Test kampera: Podróżowanie kamperem jest elastyczne i spontaniczne. Z dala od dress code'ów i ustalonych godzin posiłków, na urlopie rowerowym z domkiem mobilnym liczy się tylko własny rytm treningowy i własna trasa. Spędź noc w najpiękniejszych miejscach na rowerze i po prostu zostań do następnego celu. Przedstawiamy to, co uważamy za idealną symbiozę obozu treningowego i rodzinnych wakacji. Jakie są wady i zalety rowerowego wypoczynku kamperem, na co zwrócić uwagę i jak się mieszka i podróżuje w takim kamperze, tutaj na przykładzie w pełni zintegrowanego kampera Integra Line 695 QB od Eura Mobil.
Jazda z domem mobilnym
Co muszę wziąć pod uwagę przy wynajmie?
Wejście w świat wakacji z kamperem jest właściwie dziecinnie proste: wszędzie są dostawcy, którzy wynajmują pojazdy o różnej wielkości i w różnych przedziałach cenowych. Nawet początkujący mogą zrealizować dwu- lub trzytygodniową wyprawę bez większego przygotowania. Czy to w Europie, czy na innym kontynencie – nie ma chyba kraju, który nie nadawałby się na wakacje kamperem. Wskazówki dotyczące wynajmu kamperów zebraliśmy w osobnym artykule na Velomotion:
wycieczki rowerowe: Wynajem domku mobilnego – Jedenaście ważnych wskazówek!
Porady: Zanim kupisz drogi kamper, powinieneś wynająć kampera na pierwszą podróż. Ofert jest mnóstwo, na pewno również w Twojej okolicy. Na co uważać, zanim pojawią się niemiłe niespodzianki. 1. Sprawdź prawo jazdy W przypadku pojazdów powyżej 3,5 tony wszyscy potencjalni kierowcy powinni […]
Jakiego prawa jazdy potrzebuję, gdzie mogę się zatrzymać, mobile home czy przyczepa kempingowa?
Zanim rozpocznie się przygoda, w poniższym artykule chcielibyśmy odpowiedzieć na wszystkie ważne podstawowe pytania dotyczące wakacji z kamperem:
Widmo: Wycieczki rowerowe z domkiem mobilnym - podstawowe pytania
Wymagania dotyczące prawa jazdy W związku z reformami dotyczącymi praw jazdy od 1999 r. często pojawiają się niejasności co do tego, które prawo jazdy jest wymagane dla jakiego pojazdu. Oprócz daty wydania prawa jazdy wymagana klasa prawa jazdy zależy od dopuszczalnej masy całkowitej (DMC) kampera lub przyczepy kempingowej. Prawo jazdy przed 1999 r. Osoby, które uzyskały prawo jazdy przed 1999 r., mogą [...]
Nasze wrażenia z rowerowych wakacji kamperem z Eura Mobil Integra Line 695 QB
Na nasze pierwsze rowerowe wakacje kamperem podróżujemy w pełni zintegrowanym kamperem firmy Eura Mobil. Producent przyczep kempingowych Eura Mobil produkuje swoje pojazdy w Sprendlingen w Nadrenii-Palatynacie od ponad 50 lat i od 2002 roku należy do francuskiej grupy Trigano.
Pierwsza podróż w pełni zintegrowanym kamperem
Kiedy stoisz przed imponującą linią Integra i wychodzisz z drzwi kabiny w części mieszkalnej, pojawia się lekkie uczucie podziwu. Szybciej niż chcesz się przyznać, nasuwa się pytanie, czy potrafisz prawidłowo używać tej mnogości przycisków, wyświetlaczy, zaworów odcinających i przełączników przez cały czas. Po co znowu przełącznik po lewej stronie?
Na szczęście był miły pracownik wypożyczalni, który potrafił wszystko spokojnie wytłumaczyć z obszernym instruktażem i bez presji czasu. Wszystko jasne: Właściwie nie ma potrzeby martwić się o wiele systemów i urządzeń. Nie ma znaczenia, czy lodówka automatycznie wybiera, z którego źródła energii chce korzystać (gaz, zasilanie z lądu 12 V, 220 V), czy butle z gazem przełączają się automatycznie, gdy jedna jest pusta, aż do dyskretnie działającego podgrzewacza ciepłej wody Alde, wszystko działa zrelaksowany w tle. Zalety, które są „naszym” standardem Eura Mobil w tej lidze cenowej.
