagę na jak najmocniejszą integrację. Silnik i akumulator zostały dyskretnie umieszczone w dolnej części ramy i są chronione pokrywą. To nie tylko chroni komponenty, ale także zapewnia bardziej elegancki wygląd. Prowadzenie kabli zostało również elegancko umieszczone w ramie. Ponadto czujnik prędkości jest ukryty w tylnych widełkach. Ułatwia to wymianę tylnego koła, a także chroni czujnik przed uszkodzeniem. Tylne widełki są również chronione protektorem.
Zasadniczo rower przejął kinematykę z Advanced Pivot System (APS) z nieelektrycznego Trailfoxa, ale wprowadzono regulacje specyficzne dla E-MTB, aby poradzić sobie z większymi obciążeniami. Dźwignie cofania zostały powiększone, a kinematyka dostosowana do cięższego E-MTB, aby umożliwić prawdziwe wrażenia z jazdy na rowerze górskim.
BMC Trailfox AMP: Geometria
Credo dla geometrii AMP polegało na jak największej orientacji na standardowym Trailfoxie bez wsparcia, ale nadal dokonywaniu niezbędnych korekt dla e-roweru. Swobodny kąt skrętu (66°) i długi przód (445 mm zasięgu dla rozmiaru M) zapewniają stabilność nawet przy dużych prędkościach i są typowe dla nowoczesnego roweru all-mountain. Pomimo umieszczonego centralnie silnika, BMC było w stanie zastosować bardzo krótkie tylne widełki (445 mm), które zapewniają zwinne prowadzenie. W porównaniu ze zwykłym Trailfoxem wysokość suportu została dostosowana, aby zapewnić większy prześwit na technicznych odcinkach pod górę.
Wzmacniacz BMC Trailfox
S | M | L | |
rura podsiodłowa (w mm) | 400 | 440 | 480 |
Pozioma rura górna (w mm) | 573 | 616 | 645 |
główka ramy (w mm) | 91 | 103 | 118 |
tylny trójkąt (w mm) | 445 | 445 | 445 |
Rozstaw osi (w mm) | 1162 | 1207 | 1238 |
Kąt skrętu (w °) | 66 | 66 | 66 |
Kąt siedziska (w °) | 74 | 74 | 74 |
Zasięg (mm) | 405 | 445 | 469 |
Stosy (mm) | 595 | 606 | 620 |
BMC Trailfox AMP: Silnik i akumulator
Centrum mocy Trailfox AMP oparte jest na platformie Shimano E-MTB Step E8000 o mocy 250 watów i momencie obrotowym 70 Nm. Ponadto dostępny jest pasujący akumulator Shimano Steps MTB M E8020 o pojemności 500 Wh. Jak już wspomniano, silnik i akumulator są dyskretnie zintegrowane i chronione w ramie. Silnik oferuje 3 poziomy wspomagania (boost, trail, eco) oraz funkcję przesuwania. Etapy zmienia się za pomocą przełącznika Firebolt, który pod względem konstrukcji i funkcji jest oparty na manetce Shimano Di2. Po prawej stronie mostka znajduje się dyskretny ekran LCD, który wyświetla aktualny poziom, prędkość, poziom naładowania akumulatora oraz, w połączeniu z manetkami DI2, aktualny bieg. Dzięki nowemu oprogramowaniu układowemu i aplikacji Shimano E-Tube tryby Trail i Boost można dostosować do potrzeb rowerzysty.
BMC Trailfox AMP: Cechy
Jak już wspomniano powyżej, BMC Trailfox AMP jest dostępny w trzech różnych konfiguracjach. Czterotłoczkowe hamulce z tarczami 200 mm, opony Maxxis 2,8″ plus, koła DT Swiss przeznaczone do E-MTB i przerzutki 1×11 od Shimano są charakterystyczne dla wszystkich wariantów modeli, a dwa drogie modele są nawet wyposażone w DI2 . Ponadto wszystkie modele mają zoptymalizowany pod kątem rowerów elektrycznych widelec amortyzowany Fox 36er 150 mm i różne poziomy. Łącznie BMC w wariancie LTD waży 22,2 kg.