Miej więc odwagę i odważnie zajmij miejsce pilota. Na pierwszy rzut oka wygląda znajomo, mimo wszelkich starań kokpit Fiata Ducato z praktycznym, zmywalnym twardym plastikiem ma tylko urok transportera. Jednak obsługa nie pozostawia żadnych pytań bez odpowiedzi, a jako kierowca możesz już cieszyć się wyjątkowo wysoką pozycją siedzenia przez kilka pierwszych kilometrów. To nawet zabawne, jak kierowca autobusu, z przedramionami na podłokietnikach, jadący wiejską drogą w sedanie. Jedyne, do czego trzeba się przyzwyczaić, to bardzo szeroki słupek A w połączeniu z dużymi lusterkami przednimi. Za nim mały samochód może zniknąć na rondzie. Z kolei owe duże lusterka też dają poczucie bezpieczeństwa, bowiem jako kierowca naprawdę widzę wszystko co jedzie lub stoi za mną i wokół mnie. Wraz z kamerą cofania nawet parkowanie pojazdem o długości 7,09 metra było łatwe. Ze względu na bardzo wysoką pozycję siedzącą można nawet przeoczyć autobusy VW, co również zwiększa przewidywalne bezpieczeństwo. Bardzo niskie średnie zużycie oleju napędowego wynoszące zaledwie 10,2 litra po całkowitym czasie testowym wynoszącym ponad 4000 kilometrów było zaskakujące, biorąc pod uwagę rozmiar i masę toczącego się domu. Stały hałas w tle podczas jazdy wymagał przyzwyczajenia. Albo silnik ryczy, albo stół lub naczynia grzechoczą, zawsze coś hałasuje w przyczepie kempingowej.
Ładowanie linii Eura Mobil Integra
Na szczęście mieliśmy kilka dni na załadowanie kampera przed naszymi rowerowymi wakacjami. Cieszyliśmy się też bardzo, bo czuliśmy się tak, jakbyśmy przewieźli do pojazdu połowę domowych rzeczy. Liczne schowki w podgrzewanej podwójnej podłodze, wysokiej jakości konstrukcje szafek i duży garaż z hydraulicznie podnoszonym łóżkiem typu queen-size – wszystko to można łatwo schować. Szczególnie spodobało nam się to, że harmonijne oświetlenie Ambiente służy również jako jasne oświetlenie wnętrza szafek. Imponująca była również ogromna 160-litrowa lodówka. W dniu wyjazdu wystarczyło tylko przesunąć domową lodówkę i wakacje mogły się rozpocząć. Na tym polega swoboda domu mobilnego, wakacje zaczynają się od drzwi wejściowych. Trasa jest celem!
Życie w Eura Mobil 695 QB
Na wakacjach rowerowych z domem mobilnym – w tym przypadku z Integra Line firmy Eura Mobil – po prostu wszędzie jesteś jak w domu i tak naprawdę nie musisz opuszczać swojej zwykłej strefy komfortu. Zwłaszcza jako w pełni zintegrowany dom mobilny pokazuje wszystkie swoje zalety. Pomimo dostojnego wyglądu i dużej przestrzeni mieszkalnej, nadal ma rozsądną długość. Z czterema stałymi łóżkami jest w pełni odpowiedni dla rodzin, przy czym łóżko typu queen-size z tyłu można w ciągu dnia przesunąć o 17 centymetrów w kierunku tylnej ściany, podczas gdy podwójne łóżko składane nad kabiną kierowcy wisi dyskretnie bezpośrednio na pod sufitem pojazdu, a nocą ręcznie zamienia się w obszerne, pełnowymiarowe łóżko. Einstig jest przyjemnie głęboki i charakterystyczny dla w pełni zintegrowanego domu mobilnego, nie blokuje nocą przestrzeni mieszkalnej. Typowa dla tych pojazdów jest również ich pełna przydatność do zimy, ponieważ cała instalacja jest umieszczona w podwójnej podłodze chroniącej ją przed mrozem, a kabina kierowcy, specjalnie opracowana przez producenta przyczep kempingowych, jest w pełni izolowana. Ta przydatność do zimy dopełnia wyjątkowy system podgrzewania ciepłej wody firmy Alde. Wymienniki ciepła Alde są dyskretnie ukryte w całym pojeździe i nagrzewają przestrzeń mieszkalną absolutnie równomiernie i komfortowo. Jasne, w nocy trzeba pogodzić się z okazjonalnym, cichym buczeniem pompy obiegowej.
Kontynuując układ: za obrotowymi fotelami pilotów znajduje się duża, wygodna grupa siedzeń w kształcie litery L z bocznym siedzeniem i stołem kolumnowym, który można przesuwać i obracać. Więc wystarczająco duża sala imprezowa, aby zaprosić też sąsiadów. Aby móc korzystać z siedzenia przy oknie podczas jazdy, podpora musi być częściowo usunięta z podłużnej nogi ławki L, tak aby było miejsce również na stopy.
Rozsądnie wyposażona narożna kuchnia znajduje się za częścią wypoczynkową. Ten naprawdę nam się podobał. Duże schowki z wysokiej jakości wyposażeniem, okap z jasnym, zintegrowanym oświetleniem, ogromna lodówka naprzeciwko i praktyczny piekarnik gazowy, pięknie zintegrowany nad lodówką. Wszystko wygląda na dopasowane kolorystycznie i jakby wykonane z jednego kawałka. Niepozorne, w pełni samowystarczalne funkcje domku mobilnego w naszym użytkowaniu jako bazy treningowej są szczególnie zauważalne podczas korzystania z kuchni. Fakty wolności 160 litrów pojemności lodówki, 140 litrów świeżej wody, 100 litrów szarej wody, 22 litry gazu propanowego i duża bateria żelowa sprawiły, że byliśmy tak elastyczni, że nie musieliśmy planować naszych etapów treningowych wzdłuż kempingów. Nocleg na przełęczy alpejskiej przez trzy dni – żaden problem.
Za kuchnią, oddzieloną przesuwanymi drzwiami, które prześwitują w nowoczesny sposób, znajduje się część sypialna z bogato zaprojektowanym łóżkiem typu queen-size. Jako kompromis dla kompaktowych wymiarów domku mobilnego, deweloperzy zintegrowali oddzielny prysznic i toaletę lub łazienkę jako elastyczne rozwiązanie przestrzenne. To, co na początku uznaliśmy za bardzo sprytne, okazało się niepraktyczne w czasie testu.Prysznic jest ozdobiony stylowym, przyciemnianym oświetleniem nastrojowym – dzięki temu gorący prysznic jest przyjemnością po zimnej jeździe – ale bardzo ciasna toaleta w pokoju jest mniej zabawna.
Dane techniczne:
Modell Duc.3,5 do Seria motoryzacyjna 2,3 ltr. seria występów 96 kW / KM 130 Opcja motoryzacyjna 2,3 ltr. opcja wydajności 109 kW / 150 KM, 130 kW / 180 KM techniczny Dozwolony masa całkowita 3500 / 4250 kg Masa w stanie gotowym do jazdy (seria)* 3020 kg dopuszczalna masa całkowita pociągu 5500 / 6050 kg dopuszczalna masa przyczepy (hamowanej) 2000 / 1800 kg dopuszczalne obciążenie tylnej osi 2000 / 2400 kg długość całkowita (mm) 7090 szerokość całkowita (mm) 2322 wysokość całkowita (mm) 2880 Szerokość wewnętrzna (mm) 2174 wysokość nad głową (mm) 1975 wysokość podłogi podniesionej (mm) 110 rozstaw osi (mm) 4035 Seria opon (mm) 215/70 R15C (225/75 R16C) Grupa przednich siedzeń (mm) X 1150 1050 Grupa siedzeń do konwersji łóżek (mm) X 2000 1150 tylne łóżko (mm) X 1900 1390 Łóżko przednie / łóżko opuszczane (mm) X 1850 1500 Sofa / siedzisko pojedyncze / ławka boczna (mm) X 