Specyfikacja modeli w skrócie:
Ramki do zdjęć | BMC Trailfox AMP LTD | BMC Trailfox AMP jeden | BMC Trailfox AMP dwa | |
---|---|---|---|---|
widelec amortyzowany | Fox Float 36 Factory, 150mm | Fox Float 36 Performance Elite | Wydajność Fox Float 36 | |
niemy | Cane Creek DB Inline | Fox Float DPS | Fox Float DPS | |
wirniki | DT Swiss HXC 1200 | Splajn DT Swiss HXC1501 | Niemiecki splajn H1700 | |
Opona VR | Maxxis HRII 27,5x2,8 | Maxxis HRII 27,5x2,8 | Maxxis HRII 27,5x2,8 | |
Tętno opon | Maxxis Rekon Jedwabnik 27,5x2,8 | Maxxis Rekon Jedwabnik 27,5x2,8 | Maxxis Rekon Jedwabnik 27,5x2,8 | |
przerzutka tylna | Shimano XTR Di2 | ShimanoXTDi2 | ShimanoXT | |
dźwignia zmiany biegów | Shimano XTR Di2 | ShimanoXTDi2 | ShimanoXT | |
korba | Shimano FC-E8050 | Shimano FC-E8050 | Shimano FC-E8000 | |
Hamulec | Św.Shimano | Magury MT7 | Magury MT5 | |
tarcze hamulcowe | Shimano Saint (200mm) | Magura (200mm) | Magura (200mm) | |
sztyca | Zakraplacze Race Face Turbine | Elita wydajności Fox Transfer | Zakraplacz z efektem Race Face | |
siodło | WTB Volt Team Ti | Wyścig Voltów WTB | Wyścig Voltów WTB | |
trzon | Turbina Race Face R35 | Turbina Race Face R35 | BMC AMSM 02 | |
Lenker | Race Face Next R Carbon | Turbina RaceFace R | BMC MRB 02 |
BMC Trailfox AMP: Test jazdy
Mieliśmy okazję krótko przetestować BMC Trailfox AMP LTD i intensywnie z niego korzystaliśmy. Czy to w bike parku, czy na wycieczce, wystawiamy E-MTB na próbę. Przede wszystkim od samego początku czuliśmy się komfortowo na rowerze dzięki nowoczesnej geometrii i szerokiemu kokpitowi. Już na pierwszych kilku metrach można było poczuć moc silnika na różnych etapach i widać było, że Shimano E-8000 Steps zdecydowanie ma wystarczający moment obrotowy dla BMC. Od razu przetestowaliśmy też aplikację i dostosowaliśmy silnik do naszych potrzeb. Działało to bardzo prosto i intuicyjnie.
Rower dawał dużo frajdy podczas podjeżdżania pod górę, prawie dając uczucie zjazdu. Rama została odebrana jako bardzo sztywna iw naszym teście nie znaleźliśmy żadnych słabych punktów, które wpłynęłyby na sztywność. Chcielibyśmy jednak całkowicie zablokować amortyzator Cane Creek, ale są to naprawdę drobne rzeczy w tym rowerze i można je prawie zignorować. Elektryczny DI2 na początku wymaga trochę przyzwyczajenia, ponieważ brakuje zwykłego sprzężenia zwrotnego obwodu. Ale po pewnym czasie można się do tego przyzwyczaić, ponieważ obwód i tak zmienia się bardzo precyzyjnie i niezawodnie. Opony zapewniają również wystarczającą przyczepność na technicznych i mokrych podjazdach i rzadko były dociskane do granic możliwości. Zauważalny jest również nieco wyższy suport i zauważalnie mniejszy kontakt między pedałem/korbą a podłożem. Dzięki akumulatorowi mieliśmy doświadczenie, że wycieczki z około 2000 hm są możliwe bez żadnych problemów, ponieważ można dobrze poruszać rowerem z niewielkim lub żadnym wsparciem.
Trailfox ujawnia swoje geny enduro zarówno podczas zjazdów, jak i na szlaku. Sztywny rower z nisko położonym środkiem ciężkości zapewnia dużo frajdy z jazdy dzięki niemal idealnej pozycji na zakrętach. Ponadto kombinacja podwozia amortyzatorów pneumatycznych Fox F36 i Cane Creek pochłania duże uderzenia, ale także bardzo delikatnie małe wstrząsy. Szerokie opony Maxxis i czterotłokowe hamulce Shimano Saint zapewniają niezbędną kontrolę na zjazdach i można je ocenić tylko pozytywnie.
Schreibe einen Kommentar