545 650 Rozbudowa do X miejsc sypialnych 6 dopuszczalna liczba osób z 3-pkt 4 Przedłużenie siedzenia na X osób 5 od 3650 kg masy całkowitej grubość ścianki (mm) 30 grubość dachu (mm) 30 Grubość podłogi (mm) 38 Wymiary klapy przezroczystej (mm) (szer. x wys.) FR prawa 800x950 ( 800x1155 ) Standardowe wymiary klapy przezroczystej (mm) (szer. x wys.) FR lewa X 350 950 wielkość zbiornika świeżej wody 140 ltr. Rozmiar FWT podczas jazdy 25 ltr. wydajność ścieków 100 ltr. rozmiar skrzynki gazowej 2 x 11 kg pojemność baterii 1 x żel 80Ah podstawowy pojazd Fiat
Modell | Duc.3,5 do |
Seria motoryzacyjna | 2,3 ltr. |
seria występów | 96 kW / KM 130 |
Opcja motoryzacyjna | 2,3 ltr. |
opcja wydajności | 109 kW / 150 KM, 130 kW / 180 KM |
techniczny Dozwolony masa całkowita | 3500 / 4250 kg |
Masa w stanie gotowym do jazdy (seria)* | 3020 kg |
dopuszczalna masa całkowita pociągu | 5500 / 6050 kg |
dopuszczalna masa przyczepy (hamowanej) | 2000 / 1800 kg |
dopuszczalne obciążenie tylnej osi | 2000 / 2400 kg |
długość całkowita (mm) | 7090 |
szerokość całkowita (mm) | 2322 |
wysokość całkowita (mm) | 2880 |
Szerokość wewnętrzna (mm) | 2174 |
wysokość nad głową (mm) | 1975 |
wysokość podłogi podniesionej (mm) | 110 |
rozstaw osi (mm) | 4035 |
Seria opon (mm) | 215/70 R15C (225/75 R16C) |
Grupa przednich siedzeń (mm) | X 1150 1050 |
Grupa siedzeń do konwersji łóżek (mm) | X 2000 1150 |
tylne łóżko (mm) | X 1900 1390 |
Łóżko przednie / łóżko opuszczane (mm) | X 1850 1500 |
Sofa / siedzisko pojedyncze / ławka boczna (mm) | X 545 650 |
Rozbudowa do X miejsc sypialnych | 6 |
dopuszczalna liczba osób z 3-pkt | 4 |
Przedłużenie siedzenia na X osób | 5 od 3650 kg masy całkowitej |
grubość ścianki (mm) | 30 |
grubość dachu (mm) | 30 |
Grubość podłogi (mm) | 38 |
Wymiary klapy przezroczystej (mm) (szer. x wys.) FR prawa | 800x950 ( 800x1155 ) |
Standardowe wymiary klapy przezroczystej (mm) (szer. x wys.) FR lewa | X 350 950 |
wielkość zbiornika świeżej wody | 140 ltr. |
Rozmiar FWT podczas jazdy | 25 ltr. |
wydajność ścieków | 100 ltr. |
rozmiar skrzynki gazowej | 2 x 11 kg |
pojemność baterii | 1 x żel 80Ah |
podstawowy pojazd | Fiat |
Thomasa Mühlbauera mówią
Od lat wynajmujemy domek mobilny na 2 tygodnie latem.
Nie ma nic lepszego, jeśli chcesz odkrywać Europę na rowerze.
Wypożyczyłeś Eura Mobil. Gdzie można wypożyczyć markę? U nas dealerzy muszą tylko znieść Sunlight, Carado itp.
berlińscy krzyżowcy mówią
Cześć Thomas
Eura Mobil jest dostępna w następujących wypożyczalniach: http://www.drm.de
Powitanie
Mario mówią
Bardzo fajny reportaż! Mamy samochód dostawczy Knaus. Jest po prostu idealny dla dwojga! Używamy go jako drugiego auta w długie weekendy w górach oraz w tygodniu. Podatki są tanie, a amortyzacja bardzo niska.
W każdym razie nie żałujemy! 🙂